مي بيند، حس مي کند، مي گويد

با تلفن همراه خود چقدر راحت هستيد؟ زماني که چيزي با آن مي نويسيد يا با منوهاي آن کار مي کنيد تا چه اندازه احساس راحتي مي کنيد؟ تلفن هاي هوشمند همه جا با ما هستند و ما را قادر مي سازند همواره با دنياي ديجيتال در ارتباط باشيم. اما نبود يک رابط مناسب براي ارتباط ميان ما و اين ابزارها مشکل اساسي ما است. يکي از گلايه هاي
شنبه، 7 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مي بيند، حس مي کند، مي گويد

مي بيند، حس مي کند، مي گويد
مي بيند، حس مي کند، مي گويد


 





 
حس ششم
با تلفن همراه خود چقدر راحت هستيد؟ زماني که چيزي با آن مي نويسيد يا با منوهاي آن کار مي کنيد تا چه اندازه احساس راحتي مي کنيد؟ تلفن هاي هوشمند همه جا با ما هستند و ما را قادر مي سازند همواره با دنياي ديجيتال در ارتباط باشيم. اما نبود يک رابط مناسب براي ارتباط ميان ما و اين ابزارها مشکل اساسي ما است. يکي از گلايه هاي کاربران اين است که نوشتن و کار کردن با گوشي هاي تلفن همراه امروزي و تعامل با برنامه هاي آنها تا حدودي دشوار است.
محققان MIT يک رابط کاربري مبتني بر اشارات دست را ارائه داده اند که به افراد کمک مي کنند به راحتي با دستگاه تعامل داشته باشند. اين وسيله Sixth Sense نام دارد و متشکل از يک پروژکتور کوچک، يک آينه و يک دوربين است.
پروژکتور و دوربين به ابزار دستي همراه (که مي تواند تلفن هوشمند باشد) متصل است. اطلاعات از طريق پروژکتور روي هر سطحي مانند ديوار، ميز و... تابانده مي شود و دوربين اشارات دست کاربر را با استفاده از تکنيک هاي بينايي کامپيوتري درک کرده و دنبال مي کند. برنامه نرم افزاري، داده هاي تصويري ثبت شده توسط دوربين را پردازش کرده و مکان نشانگرهاي رنگي را که در سر انگشتان کاربر قرار دارد، تعيين مي کند و حرکات و ترکيب آنها پايه اي مي شود براي کنترل برنامه ها و محتوايي که توسط پروژکتور نمايش داده مي شود.
به عنوان مثال، يک نقشه روي نزديک ترين سطحي که در دسترس کاربر است تابانده مي شود و با استفاده از حرکات دست مي توان روي آن زوم کرد يا بخش هاي مختلف آن را ديد. نقاشي کردن ، کاربرد ديگر اين ابزار است و با رديابي انگشت اشاره، کاربر قادر است روي هر سطحي نقاشي کند. از طرفي با رسم برخي علائم فرضي توسط انگشتان مي توان به سيستم مقصود خود را فهماند. به عنوان مثال، رسم يک @ به اين معنا است که شما مي خواهيد پست الکترونيک خود را نگاه کنيد.
اين وسيله امکان جالب ديگري را نيز ارائه مي دهد و آن اين که روي اشياء، اطلاعات تکميلي را مي تاباند. به عنوان مثال، شما در حال خواندن روزنامه هستيد و توسط Sixth Sense روي يک بخش خاص از روزنامه، ويديويي مربوط به خبري که مي خوانيد تابانده مي شود.
منبع:نشريه شبکه- ش 102




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط
موارد بیشتر برای شما