طرحي ازيك دغدغه ي مدام(4)

تجربيات انقلاب اسلامي در ايران و به فرموده امام خميني، پيروزي خون بر شمشير،غارتگران بين‌المللي و در رأس آن ايالات متحده را به وحشتي سخت دچار ساخته است. طوفان انقلابي كه از ايران اسلام وزيدن گرفته است،نه تنها كشورهاي اسلامي وبرادران مسلمان ما را از قرن ها انحراف، عقب ماندگي و آلت دست گرديدن و نابودشدن و... نجات خواهد
يکشنبه، 29 خرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرحي ازيك دغدغه ي مدام(4)

طرحي ازيك دغدغه ي مدام(4)
طرحي ازيك دغدغه ي مدام(4)


 






 

نامه ها،نطق ها و اسنادي از مبارزات شهيد محمد منتظري قبل و بعد ازانقلاب
 

فداكاري و شهادت ضامن پيروزي است
 

دست نوشته‌اي از شهيد منتظري درموضوع توطئه آمريكا در منطقه وراست گرائي به نام اسلام
 

تجربيات انقلاب اسلامي در ايران و به فرموده امام خميني، پيروزي خون بر شمشير،غارتگران بين‌المللي و در رأس آن ايالات متحده را به وحشتي سخت دچار ساخته است. طوفان انقلابي كه از ايران اسلام وزيدن گرفته است،نه تنها كشورهاي اسلامي وبرادران مسلمان ما را از قرن ها انحراف، عقب ماندگي و آلت دست گرديدن و نابودشدن و... نجات خواهد داد،بلكه يكي از مهم ترين آمال و آرزوهاي مستضعفين جهان را تحقق بخشيد.
مستضعفين جهان لمس كرده‌اند كه با ابتدائي ترين وسائل و با اتخاذ خلقي ترين و عمومي ترين تاكتيك ها، ميليون ها انسان، با وحدتي كم نظير، همچنان سيلي وحشتناك، هر خس و خاشاكي را از ميان مي‌برد و تار و پودهاي عنكبوتي طاغوتيان حاكم بر مسلمانان را در هم مي‌ريزد. ديگر اسلحه و ثروت، ملاك پيروزي نيست، بلكه اراده‌اي آهنين، منبعث از ايماني راستين و فداكاري و شهادت و خون ، مهم ترين ضامن پيروزي است. و اگر اين ضوابط بر اذهان ميليون ها انسان حاكم باشد، رهبريتي را مي‌پذيرند كه بر اساس همين ضوابط گام بردارد، با وجود رهبري با همين ضوابط، نظير امام خميني، مي‌توان پرده هاي انحراف و سستي وكم ايماني را بدرد و نهاد پاك انسان ها را به حركت در آورد و عليرغم اتحاد نامقدس غرب و شرق و ابرقدرت ها و قدرت هاي وابسته به بزرگ ترين پيروزي تاريخ دست يابد و منطقه حق و «الله» پيروزگردد.
مركزپزشكي قانوني
تاريخ 1360/5/7
شماره10/36642
گواهي مي‌شود كه:
جسد شهيد محمد فرزند حسينعلي شهرت منتظري در تاريخ 8 /60/4 دراين مركز توسط پزشك قانوني وبا حضورآقاي بازپرس كشيك مورد معاينه قرار گرفته علت مرگ آسيب مغزو متلاشي شدن جمجمه و مغز و آسيب عمومي بدن نتيجه جسم سخت و مواد منفجره تعيين و جواز دفن شماره 3146 بنام وي صادر شده است ضمناً تاريخ شهادت نامبرده 60/4/7 اعلام گرديده است،مدير كل مركز پزشكي قانوني
دكتر ملك نيازي

