غذا خوردن براي آرامش و تسکين درد

گاهي اوغات انسان ها براي کاهش استرس و اضطراب به سراغ غذا و تنقلات و شيريني جات مي روند و گاهي حتي بدون آنکه گرسنه باشند غذاي زيادي مي خورند يا خرده خواري مي کنند که نتيجه آن چاق و چاق تر شدن است. اگر شما از اين دسته افراد هستيد، بهتر است راه ديگري براي آرامش پيدا کنيد که با سلامتي شما مغايرت نداشته باشد. دفعه بعد
يکشنبه، 1 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
غذا خوردن براي آرامش و تسکين درد

غذا خوردن براي آرامش و تسکين درد
غذا خوردن براي آرامش و تسکين درد


 






 
آيا شما براي به دست آوردن آرامش به غذا خوردن روي مي آوريد ؟
گاهي اوغات انسان ها براي کاهش استرس و اضطراب به سراغ غذا و تنقلات و شيريني جات مي روند و گاهي حتي بدون آنکه گرسنه باشند غذاي زيادي مي خورند يا خرده خواري مي کنند که نتيجه آن چاق و چاق تر شدن است. اگر شما از اين دسته افراد هستيد، بهتر است راه ديگري براي آرامش پيدا کنيد که با سلامتي شما مغايرت نداشته باشد. دفعه بعد که بدون احساس گرسنگي به سراغ غذا مي رويد، از خود بپرسيد چرا من اين راه را براي تسکين خاطر انتخاب کرده ام؟ آيا راه ديگري وجود ندارد ؟
به عنوان مثال :
اگر نگران هستيد، نگراني خود را با ديگران تقسيم کنيد، درد دل و مشورت نماييد، راهي براي رفع آن پيدا کنيد، نه اينکه نگراني ها را در خودتان بريزيد .
اگر غمگين هستيد، کاري بکنيد که شاد شويد. همه به دوستان و تفريح نياز دارند، مطالعه، پياده روي، صحبت با دوستان، گوش دادن به موسيقي، نقاشي و کارهاي دستي و خلاصه هر کاري که موجب شادي شما شود مفيد است. قطعا کاري وجود دارد که از انجام آن لذت مي بريد.
اگر رژيم داريد و از رژيم گرفتن خسته شده ايد، دليل آن را پيدا کنيد تا مشکل حل شود. شايد لازم باشد با پزشک يا متخصص تغذيه خود مشورت کنيد، دليل خستگي شما هر چه باشد آن را حل کنيد. وقت خودتان را براي پيدا کردن آرامش در ظرف شيريني و پاکت چيپس و يخچال تلف نکنيد، اينها برايتان سودي ندارند و فقط شما را چاق تر مي کنند.
در عوض برنامه اي براي خود بريزيد و به حل مشکلات اقدام کنيد و شادي خود را افزايش دهيد .
منبع: دنياي تغذيه 97



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.