توصیه مهم آرایشی

بيشتر خانم‌ها به تاريخ مصرف لوازم آرايش‌شان توجهي ندارند و با اين کار، سلامت پوست، چشم و اجزاي صورت‌شان را به خطر مي‌اندازند. به گزارش خبرگزاري رويترز، به طور متوسط تاريخ مصرف لوازم درون کيف لوازم آرايش بيشتر بانوان انگليسي، 4 سال است که گذشته است. اين محققان با بررسي کيف لوازم
دوشنبه، 22 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
توصیه مهم آرایشی

توصیه مهم آرایشی
توصیه مهم آرایشی


 

ترجمه: فخرناز لطفيان




 
بعد از تاريخ انقضا لوازم آرايش‌تان را دور بيندازيد
بيشتر خانم‌ها به تاريخ مصرف لوازم آرايش‌شان توجهي ندارند و با اين کار، سلامت پوست، چشم و اجزاي صورت‌شان را به خطر مي‌اندازند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، به طور متوسط تاريخ مصرف لوازم درون کيف لوازم آرايش بيشتر بانوان انگليسي، 4 سال است که گذشته است. اين محققان با بررسي کيف لوازم آرايش بانوان انگليسي به اين نتيجه رسيدند که به طور متوسط 4 سال از تاريخ مصرف اين لوازم آرايش گذشته است. اين در حالي است که اکثر اين بانوان بدون توجه از اين محصولات همچنان روي پوست صورت و چشمان‌شان استفاده مي‌کردند.

چرا بايد دور انداخت
 

شايد بپرسيد مصرف لوازم آرايش تاريخ گذشته وقتي هنوز خوب‌اند و رنگ و غلظت‌شان تغيير نکرده است، چه اشکالي دارد؟ «سارا استرن»، سرپرست اين گروه تحقيقاتي در «دبنهامز» معتقد است: «ميکروب‌هايي در لوازم آرايش تاريخ گذشته رشد مي‌کنند که مي‌توانند سلامت پوست و ظاهر بانوان را تهديد کنند» معمولا در لوازم آرايش موادي به نام نگه‌دارنده افزوده مي‌شود که از فاسد شدن اين محصولات و رشد ميکروب‌ها در آن پيشگيري مي‌کند. پس از گذشت تاريخ مصرف اکثر لوازم و مواد آرايشي، اين مواد نگه‌دارنده بي‌اثر مي‌شوند و ميکروب‌ها مي‌توانند درون اين محصولات رشد کنند. بانوان انگليسي در تمام جهان به مصرف مارک‌هاي مشهور و گران قيمت لوازم آرايشي مشهورند ولي در دور انداختن لوازم آرايش‌شان بسيار تنبل هستند. اين محققان تاکيد دارند که اکثر بانوان تاريخ مصرف غذاهاي درون يخچال را کنترل مي‌کنند و اجناس تاريخ مصرف گذشته را دور مي‌ريزند ولي اين کار را در مورد کرم‌ها و لوسيون‌هايي که روي پوست‌شان مي‌مالند، انجام نمي‌دهند. زيبايي تاريخ ندارد ولي محصولاتي که به سلامت و زيبايي شما کمک مي‌کنند تاريخ مصر‌ف دارند. اهميت توجه به تاريخ مصرف لوازم بهداشتي پوست بيش از لوازم آرايشي است. اگر شما کرم و يا محلولي را براي درمان عارضه‌اي پوستي تهيه کرده باشيد، در صورت گذشت زمان مصرف آن، چه بسا مصرف آن سلامت پوست شما را به جاي بهبود، تهديد کند.