دادگاه اميرانتظام يكي از صحنه هاي جنگ اسلام و امريكاست
 

نطق پيش از دستورشهيد محمد منتظري درتاريخ 8/2/1360
 

جلسه 138
رئيس-آقاي محمد منتظري بفرمائيد
محمد منتظري- بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم. انما جزاء‌الذين يحاربون‌الله و رسوله ويسعون في‌الارض فسادا ان يقتلوا او يصلبوا او تقطع ايديهم و ارجلهم من خلاف: جزاي آنان كه با دين خدا و با خدا و رسول خدا مي‌جنگند اين است كه يا كشته شوند يا به دار آويخته شوند يا دست و پاي آنان برخلاف قطع گردد. واعدوالهم ما استطعتم من قوه من رباط الخيل ترهبون به عدوالله و عدوكم و آخرين من دونهم لا تعلمونهم‌الله يعلمهم:يعني آن چنان بايستي قدرت تشكيل بدهيد و اعمال قدرت بكنيد كه حتي منافقين و جاسوسان داخل اين امت نيز به وحشت بيفتند وفراركنند وبروند،آنهائي كه خدا مي‌داند و شما نمي‌دانيد جاسوس هائي هستند كه در داخل اين كشور هستند.
متأسفانه شرايطي پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران پيش آمد كه عناصري مي‌خواستند قاطعيت انقلابي گرفته بشود و در مقابل عوامل خارجي و قدرت هاي بزرگ بين‌المللي اعمال قدرت نشود. هميشه ما با ضد انقلاب در جنگ هستيم و با ابرقدرت ها هم در جنگ هستيم،اعم از شرق و غرب. اگر ابتكار و قاطعيت در دست ما باشد مي‌توانيم ضد انقلاب را هرچه سريعتر و بيشتر نابود بكنيم اما اگر ابتكار را از دست ما گرفتند ضد انقلاب جوانان ما را و بهترين اشخاص ما را در تهران، در كردستان در خوزستان و در سراسر كشور از بين مي‌برند. بنابراين عدم قاطعيت و از دست دادن ابتكار، مساوي با اين همه جنايت مي‌شود كه هم اكنون شاهد بسياري از آنها هستيم كه مي بينيم در شهرهاي ايران چه مسخره بازي هائي اين گروهك ها در آورده‌اند و من مصاحبه‌اي را از قاسملو بعد از اينكه با كرايسكي كه يكي از بزرگترين صهيونيست هاي بين‌المللي است كرده بود خواندم كه در روزنامه الحوادث چاپ شده بود، كه وقتي قاسملو در ايران بوده با مجاهدين خلق تماس گرفته است و هماهنگي در عمليات مسلحانه را تصويب كرده‌اند، كه اين قاسملو يكي از عناصر صهيونيست در اين كشور هست، زنش هم صهيوينست و يهودي است و از اين مسايل، برادران و خواهران در رابطه باضد انقلاب الآن اعمال قدرت نمي‌شود و هرچه كمتر اعمال قدرت بشود از انحراف ضد انقلاب ابتكار دستش هست. يكي از مسائلي كه اكنون در كشور مي‌گذرد مساله محاكمه عباس اميرانتظام است كه جو درست مي‌كنند و شرايطي را بوجود مي‌آورند. كه طرف آزاد شود. رفته‌اند صحبت كرده‌اند كه زن وبچه دارد. رحم بكنيد طرف را زود آزاد بكنيد. كسي كه اسرار انقلاب اسلامي و امام امت را در اختيار سفارت آمريكا گذاشته و مرتب در رابطه بوده است، چه قبل از پيروزي انقلاب چه پس از پيروزي انقلاب او را از رقم برايش كار بكنيم كه زود آزاد بشود و اعمال قاطعيت نشود. اين را بدانيد كه دادگاه اميرانتظام يكي از صحنه هاي جنگ اسلام و آمريكا است (احسنت) به حكم «اشداء علي الكفار»اگر ما از هم اكنون قاطعيت خودمان را به خرج ندهيم و در مقابل آمريكا كوتاه بيائيم،اين را احتمال بدهيد كه پس از يكسال، دانشجويان مسلمان پيرو خط امام را مي‌برند در آنجا محاكمه مي‌كنند كه اصلاً چرا سفارت آمريكا را اشغال كرديد؟ من نمي‌فهمم اين چه مسخره بازي در كشور است. من يك سندي دارم و الآن براي برادران و خواهران مي‌خوانم تا متوجه باشند.نامه‌اي است كه آقاي عباس اميرانتظام امضاكرده است.
تيمسار فيروزي مديركل هواپيمايي كشوري.
جناب آقاي نخست وزير در مقابل تقاضاي سفارت انگلستان و سفارت آمريكا در ايران موافقت فرموده‌اند كه براي خروج اتباع خود وساير كشورهاي خارجي بوسيله هواپيماهاي نظامي و كشوري، (فخرالدين رحيمي... كدام نخست وزير، اسم ببري ) (در زمان دولت موقت انقلاب بوده است) دولت مزبور هرچه زودتر اقدام نمايد. لازم است براي انجام هرچه بيشتر اين كار به مسئولين مربوطه دستور داده شود كه در اين باره كمك هاي لازم را با توجه به شرايط زير براي اين گونه پروازها در اختيارمأموران انگليسي و آمريكايي بگذارند.
1-عبورازكليه راه هاي ورودي و درهاي فرودگاه مجاز باشد.
2-تأمين مأموركافي براي انجام مسافرت يك هزار نفر مسافر در روز.
3-فراهم كردن تسهيلات لازم براي حمل اثاثيه مسافران اين پروازها از در پاويون دولتي.
4-كمك به تنظيم برنامه پروازها و اطمينان دادن به مأموران سفارت،كه تمام هواپيماها برطبق برنامه هاي سفارت انگلستان و سفارت آمريكا اجازه پرواز خواهند داشت. به نمايندگان سفارتخانه مزبوراطلاع داده شده است كه براي انجام اين منظور باشما تماس گرفته و مذاكره نمايند.معاون نخست وزير عباس امير انتظام- تاريخ 26/11/57
يعني پس از چهار روز كه از انقلاب گذشته است هرچه ضد انقلاب بوده و هرچه مستشاران خارجي بوده و همه عوامل جنايت و كشتار در اين كشور به دست عياس اميرانتظام و سياست آقاي مهندس بازرگان و من تبع او و اينهائي كه در يوزه‌اند براي سياست آمريكا در اين كشور، از اين كشورخارج شدند.درپاريس درلندن، نشريه در مي‌آورند اين همه توطئه مي‌چينند و مي‌خواهند در اينجا شخصيت هاي ما را به افتضاح بكشانند و انقلاب را به افتضاح بكشانن و در اين كشور خط امام را از بين ببرند يك فكري براي اين كشور بكنيد. همين تيمسارفريور كه يك افسر كودتاچي بود با تحميل يك جناحي دراين كشور،دراين هفت ماه جنگ،معاون وزير دفاع در خريد اسلحه از دو طريق كودتا به اين شخص رسيده بوده و افراد مي‌دانستند و شخص بنده بارها در شوراي عالي دفاع تذكر دادم كه مسئوليت خريد اسلحه در دست يك افسر كودتاچي است و طرف هم دستگير شد. پهلوي امام رفتن،اينطرف و آنطرف، لاطائلاتي بافتند،طرف را آزاد كردند و باز او را معاون وزير دفاع قرار دادند و اخيراً هم دو بار مي‌خواست خودكشي بكند و بعد هم الان بحمدالله زندان است چون گندش در آمد. همين شخص سرهنگ حيدري نامي را كه تصفيه شده ارتش بود و بدست تيمسار باقري خائن داخل ارتش آمد، با اسپانيا فرستادند،هفتادو سه ميليون دلار را بلند كردند كه پنجاه و چهار ميليون آن همين است كه الآن سروصدايش است، يعني جناحي به دولت تحميل مي‌شود و هر كاري مي‌كنند، مي‌خواهند با اسم دولت تمام بكنند و آبروي دولت جمهوري اسلامي و مجلس را كه انتخاب كننده دولت است، از بين مي‌برند. هم اكنون نامه‌اي در اختيار بنده است كه به امضاي سرتيپ ولي فلاحي و همچنين سرهنگ ستاد علي هاشمي روان است، كه تصفيه شده ها را باز بر گردانده‌اند و يك سري تصفيه شده را به داخل ارتش برگرداندند و آبروي ارتش جمهوري اسلامي را مي‌برند. چون صد نفر آدم ضد انقلابي آبروي كل جوانان و افسران ما را مي‌برند.ازآن طرف دوباره نامه نوشته‌اند كه بله دارد موافقت مي‌شود و رئيس جمهور موافقت كرده است كه بقيه تصفيه شدگان را به داخل ارتش برگردانيد. برادران و خواهران در مورد ضد انقلاب، اگر در داخل اين كشور با قاطعيت عمل نشود، هم آبروي ما و هم آبروي دولت منتخب ما مي‌رود و هم اين همه جنايت در كشور مي‌شود. به حال اين كشور فكري بكنيد و اين عناصرضد انقلابي كه در شهرستان ها يا در زندان ها بسر مي‌برند، آنهائي را كه درجه يك هستند به اشد وجه به حكم«اشداء علي الكفار» مجازات بكنيد و اجازه ندهيد كه اين چنين بشود فقط عباس اميرانتظام نيست كه بايد محاكمه بشود،بايد افراد زيادي دراين كشور محاكمه بشوند و بعضي هايشان هم در اين مجلس حضور دارند و متأسفانه بدون داشتن قاطعيت اينها اين رقم دارند در اين كشور كارشكني مي‌كنند، برويد و ببينيد.(عده‌اي از نمايندگان... احسنت-احسنت)(ريس- وقتشان تمام است)(يكي از نمايندگان-چه كسي در اين مجلس است؟ اسم ببريد) آقاي دكتر يزدي و آقاي صباغيان و امثال اينها كه در اين كشور...(رئيس-وقتشان تاماست) يك نامه‌اي آقاي دكتر ميلاني نوشته‌اند اخيراً تعداد زيادي از دانش آموزان مسلمان و مبارز تبريز طوماري در تأئيد بند«ج» به ساحت مقدس مجلس شوراي اسلامي ارسال داشته‌اند كه ضمن تشكراززحمات اين برادران مسلمان و شريف، توفيق هرچه بيشترشان را در خدمت به مستضعفين از خداي بزرگ مسئلت دارد.
منتظري-من روزهاي گذشته از حقم گذشتم ولي هنوز از حرف حق نگذشته‌ام.
رئيس- آقاي منتظري ما از حق شما غفلت نكرده‌ايم، انشاءالله در فرصت مناسب به شما وقت مي‌دهيم.
منتظري-امروز من وقت مي‌خواهم صحبت كنم.
رئيس- چشم حالا شما صبر كنيد. آقاي منتظري برنامه امروز ما فشرده است ما در هفته آينده برنامه هاي وسيع تري داريم خواهش مي‌كنم اين حقتان محفوظ بماند بگذاريد اين كارمان را امروز بكنيم.
منتظري- من مي‌خواهم 6،5 دقيقه صحبت بكنم چرا اينقدر تأخير مي‌اندازيد.
رئيس- خوب اگر 6،5 دقيقه است بفرمائيد.

