شادمانی در محل کار

تحقيقات تازه دانشمندان نشان مي‌دهد اگر شما در زندگي فردي ناشاد و ناراضي باشيد احتمال بيشتري دارد تا از شغل خود هم ناراضي باشيد. برعکس کساني که زندگي شادي دارند احتمال اينکه شغل رضايت‌بخشي هم پيدا کنند بيشتر است. به گزارش هلث‌دي‌نيوز، مطالعه دانشمندان روي 223 نفر و پيگيري آنها از
دوشنبه، 22 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شادمانی در محل کار

شادمانی در محل کار
شادمانی در محل کار


 





 

کساني که از زندگي لذت مي‌برند در محل کار شادترند
 

تحقيقات تازه دانشمندان نشان مي‌دهد اگر شما در زندگي فردي ناشاد و ناراضي باشيد احتمال بيشتري دارد تا از شغل خود هم ناراضي باشيد.
برعکس کساني که زندگي شادي دارند احتمال اينکه شغل رضايت‌بخشي هم پيدا کنند بيشتر است. به گزارش هلث‌دي‌نيوز، مطالعه دانشمندان روي 223 نفر و پيگيري آنها از سال 1967 تا 2008 حاکي از آن است که شادي تاثير به سزايي روي شغل افراد دارد. در اين مطالعه دانشمندان هم عوامل شغلي و رضايت‌مندي شغلي و هم رضايت‌مندي از زندگي را مورد بررسي قرار دهند. نتايج مطالعات نشان داد افرادي که در محل کار راضي هستند و شغل‌شان را دوست دارند و در آن موفق هستند، کساني هستند که زندگي شاد و رضايت‌بخش دارند بين زندگي افراد و شغل آنها ارتباط واضحي وجود دارد. اين نتايج نشان مي‌دهد، داشتن زندگي شاد تاثير به سزايي روي موفقيت‌هاي شغلي افراد دارد. اما علاوه بر اينکه مي‌‌توانيد با شادي در خانه احساس رضايتمندي هم در محل کار داشته باشيد اجراي اين چند توصيه هم به شادي بيشتر شما در محيط کار کمک مي‌کند: ش

*غيبت نکنيد:
 

غيبت کردن علاوه بر اعتماد به نفس، دوستي و اتحاد را نيز از بين مي‌برد. غيبت باعث ايجاد دشمني، انتقاد، بدبيني و پائين آمدن بهره‌وري در محيط کار خواهد شد.

*روابط دوستانه را حفظ کنيد:
 

کار کردن در محيط دوستانه لذت‌بخش‌تر خواهد بود. اين بدان معني نيست که در محيط کار بايد با همه روابط دوستانه و يا روابط صميمي داشت.

*بخشش را فراموش نکنيد:
 

بخشش افرادي که هر روز در کنار انسان هستند آن هم تحت هر شرايطي، دشوار به نظر مي‌رسد اما حفظ رنجش و کينه بيش از سايرين به خود فرد آسيب مي‌رساند.

*از همکاران خود قدرداني و تشکر کنيد:
 

به ياد آوردن فوايد بهره‌مندي از شغل در رفع نيازها و سپس موردبندي آنها باعث مي‌شود تا فرد قدر شغل خود را بداند. تفکر راجع به بيکاري و عواقب آن نيز در اين زمينه تأثيرگذار خواهد بود.

*از سرزنش کردن همکاران خود بپرهيزيد:
 

اکثر مردم خصوصاً در رابطه با اشتباهات خود بسيار حساس بوده و به سرزنش از خود مي‌پردازند. از آنجايي که اين احساس سرزنش با پيامدهاي نامطلوبي همراه است، توصيه مي‌شود تا به جاي سرزنش، ذهن به سمت پيشرفت‌ها معطوف شود تا در پي احساس موفقيت هر چند هم که کوچک باشد احساس رضايت در فرد شکل بگيرد. لازم به يادآوري است قسمت عمده موفقيت‌هاي روزانه شامل وظايف و مسئوليت‌هايي است که هيچ‌کس غير از خود فرد به آنها توجه نمي‌کند
منبع:www.salamat.com




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط