خاصيت هاي خواندني

خيار تصفيه کننده خون و حل کننده اسيد اوريک است. با ساييدن مغز دانه خيار در مقدار کمي آب و رقيق کردن آن امولسيوني تهيه مي شود که اثر آرام کننده دارد و کساني که داراي معده ضعيف هستند، بايد از اين ميوه کمتر استفاده کنند. دانه خيار اثر ملايم دارد، به خصوص آب خيار براي درمان و رفع يرقان بسيار مفيد است. مصرف خيار نارس و نازک بهتر است زيرا
چهارشنبه، 25 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خاصيت هاي خواندني

خاصيت هاي خواندني
خاصيت هاي خواندني


 






 

خواص درماني خيار
 

خيار تصفيه کننده خون و حل کننده اسيد اوريک است. با ساييدن مغز دانه خيار در مقدار کمي آب و رقيق کردن آن امولسيوني تهيه مي شود که اثر آرام کننده دارد و کساني که داراي معده ضعيف هستند، بايد از اين ميوه کمتر استفاده کنند. دانه خيار اثر ملايم دارد، به خصوص آب خيار براي درمان و رفع يرقان بسيار مفيد است. مصرف خيار نارس و نازک بهتر است زيرا هم براي بيماراني که مبتلا به مرض قند هستند، مفيد و هم درجه قليايي را بالا برده و هم تب هاي صفراوي را درمان مي کند. در ضمن دوست کبد نيز مي باشد.
خيار يا خيار چنبر براي برطرف کردن بيماري هايي از جمله صفرا، فشارخون، التهاب، حرارت داخلي و دفع سنگ مثانه بسيار مفيد است. در پوست اين ميوه مقدار فراواني کلروفيل و ويتامين C وجود دارد که مصرفش باعث ازدياد خون و همچنين تقويت عضله قلب مي گردد. براي همين بهتر است از خيارهاي کوچک تر و نازک تر استفاده شود و در صورت امکان با پوست خورده شود.
آب خيار نه تنها براي پوست هايي که دچار خارش مي شوند مفيد است، بلکه به حفظ شادابي پوست کمک مي کند. اگر مقدار 250 گرم آب خيار را با شکر شيرين کنيد و آن را بنوشيد، اثر صفرا را در بدن به کلي از بين مي رود.
تخم خيار هم برطرف کننده صفرا و هم درمان کننده تب هاي گرم مي باشد. مي توان از آب خيار براي بهداشت پوست صورت استفاده کرد. اگر پوست خشک باشد به مقدار مساوي بايد از اين دستور استفاده کرد: آب مقطر، شير تازه و همچنين شير خربزه را مخلوط نموده، هر شب قبل از خواب، صورت را با آن به ملايمت مالش دهيد.
براي کساني که پوست صورت آنها منافذ باز و ظاهر ناپسند پيدا مي کنند، مي توانند دانه خيار، خربزه و کدو را به مقدار مساوي برداشته و هريک را به طور جداگانه آسياب کرده، سپس با يک قاشق سوپخوري هريک را جداگانه در شير يا در کرم ساده وارد کرده و به طور يکنواخت درآورند. پس از مخلوط کردن آنها با هم نوعي ماسک صورت تهيه مي کنند که اگر همين ماسک حدود نيم ساعت روي پوست صورت باقي بماند و بعد از نيم ساعت با گلابي که گرماي ملايم داشته باشد پاک کنند، باعث لطافت و تقويت و شادابي هرچه بيشتر پوست مي شود.

بيشترين ميزان آهن در پسته
 

از آنجايي که پسته حاوي آهن فراوان قابل جذب است، بنابراين مصرف آن در درمان کم خوني ناشي از فقر آهن بسيار مفيد مي باشد. مغز پسته ماده اي نيروزا و سرشار از مواد پروتئيني، چربي ها، ويتامين ها و املاح است. پسته گران ترين آجيل و البته با ارزش غذايي فراوان است. ارزش غذايي پسته به نسبت ساير آجيل ها و نيز مواد پروتئيني همانند گوشت، شير، تخم مرغ و نيز حبوبات درخور اهميت است.
مغز پسته بين بيش از 200 ماده خوراکي شامل انواع آجيل ها، حبوبات، سبزي ها، ميوه هاي خشک و تر، لبنيات، انواع گوشت و ده ها نوع خوراکي ديگر بيشترين ميزان آهن قابل جذب بدن را داراست. مغز پسته داراي 20 درصد پروتئين خالص و بيش از 50 درصد روغن يا چربي مايع است. مقدار ويتامين A در 100 گرم مغز پسته، 698 ميکروگرم و ميزان کاروتنوئيد 13/7 ميکروگرم است. املاح مختلفي از جمله کلسيم، منيزيم، سديم، پتاسيم، آهن، مس، روي و همچنين ازت، گوگرد و فسفر دارد.
روغن پسته، مايعي زرد و زلال است که از عصاره مغز پسته به دست آمده و داراي خواص غذايي و درماني است. از جمله خواص درماني پسته مي توان به موارد زير اشاره کرد: تقويت قلب و حافظه، تقويت معده، درمان اسهال به خصوص از طريق استفاده از پوست سبز پسته، تقويت لثه و درمان جوش هاي دهان، خوشبويي دهان و درمان ريزش موي سر.

گوجه فرنگي ضد خستگي
 

گوجه فرنگي داراي مقادير متفاوتي از ويتامين هاي A، B، C، E، K، آهن، املاح معدني و مخصوصاً فسفر، کلسيم، پتاسيم، مس، منيزيم، کبالت بوده و به تازگي وجود يد نيز در گوجه فرنگي گزارش شده. طبع آن سرد و خشک است و داراي خواص اشتهاآور، ادرارآور، ضد نفخ، مقوي اعصاب، خنک کننده، تصفيه کننده خون، ضد اسکوربوت، ضد تعفن، هضم کننده غذا، نشاط آور، نيروبخش، ضد ميکروب و ضد اسهال است. ترشي معده را از بين برده، بدن را در مقابل امراض عفوني و کمبود ويتامين C حفظ مي کند. گوجه فرنگي به هضم غذا کمک مي کند، حس بينايي را تقويت کرده و به علت داشتن ويتامين B مقوي اعصاب است. آب گوجه فرنگي تازه در رفع لکه هاي پوست مانند کک و مک اثر مفيد دارد، همچنين در موارد کمبود عناصر معدني بدن، درمان برافروختگي، رماتيسم، نقرس و جلوگيري از پيري زودرس خاصيت درماني دارد.
منبع:کوچه ما، شماره 11



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.