طرحي ازيك دغدغه ي مدام(4)

چون حرف حق مي‌زنم، ديوانه‌ام؟
 

نطق پيش از دستور شهيد محمد منتظري در تاريخ 24/2/1360
 

نطق پيش از دستور/جلسه 144
چون لازم نيست يك ربع بشود تا يك ربع، يعني مي‌توانيد كمتر صحبت بفرمائيد كوتاه ازخودتان دفاع كنيد.
منتظري- بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم، جناب آقاي صباغيان در سخنانشان مطلبي را گفتند كه مثل اينكه من هر وقت حرف حق مي‌زنم ديوانه شدم يا اختلال رواني دارم يا از اين چيزها...حالاالفاظش يادم نيست، اتهام را به من وارد آوردند كه به قول خودشان نقل قول هم كردند. من لازم است توضيحي در اين جهت بدهم به خدمتتان عرض بكنم كه در اين كشور ما جنگ با آمريکا داشته و داريم و خواهيم داشت و با ابر قدرت ها وتا وقتي هم كه زنده هستيم در اين راه قدم بر مي‌داريم، از هيچ كس هم نمي‌ترسيم. تا آن وقتي كه زنده هستيم مگر اينكه ايادي آمريكا يا وابستگان به آمريكا بنده را يا امثال بنده را بكشند در اين كشور، ولي تا زنده هستيم ادامه مي‌دهيم به راهمان. اين سري مسائل را مطرح كردن دليل بر اين است كه افراد دليل و سندي براي گفته هاي خودشان ندارند مي‌آيند به يك همچون مسائلي متمسك مي‌شوند و چه خوب بود كه مسائل به صورت بحث و بحث آزاد و در همين مجلس يك شرايطي پيش مي‌آمد كه همه پرونده ها شكافته بشود و ما بتوانيم به مردمان بيشتر آگاهي ببخشيم كه چه دست هائي در اين كشور وجود داشته و حالا هم هست كه مي‌خواهند مسير انقلاب اسلامي را تغيير بدهند من يك مثال مي‌زنم براي شما، يك مثال كوچك روزنامه ميزان توقيف مي‌شود آقاي رضا صدر كه مسئولش بوده زنداني مي‌شود. بازپرس محترم آقاي علي اكبر عايدي در اين جريان دستش دركار بود.
صباغيان- آقاي هاشمي ارتباط دارد؟
آقاي محمدي- شما روزنامه ميزان كه نيستيد؟ شما آقاي صباغيان هستيد.
محمد منتظري- مي‌خواهم مثال بزنم مثال بزنم.
يكي از نمايندگان- آقا! صحبت را قطع نكنيد بگذاريد صحبت كنند.
منتظري- من سئوال مي‌كنم حق من هست كه بگويم چه كساني آزاد كردن (شجوني – يك بهائي) دو قاضي دادگستري در شعبه حقوقي 31، يكي شان از دوستان خانواده علم و از سردمداران جريان 14 اسفند در دانشگاه و يكي شان هم بهائي.
رئيس- ارتباط اين با دفاع از خود شما چست؟
محمد منتظري – من مي‌خواهم بگويم كه چه كساني آزاد كردند.رئيس-خوب به شما چه ارتباطي پيدا مي‌كند؟
محمد منتظري- فرامرز زماني سليمي مستشار قضايي شعبه(31)دادگاه حقوقي.
رئيس-چيزي بگوئيد كه به شما مربوط باشد، شما بايد ازآن حرفي كه ايشان به شما زده‌اند، دفاع كنيد.
محمد منتظري- اجازه بدهيد اين آقا هنوز هم مستشار قضايي است و شناخته نشده است و بهائي هم هست.
رئيس- خوب اگر اجازه بدهم باز دوباره همين مشكل به وجود مي‌آيد.
محمد منتظري- بسيارخوب،پس من از حرف هايم صرف نظرمي كنم و يك سري مطالبي است كه من دارم و متأسفانه فرصتي نيست كه بگويم و مردم را آگاه كنم.
رئيس-من هم مي‌دانم، ولي آن اين قدر دقت نمي‌خواهد.
محمد منتظري- در مورد اين كتاب شماره(10) اسنادلانه جاسوسي هر كدام از برادران كه بخواهند من در اينجا صد تا از آن را خريده‌ام و مجاني دراختيار نمايندگان محترم قرار مي‌دهم (بعد ازجلسه) مطالبي كه بنده قبل از اشغال لانه جاسوسي گفته‌ام، مشخص است،البته چون من كه يك آدم معصومي نيستم ،ممكن است اشتباهاتي هم بكنم؛ اما در مجموع خط سيرسياست آمريكا را در ايران و سياست صهيونيسم بين‌المللي در ايران را قبل از اينكه لانه جاسوسي اشغال بشود گفته‌ام. در مورد آقاي عباس اميرانتظام هم گفته‌ام،هنوز هم مي‌گويم، در آينده هم مي‌گويم و اگر اين شخص آزاد بشود، به دست انقلابيون در اين كشور ترور مي‌شود. اين را شما بدانيد.(چند نفر از نمايندگان – احسنت –احسنت.»
محمد منتظري- اين حرف هارا من قبلاً هم گفته‌ام و فقط جرم من اين است كه مسائل را از قبل مي‌گويم و ديوانه‌ام.(همهمه نمايندگان) اجازه بدهيد مسائل مربوط به مراغه ‌اي...(همهمه نمايندگان) آقايان خواهش مي‌كنم اجازه بدهيد. مراغه‌اي يك عنصر وابسته است. بني احمد عنصر وابسته است.حسن نزيه عنصر وابسته است، تيمسارمدني هم عنصر وابسته است و امثال اينها... (يكي از نمايندگان شريعتمداري) و حسن شريعتمداري و امثال اينها در شرايط حساس انقلاب ايران آمده‌اند و مراكز اصلي بحران و امور حساس را در اختيار چه كسي قرار داده‌اند؟ نفت را در اختيار حسن نزيه، (رئيس- ارتباط اينها چيست؟)
صباغيان- آقاي هاشمي ارتباط دارد؟
يكي ازنمايندگان-آقاي هاشمي چرا ارتباط ندارد؟
شاهچراغي- مي‌خواهد بگويد اينها را من قبلاً گفتم.
خلخالي- مي‌خواهد بگويد من ديوانه نيستم و آدم حسابي هستم.
محمد منتظري- در كردستان، در كردستاني كه حساس بود، چه كسي را به عنوان استاندار قرار دادند؟(يكي ازنمايندگان- يونسي ملعون را)بلي، يونسي؟ او را هم من مي‌شناسم(يكي از نمايندگان- خوزستان را بگو آقا( و از آن طرف در خوزستان هم تيمسار مدني را يك منطقه حساس، براي نفت هم كه حسن نزيه و مراغه‌اي هم كه در تبريزاستانداربشود. آقاي عباس اميرانتظام هم سخنگو مي‌شود و از اين قبيل و عناصر ديگر و متأسفانه اگر من بخواهم در تجزيه و تحليلم اينها را شرح بدهم، بالاخره يك سري وقت ديگر مي‌خواهد و براي مجلس اين امکان وجود ندارد. من اسم نمي‌آورم، ولي مي‌گويم كه مجموعه اين تركيب سرانجام ما را به كجا مي‌رساند؟ عيب است كه در جمهوري اسلامي از عباس اميرانتظام دفاع بشود.ما مي‌خواستيم از شخصيت هائي كه در اين كشورسابقه دارند، علي رغم اينكه بازمينه هاي فكري سياسي شان موافق نيستيم،اين قدر حمايت نكنند؛ بنابراين، يك سري مسائل مطرح بوده است والآن هم مطرح است. اين شوخي نيست كه اسناد محرمانه نخست وزير در ميزان باشد و بعد بخواهند و بروند واسناد را بگيرند، هياهو در بياورند كه آقا! ميزان را اشغال كرده‌اند اسناد محرمانه نخست وزير در روزنامه ميزان چه كاري دارد؟
از آن طرف دفتري هست به نام دفتر انقلاب كه قبلاً بوده است و هنوز هم هست. اسناد وزارت خارجه را دو ماشين بزرگ (اواخرعمر آقاي قطب زاده با تصويب آقاي رئيس جمهور) از وزارت امور خارجه، خارج كردند بعد با فشار آقاي رجائي (نخست وزير) برگردانده شده و بيشتر از دويست پرونده هم غيبش زده است من سئوال مي‌كنم كه اين دويست پرونده چه بوده است كه غيبش زده است؟ و از اين مسائل در كشور بسيار مي‌گذرد و الان، بر اساس فرموده امام نمي‌توانم هر چيزي را بگوئيم اما تا زماني كه خون در رگ و پي ما هست خواهيم گفت و اين كشور را از شر اين مسائل نجات مي‌دهيم.
يك مثال ديگر براي شما بزنم. آقايان ساواك باركن دوم ارتش يا ژاندارمري چه فرقي مي‌كرد؟ كه كسي را كه فرض كنيد در ساواك فقط چاي مي‌داده است اين قدر او را بدبخت كرده‌ايم(يكي از نمايندگان- اين مسائل چه ربطي به دفاع از خودش دارد؟(همهمه نمايندگان)آقا الآن عناصر تصفيه شده‌اي را كه در ركن دوم بوده‌اند و الآن اسمش اداره دوم است دارند، اشخاص بسيار حساس را دوباره ارتش بر مي‌گردانند در همان ركن دوم. الآن اين كار به دست يك جناحي در داخل اين كشور صورت مي‌گيرد و ما از امام پرسيديم (از امام سئوال شده است) و امام هم فرموده‌اند من چنين چيزي نگفته‌ام كه افراد اين شكلي را برگردانند،ولي دارند به اسم جنگ آقاي بني صدر و امثال جناحي كه در اطرافشان هستند، دارند اين نوع افراد را بر مي‌گردانند. به داد كشور برسيد و من در آينده مسائلي بيشتر از اين مي‌گويم...
دكتر سامي- آقاي هاشمي، اخطار قانون اساسي دارم.
محمد منتظري- وهرچه شما بگوئيد ديوانه...
دكتر سامي- آقاي هاشمي اخطار قانون اساسي دارم.
رئيس- اينها چه ارتباط دارد؟
محمد منتظري- من الساعه اينها را مي‌گويم براي اينكه ثابت كنم كه ديوانه نيستم.
دكتر سامي- آقاي هاشمي اخطار اساسي...
محمد منتظري- اينها يك مسائلي است كه مي‌گويم تا نمايندگان در جريان باشند و فكري به حال اين امت بكنند.
دكتر سامي-اخطار قانون اساسي دارم.
محمد منتظري- آقاي منوچهر مسعودي، رفيق هدايت‌الله متين دفتري در 15 سال، اين مشاور رضائي رئيس جمهوري مي‌شود و آبروي رئيس جمهور را هم مي‌برد و خودش هم وارد نيست.
دكتر سامي- آقاي هاشمي اخطار قانون اساسي دارم.
محمد منتظري- بنابراين خواهش مي‌كنم.
دكتر سامي- آقاي هاشمي ايشان بايد صحبتشان را قطع كنند چون من اخطار قانون اساسي دارم ايشان نبايد صحبتشان را ادامه بدهند.
رئيس- آقاي منتظري شما صحبتشان را ديگر تمام کنيد چون اخطار قانون اساسي دارند.
دكتر سامي- اخطار بايد صحبت را قطع كند.
يكي از نمايندگان- اخطار كدام ماده؟ و كدام اصل؟
محمد منتظري-آنهايي كه مي‌خواستند مجلس خبرگان را منحل بكنند خواهش مي‌كنم...(همهمه نمايندگان)
دكتر سامي- اخطار قانون اساسي...
رئيس- آقاي منتظري شما بحثتان تمام شده است؟ اجازه بدهيد ايشان اخطارشان را بفرمايند.(همهمه نمايندگان)
محمد منتظري- بنابراين، من اعلام مي‌كنم كه اگر گفتند اين حرف ها «ديوانگي و اختلال حواس» است،بگذار تا همه بگويند و به حضرت رسول صلي‌الله عليه و آله وسلم هم همه مي‌گفتند«ديوانه» و اگر هم...
رئيس- آقاي منتظري اجازه بدهيد آقاي سامي اخطارشان را بكنند، بعدشما ادامه بدهيد. آقاي دكتر سامي شما اخطار قانون اساسي را بدهيد.
صباغيان- آقاي هاشمي هم مربوط بود و هم شما قضاوت كرديد. خيلي ممنون.
عده‌اي از نمايندگان- بلي، مربوط بود.
دكتر سامي- آقايان توجه بفرمائيد، من اخطار قانوني دارم نسبت به بخشي از فرمايشات آقاي منتظري متأسفانه چون دارد ادامه پيدا مي‌كند،بايد به موقع يعني همان وقت اعلام مي‌شد.اصل سي و نهم قانون اساسي را آقايان توجه بفرمايند و جلويشان هم هست يك بار ملاحظه بفرمايند.
اصل 39-«هتك حرمت و حيثيت كسي كه به حكم قانون دستگير، بازداشت، زنداني، با تبعيد شده است،به هر صورت كه باشد ممنوع و موجب مجازات است» ايشان به چه دليل حق دارند در مجلس شوراي اسلامي از اين تريبون به يك زنداني كه هنوز هم حكم مجرميت اوصادرنشده است و تازه اگرهم بشود، اينجا به طور صريح گفته شده است كه به هر شكلي ممنوع است و موجب مجازات است. من تعجب مي‌كنم(همهمه نمايندگان) كه چرا جلوي صحبت كسي گرفته نمي‌شود؟(همهمه نمايندگان)
رشيديان- آقاي هاشمي هيچ نماينده‌اي را نمي‌شود كه ...
رئيس- آقاي منتظري اجازه بدهيد اخطار به من است تا من هم جواب بدهم.
دكتر روحاني- اصل 86 اخطار دارم به اخطار آقاي سامي.
رئيس- اجازه بدهيد من جواب مي‌دهم.
محمد منتظري- من هم جواب مي‌دهم. اگر اين رقم باشد پس دانشجويان خط امام هم بايد...
شاهچراغي- آقاي روحاني! رئيس بايد جواب بدهد.
