انتظار دايمي فرج الهي

انسان‏ها بايد به طور دايم در حال انتظار باشند؛ انتظار فرج الهى ، فتوح از طرف پروردگار، گشايش ابواب رحمت و معرفت و سرازير شدن چشمه‏هاى معرفت بر دل انسان. يكى از عمومى‏ترين نمونه‏هاى انتظار فرج ، اين است كه انسان در عالم معنويات، به هيچ چيز قانع نباشد. همه‏ى افراد بشر ممكن است در معرض لطف الهى قرار گيرند، و خداى
دوشنبه، 29 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انتظار دايمي فرج الهي

انتظار دايمي فرج الهي
انتظار دايمي فرج الهي


 






 
مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می فرمایند:
انسان‏ها بايد به طور دايم در حال انتظار باشند؛ انتظار فرج الهى ، فتوح از طرف پروردگار، گشايش ابواب رحمت و معرفت و سرازير شدن چشمه‏هاى معرفت بر دل انسان. يكى از عمومى‏ترين نمونه‏هاى انتظار فرج ، اين است كه انسان در عالم معنويات، به هيچ چيز قانع نباشد. همه‏ى افراد بشر ممكن است در معرض لطف الهى قرار گيرند، و خداى متعال ، سرچشمه معارف و هدايت خودش را به دل‏هاى آن‏ها باز كند و آن‏ها را به كسانى تبديل نمايد كه به مقام معرفت حق رسيده‏اند. چنين مقامى ، خيلى والاست . همين معرفت حق است كه موجب مى‏شود انسان، منقطع الى الله شود: « هب لى كمال الانقطاع اليك » كمال منقطع شدن به پروردگار، يعنى بريدن از همه‏ى عوائق الدهر و موانع مادى كه انسان را احاطه كرده‏اند و نمى‏گذارند او را در راه كمال حركت كند و سير الى الله، توجه به خدا، وصول به معرفت كامل و قرب كامل الى الله را مورد همت خود قرار دهد و براى آن به تلاش بپردازد؛ كه تلاشى تمام نشدنى هم هست. بشر در حد انبياء و اولياء هم كه مى‏رسد، براى رسيدن به اين حالت، به عبادت و تلاش مى‏پردازد - حد پيغمبر اكرم و ائمه ( عليهم‏السلام ) - شب زنده‏دارى مى‏كند و توسلات و توجهات و تضرعاتش در آن سطح و در آن پايه انجام مى‏گيرد. وادى عجيبى است كه مردان خدا و اولياى حق، در آن وادى ، خودى هستند و راه را مى‏شناسند. البته كسانى هم هستند كه از دور، چيزهايى شنيده‏اند. امثال ما بيگانه از اين عوامل و معارف هستيم. ما مگر كلمات و الفاظى را از كسانى كه اهل اين معانى هستند، يك وقت بشنويم و چيزى از آن بفهميم يا نفهميم؛ اما اين راه، جلوى آحاد بشر، باز است. آحاد بشر مى‏توانند اين راه را بپيمايند و سلوك كنند.
بالاترين انتظار فرج‏ها ، اين است. جوامع هم - اگر درست توجه كنيم - با حالت انتظار ، از ركودى كه قدرت‏ها و دشمن‏ها بر آن‏ها تحميل مى‏كنند، خارج مى‏شوند. اگر در كشورهايى كه امروز تحت سيطره‏ى استكبار جهانى و عوامل صهيونيسم هستند، حالت انتظار به وجود آيد، به تغيير وضعى كه بر آن‏ها تحميل شده است، قادر خواهند بود. متأسفانه در اغلب اين كشورها، حالت انتظار نيست. كأنه وضع موجود خود را وضعى ابدى پنداشته‏اند و خيال مى‏كنند قابل تغيير نيست. اين، همان چيزى است كه دشمن‏ها و استكبار، از همه چيز بيشتر آن را مى‏خواهند. يعنى اين كه ملت‏ها به وضعى كه بر آن‏ها تحميل شده است عادت كنند و آن وضع را رنگ ثابت ابدى و تغييرناپذير بدانند. استكبارى كه اين وضع را بر ملت‏ها تحميل كرده است، از همه بيشتر، چنين حالتى را براى آن‏ها مى‏خواهد . غافل ، خواب‏آلوده، بدون هيچ آرمانى، بدون هيچ حركتى در جهت آرمانى. اين ، بهشت دشمنان ملت‏هاست. همان وضعيتى است كه در رژيم گذشته - رژيم طاغوت - سعى مى‏كردند آن را در اين كشور هم تحقق بخشند، كه البته بيدارى‏ها و آگاهى‏هاى اسلامى نمى‏گذاشت، والا چنان قصدى را داشتند.
متأسفانه در بسيارى از كشورها، وضع همين طور است. مردم در تلاشند كه لقمه نانى بخورند و اعاشه‏اى كنند تا زندگى معمولى و حيوانى آن‏ها را نجات دهد. اصلا نمى‏گذارند انديشه‏ى وضع بهترى، استقلالى، محيط آزادى و رهايى از شر سرپنجه‏هاى تسلط و سيطره‏ى دشمنان، در ذهن ملت‏ها وارد شود و رسوخ كند و يا به مرحله‏ى عمل درآيد. لذاست كه آن ملت‏ها، هيچ انتظارى ندارند.
منبع:www.khamenei.ir



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.