چیدن تکه‌ها در کنار یکدیگر

چیدن تکه‌ها در کنار یکدیگر مترجم: شادی آذری مركز مشاورهای پرایس واترهاوس كوپرز برای استخدام داوطلبان كار در دانشگاههای انگلیس یك آزمایش غیرمعمول ترتیب داد. از آنها خواسته شد یك برج بلند و مقاوم با استفاده از كمترین تعداد قطعات بازی لگو بسازند. در بخش بازیهای شركت گوگل هم برای استخدام افراد در ماه آوریل رویدادی عجیب اتفاق افتاد. از داوطلبان كار در این شركت خواسته شد با قطعات بازی لگو پل بسازند. هر پلی كه مقاومتر بود، برنده و سازنده آن استخدام...
دوشنبه، 16 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چیدن تکه‌ها در کنار یکدیگر

چیدن تکه‌ها در کنار یکدیگر


 

مترجم: شادی آذری




 
مركز مشاورهای پرایس واترهاوس كوپرز برای استخدام داوطلبان كار در دانشگاههای انگلیس یك آزمایش غیرمعمول ترتیب داد. از آنها خواسته شد یك برج بلند و مقاوم با استفاده از كمترین تعداد قطعات بازی لگو بسازند.
در بخش بازیهای شركت گوگل هم برای استخدام افراد در ماه آوریل رویدادی عجیب اتفاق افتاد.
از داوطلبان كار در این شركت خواسته شد با قطعات بازی لگو پل بسازند. هر پلی كه مقاومتر بود، برنده و سازنده آن استخدام میشد. در هر یك از این موارد مركز برگزاركننده آموزش استخدامی قصد داشت نشان دهد و ثابت كند كه محیط كاری اش خلاق و پرجاذبه است. برت دانیل، یك دانشجوی دانشگاه ایلینویز كه سازنده سست ترین پل در آزمون بخش بازیهای گوگل بود میگوید: «این بیشتر تبلیغی بود برای یك روش استخدام كاركنان.»
یك شركت دانماركی مشهور كه در شهر بیلوند این كشور تاسیس شده است از آجرهای پلاستیكی رنگی در فضای كار خود بهره جسته است. این شركت به عنوان بخشی از برنامه «بازی جدی» خود به تعداد روزافزونی از مشاوران حرفهای شركت لگو گواهینامه اعطا میكند.
برنامه «بازی جدی» این شركت هماكنون در ۲۵ كشور جهان در حال اجرا است. جسپر جنسن از شركت لگو كه مدیریت این برنامه را بر عهده دارد میگوید: این روش مدیران را به ساخت مفاهیم «مجرد استعاری» و تعمیم آن در استراتژی شركتهایشان وامی دارد. مركز مشاوره مدیران كوئست كه در قاهره تاسیس شده است، كارگاههای «بازی جدی» را برگزار میكند.
هیشام الگمل از این مركز میگوید تقاضا برای ثبتنام در این كارگاههای دو روزه كه هزینهای معادل ۷۰۰۰دلار را برای مدیران در پی دارد، در حال رونق است.
فرانسوا دبویسزن از مركز مشاورهای ایمجیكز در بروكسل میگوید: به نظر میرسد شركتهای گرفتار در بحران مانند آنهایی كه دچار پرونده رسوایی مالی یا در بحبوحه انتقال مالكیت هستند، بیشتر پذیرای ایده كارگاههای لگو هستند. نتایج این برنامه اعجابانگیز است، به خصوص برای مدیران ارشد.
ساییوچن از مركز مشاورهای یوجین منتور در تایپه كه مشاوره «بازیجدی» را برعهده دارد، میگوید: یك تمرین مشترك، تمرین الگوسازی از «افرادی است كه شما بیش از همه از آنها متنفرید.» البته بدون ذكر نام آنها.
به عنوان مثال، یك مدیرعامل طوری، الگوسازی شد كه به دلیل چاق بودن بیش از حد راهروی شركت را مسدود كرده بود و این نمادی بود از اینكه وی مسیر پیشرفت شركت را مسدود میكند.
لوسیو مارگولیس از شركت مشاورهای جوگو سریو در بوینس آیرس میگوید: علت تاثیرگذاری كارگاههای لگو این است كه بازیهای مشابه دوران كودكی به طور غریزی انجام میشوند و نه به صورت كنترل شده و توسط ذهن هشیار. این مساله موجب به وجود آمدن لحظه های «ناخودآگاه» میشود. به عنوان مثال یك ایده آلیست سرخوردگی ناشی از چیدن ناموفق قطعات لگو را در ساخت یك شكل تجربه میكند. صاحب یك شركت كه در روابط با مشتری ناموفق است، شعبات شركتش را چون خط حملهای الگوسازی میكند كه مورد حمله و یورش قرار گرفته است یا یك رییس گرفتار در مشكلات كاركنان شركت خود را چون سربازانی كه گرفتار در جنگند به تصویر میكشد. به نظر میرسد حتی در شركتها هم لگوبازی میشود.
منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
ارسال توسط كاربر محترم : mohammad_43


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط