سرمايه گذاري روی تواناييها و کاراييهاي قضات

واقعا آن قشري که جا دارد روي تواناييها و کاراييها و تلاش موفق او، هر چه مي توانيم سرمايه گذاري مادي و معنوي بکنيم، قشر قضاتند. علت هم معلوم است، بارها هم گفته شده، همه هم گفته اند. علت اين است که اگر دستگاه قضايي از شرايط لازم برخوردار باشد و کار درست بکند، بزودي در کشور، فساد و تباهي و ظلم و تبعيض و فسق
چهارشنبه، 24 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سرمايه گذاري روی تواناييها و کاراييهاي قضات

سرمايه گذاري روی تواناييها و کاراييهاي قضات
سرمايه گذاري روی تواناييها و کاراييهاي قضات


 





 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
واقعا آن قشري که جا دارد روي تواناييها و کاراييها و تلاش موفق او، هر چه مي توانيم سرمايه گذاري مادي و معنوي بکنيم، قشر قضاتند. علت هم معلوم است، بارها هم گفته شده، همه هم گفته اند. علت اين است که اگر دستگاه قضايي از شرايط لازم برخوردار باشد و کار درست بکند، بزودي در کشور، فساد و تباهي و ظلم و تبعيض و فسق و بقيه ي چيزهايي که يک جامعه را فاسد و زمينگير مي کند، ريشه کن خواهد شد. اگر خداي نکرده، دستگاه قضايي سالم نبود، يا پرکار نبود، آن وقت همه ي اين جرايم، رشد مي کنند و اين ميکروبها، جرأت حيات و زياد شدن و فعال شدن پيدا مي کنند . به همين خاطر است که دستگاه قضايي، واقعا براي ما، همه چيز است. فرق هم نمي کند، چه در دوران سازندگي که امروز است، چه در دوران جنگ که ديروز بود، و چه در حوادث گوناگوني که يک ملت انقلابي و يک کشور بزرگ، همواره با عافيت و بلا مواجه است. در همه ي شرايط، آن چيزي که يک آن، به رکود و جمود و بيکاري و کم کاري و - خداي نکرده - به فساد او نمي توان تن داد، دستگاه قضايي است . هر جاي ديگر خراب شد، مي گوييم ان شاء الله دستگاه قضايي مي رود، آن جا را اصلاح خواهد کرد؛ اما خود دستگاه قضايي، بايستي در حد نصاب اصلاح و صلاح باشد.
تحرک و تلاش قوه ي قضاييه، بحمد الله خوب و محسوس است؛ اما شما الگو را در دستگاه اميرالمؤمنين (عليه الصلاه و السلام) قرار بدهيد. خودمان را با او بسنجيم، نگوييم هم نمي شود. بله، آن طور نخواهد شد؛ ليکن نزديک و شبيه به او، ممکن است. ما در کشوري زندگي مي کنيم که ساليان متمادي، وضع قضايي نابساماني داشته است. لذا ما اوليات انساني را در امر قضا، بتدريج فراموش کرده بوديم .

سرمايه گذاري روی تواناييها و کاراييهاي قضات

البته بعد از انقلاب، شهيد مظلوم آيه الله بهشتي (رضوان الله تعالي عليه) و بقيه ي آقايان عزيز و محترمي که در کار قضايي، با ايشان همکاري داشتند، خيلي زحمت کشيدند و چه قدر بجاست که به مناسبت اين ايام، ياد آن شهيد بزرگوار را که با ابتکار و همت و مديريت قوي خود، خيلي کارها را شروع کرد و راه انداخت، گرامي بداريم . بقيه ي آقاياني هم که با ايشان بودند، ما از نزديک شاهد بوديم که خيلي کار و تلاش کردند؛ ليکن جبران آن گذشته ي طولاني خراب، حقيقتا دشوار است.
منبع: حديث ولايت، جلد چهارم، ص 314-312.




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.