رئيس- آقاي روحاني!من بايد جواب بدهم، شما بفرمائيد بنشينيد تا من توضيح بدهم آقاي دكتر سامي اعتراضشان (شجوني- اصل 86 جوابش را مي‌دهد). آقاي منتظري حق ندارند آقاي اميرانتظام را كه هنوز تكليفشان در پرونده روشن نشده است و متهم هستند به ايشان اهانت بكنند و اين كار طبق قانون اساسي ممنوع است و باعث تعقيب است. البته اگر اين جرمي باشد، مي‌توانيد شكايت كنيد(چون به مجلس مربوط نمي‌شود) تا ايشان را تعقيب كنند. اما در كنار اين هم اصل ديگري از قانون اساسي مي‌گويد:«نماينده در ايفاي وظايف نمايندگي اش مي‌تواند مسائلي را بگويد وقابل تعقيب نيست». ايشان هم با تشخيص خودش دارد وظايف نمايندگي‌اش را مي‌گويد و در يك مسئله‌اي كه به شئون كشور مربوط مي‌شود، حرف مي‌زند. اين قابل شكايت است و آقايان مي‌توانند به دادگاه شكايت كنند. در مورد حرف ايشان و اين به مجلس هم مربوط نمي‌شود كه من قضاوت كنم(يكي از نمايندگان- شما به عنوان رئيس مجلس انتخاب شده‌ايد) خير، رئيس مجلس نمي‌تواند به نماينده‌اي بگويد كه در مورد يك مسئله‌اي امروز اظهار نظر نكن اما در مورد ارتباط با آقاي منتظري ، البته من همه حرف هاي ايشان را مرتبط نمي‌دانم، ولي چون تهمت جنون به ايشان زده شده است، ايشان مي‌گويد من حرف هائي كه در گذشته زده‌ام، اينها بوده است و به اين دليل آن روزها به من گفته‌اند كه «ديوانه». حالا مي‌خواهد ثابت كند كه آيا اين حرف ها ديوانگي است يانه ولي آقاي منتظري من خواهش مي‌كنم كه شما هيچ راجع به اين مسائل صحبت نكنيد.(همهمه نمايندگان).
محمد منتظري- آن وقت شما تصور بفرمائيد كه شخصي هست به نام آقاي محمد توسلي با مجاهدين خلق ارتباط دارد و مجاهدين خلق هم با قاسملو هماهنگي در عمليات مسلحانه را تصويب كردند، برادران ما را هم در كردستان در حدود بيش از صد نفر به شهادت مي‌رسانند. الآن اينها آمده‌اند واز آقاي عباس اميرانتظام حمايت مي‌كنند شما توجه داشته باشيد وقتي كه اين رقم برخورد مي‌شود، پس فردا ما بايد برويم و محاكمه بشويم كه اصلاً چرا ما اينها را گفته‌ايم و دانشجويان خط امام هم بايد محاكمه بشوند بنابراين، اين سري مسائل سياسي وامنيتي و آينده كشور مدنظر برادران و خواهران محترم باشد و آينده جنگ هم اگر مي‌خواهيد كه با پيروزي كامل باشد، بايد با توجه به اين سري از مسائل باشد، والا اگر توجه نداشتيم همين تيمسار فرپور كودتاچي نقشه مي‌كشيد، يعني مي‌آمد و مي‌گفت که مثلاً ما چه اسلحه‌اي داريم و چه اسلحه‌اي نداريم، چه مهماتي داريم وچه مهماتي نداريم. او مي‌خواست كه سرنوشت جنگ ما را تعيين بكند،بنابراين، توجه داشته باشيد مسائلي كه در كشور مي‌گذرد چه در ارتش و چه در صحنه سياست و چه در محاكمه عباس اميرانتظام و چه در رابطه با مجاهدين خلق و امثال اين گروهك هاي ضد انقلاب.
من از آقاي موسوي اردبيلي كه يكي از خواهرزاده هايشان مسلماً به شهادت رسيده است و يكي از آنها هم مفقود شده است مي خواهم كه يك قدري با قاطعيت اين عناصر ضد انقلاب را تحت پيگرد قرار بدهند و همچنين بقيه مسائل كشور را، والا اين رقم كه ما مي‌بينيم در مجلس شوراي اسلامي از عباس اميرانتظام دفاع مي‌شود، واي به حال خارج مجلس (رئيس- اينها مربوط به شما نيست، شما از خودتان دفاع كنيد) در هر حال من از اينكه اندكي وقت مجلس را گرفتم معذرت مي‌خواهم و فقط بر اساس اين بود كه حقي بود و مورد اين اتهام قرار گرفته بودم، در آينده تا آن جائي هم كه زنده هستم مسائل را مي‌گويم، حالا شما مي‌خواهيد بگوئيد ديوانه و يا مي‌خواهيد بگوئيد ضعف اعصاب و يا هر چيزي ديگر.(يكي از نمايندگان- شما عاقليد بايد بگوئيد). (نمايندگان- احسنت، احسنت)
والسلام عليكم و رحمه‌الله و بركات
من ازشوراي عالي قضائي مي‌خواهم كه اين آقاي فرامرز زماني سليمي كه هنوز...
رئيس-بعد از والسلام عليكم ديگرنمي‌شود حرف زد.(خنده نمايندگان) .
منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 48



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.