توصیه مهم آرایشی

تاريخ مصرف‌هاي ناخوانا
 

تمامي لوازم آرايشي مثل رژ لب، پودر فونداسيون، کرم‌پودر، ريمل، سايه، خط‌چشم و عطرها يک دوره زماني مشخص براي مصرف پس از باز شدن در‌شان دارند. شما بايد زمان باز کردن در اين محصولات را به خاطر بسپاريد و پس از گذشت آن چند ماه آنها را دور بريزيد. در اين مطالعه دانشمندان 1000 زن 18 تا 70 ساله را مورد بررسي قرار دادند و از آنها درباره لوازم درون کيف لوازم آرايش‌شان سوال کردند تا ببينند آنها چه‌قدر به سلامت و بهداشت خود در عين زيبايي و تمايل به جذاب شدن اهميت مي‌دهند. براساس مقررات اتحاديه اروپا کارخانجات سازنده لوازم آرايش دنيا که اکثرا در اين قاره هستند، موظف‌اند، تاريخ مصرف لوازم آرايش را روي محصولات‌شان درج کنند ولي در اين مطالعه مشخص شد اين نوشته‌ها روي برچسب لوازم آرايش اغلب بسيار کوچک و ناخوانا هستند و يا پاک شده‌اند و يا درجايي نوشته شده‌اند که قابل رويت نيست.
لوازم آرايش، عطرها و کرم‌هاي پوستي که تاريخ مصرف‌شان سپري شده باشد و همچنان استفاده شوند، احتمال بروز التهاب و عفونت را در شما افزايش مي‌دهند. محققان علت بروز اين مشکل را وجود هوا و باکتري در اين محصولات مي‌دانند. لوازم آرايشي که استفاده چندمنظوره دارند مثل فرچه‌هايي که رژلب و يا سايه را روي پوست پخش مي‌کنند، مي‌توانند اثرات اين پديده را تشديد کنند چون ميکروب‌ها را بين پوست لب و چشم‌ها منتقل مي‌کنند و ايجاد آلرژي و حساسيت را تشديد مي‌کنند. جالب است بدانيد 60 درصد بانواني که دچار آلرژي و حساسيت شده بودند لوازم آرايشي خود را به دوستان‌شان قرض داده بودند که البته لوازم آرايشي اشتراکي در آرايشگاه‌ها و به خصوص نمونه مخصوص آزمايش، در فروشگاه‌هاي عرضه لوازم آرايش چيز معمولي است که سلامت و زيبايي افرادي که از اين محصولات استفاده مي‌کنند را تهديد مي‌کند.

آرايش را پاک کن
 

68 درصد بانوان شرکت‌کننده در اين مطالعه که دو‌سوم افراد بودند اعلام کردند فقط وقتي دست از استفاده از لوازم آرايش‌شان برمي‌دارند که تمام شده باشند. تقريبا سه‌چهارم اين افراد (72 درصد آنها) هيچ‌وقت اسفنج و پد مخصوص کرم‌پودر و يا قلم‌موهاي لوازم آرايش‌شان را نمي‌شستند. 81 درصد از اين بانوان هم عادت داشتند شب‌ها بدون پاک کردن آرايش‌شان به رخت‌خواب بروند که باقي ماندن اين ميکروب‌ها روي پوست و اطراف مخاط چشم التهاب و عفونت را تشديد مي‌کرد. 19 درصد باقي‌مانده نيز فقط هفته‌اي يک بار آرايش را قبل از خواب از روي صورت‌شان پاک مي‌کردند. اين در حالي است که متخصصان پوست تاکيد دارند که حتما بايد پس از آرايش، باقي‌مانده آن به وسيله کرم‌هاي شيرپاک‌کن که ضدالتهاب و آلرژي هستند زدوده شود و براي پاک کردن محصولات ضدآب حتما از شيرپاک‌کن ويژه که اين مواد را از روي پوست مي‌زدايد، استفاده کرد. اين کار در مورد لوازم آرايشي غيراستاندارد و تقلبي از اهميت ويژ‌ه‌اي برخوردار است.
نکته اصلي اين است که از روي رنگ و قوام محصولات آرايشي نمي‌توان به گذشتن تاريخ مصرف‌شان پي برد، چرا که اين شاخص‌ها دليل مشخصي براي پي بردن به زمان دور انداختن اين محصولات نيست. اين نکته را نيز در مورد تاريخ مصرف اين محصولات به ياد داشته باشيد که ممکن است قبل از اينکه اين محصولات به دست شما برسند مدت طولاني‌ در کمرگ و انبارها باقي مانده باشند و اين امر باعث شود که اين محصولات زمان کوتاه‌تري در اختيار شما براي مصرف قرار دهند.
منبع:www.salamat.com




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.