ده اصل اعتماد به نفس

آيا مي خواهيد احساس اعتماد به نفس داشته باشيد؟ آيا مي دانيد آنچه که واقعاً باعث بي اطميناني شما مي شود چيست؟ آنچه که بايد بدانيد اين است که داشتن اعتماد به نفس يک شبه به دست نمي آيد، در واقع بايد به درک اين موضوع برسيد که شما انسان خوبي هستيد که لايق احترام و عشق است.
سه‌شنبه، 21 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ده اصل اعتماد به نفس

ده اصل اعتماد به نفس
ده اصل اعتماد به نفس


 

مترجم: الهام دره شيري




 
آيا مي خواهيد احساس اعتماد به نفس داشته باشيد؟ آيا مي دانيد آنچه که واقعاً باعث بي اطميناني شما مي شود چيست؟ آنچه که بايد بدانيد اين است که داشتن اعتماد به نفس يک شبه به دست نمي آيد، در واقع بايد به درک اين موضوع برسيد که شما انسان خوبي هستيد که لايق احترام و عشق است.

نقاط ضعف خود را شناسايي کنيد
 

چه چيز باعث خجالت کشيدن شما از خودتان مي شود؟ هرچه که باعث احساس نالايقي، خجالت يا حقارت در شما مي شود را شناسايي و آنها را نامگذاري کنيد و در کاغذي بنويسيد، همچنين مي توانيد اين يادداشت ها را براي شروع احساسي مثبت نسبت به آن نکته ها پاره کنيد.

با دوستان صحبت کنيد
 

حرف دلتان را به زبان بياوريد! وهر روز اين کار را انجام دهيد. ريشه ي مشکل را بررسي و روي آن تمرکز کنيد و بدانيد که قبل از هر حرکتي احتياج به راه حل هر مشکلي داريد. اين بدين معنا نيست که بايد از هر آنچه که باعث احساس نامطلوبي در شما مي شود خلاص شويد. شما بايد ياد بگيريد که خودتان، گذشته تان و موقعيت تان را لزوماً بدون فکر کرده به بدي آنها بپذيريد.

يادتان باشد شما تنها نيستيد
 

بيشتر افراد با اعتماد به نفس بالا هم داراي نقاط ضعفي هستند و ممکن است در بعضي از مراحل زندگي احساس پوچي کنند.
شما بايد بدانيد زندگي همانند يک جاده داراي پستي و بلندي هايي است که بايد با قدرت اراده و ايمان از آن بگذريد.

موفقيت هاي تان را تشخيص دهيد
 

هرکسي در کاري مهارت دارد، پس بايد چيزهايي را که در آن برتري داريد کشف و سپس روي آنها تمرکز کنيد و به خودتان اجازه دهيد که انجام اين کارها برايتان غرورانگيز باشد، اعتبار و افتخار خود را با کاميابي هايتان به دست آوريد، چون حقارت يک حالت ذهني است که باعث مي شود خود را قرباني فرض کنيد. هرگز اجازه ندهيد قرباني شويد!
کارهايي که باعث لذت تان مي شود را پيدا کنيد. همه با استعدادها و نيروهايي متولد مي شوند که مي توانيد با توسعه دادن آنها در خودتان پيشي بگيريد. وقتي از علايق خود پيروي مي کنيد. نه تنها اثري درماني خواهد داشت، بلکه احساس تکامل مي کنيد و همه ي اين ها در تقويت اعتماد به نفس به شما کمک مي کند.

به خاطر هر آنچه که داري؛ شکرگزار باشيد
 

بيشتراوقات ريشه ي ضعف و عدم اعتماد به نفس، احساس نداشتن چيزهايي مثل اعتبار عاطفي، موفقيت، پول و... است. با شناسايي و قدرداني کردن از آنچه که انجام داده ايد، مي توانيد با احساسي تکامل نيافته و ناخوشايند مبارزه کنيد.

مثبت انديش باش
 

از دلسوزي، ترحم و همدردي به حال خود و ديگران بپرهيزيد. هرگز اين اجازه را به ديگران ندهيد که باعث شوند شما احساس حقارت کنيد.
اگر به تحقير کردن و نفرت داشتن از خودتان ادامه دهيد، ديگران هم اين را باور مي کنند و همان کار را نسبت به شما انجام مي دهند. در عوض در مورد خود، آينده و پيشرفت هايتان مثبت صحبت کنيد و از پيشنهاد توانايي ها و خصوصيات تان به ديگران نترسيد.

با متانت تعريف هاي مثبت را نسبت به خودتان بپذيريد
 

وقتي کسي شما را تحسين کرد پشت چشم نازک نکنيد و نگوييد «آه، بله درست است» يا برعکس بي تفاوت شانه بالا بيندازيد. به قلب تان رجوع کنيد و واکنشي مثبت نشان دهيد. (کلمه متشکرم همراه با يک لبخند بسيار کارساز است.)

به آينه نگاه کنيد و لبخند بزنيد
 

مطالعات چيزي را تحت عنوان نظريه ي باز خورد صورت نشان مي دهد که اشاره به بيانات روي صورت دارد که مي تواند مغز را براي ثبت احساسات تشويق کند، پس روزانه با نگاه کردن درآينه و لبخند زدن احساس شادي و اعتماد به نفس بيشتري را به خود هديه کنيد.

تظاهربه خنده کنيد
 

خط هاي موازي روي صورت در هنگام لبخند زدن بيانگر اوج احساس شادماني در خودتان است، پس در اين مواقع وانمود کنيد که از خودتان کاملاً مطمئن هستيد و ببينيد که با انجام اين کارچه احساسي پيدا مي کنيد.

به ديگران کمک کنيد
 

وقتي بدانيد که با مردم اطراف تان مهربان هستيد و باعث ايجاد نيروي مثبتي در زندگي ديگران مي شويد، اعتماد به نفس تان تقويت مي شود. ورزش به شما در تقويت اعتماد به نفس و نيروسازي، افزايش قواي جنسي و... کمک مي کند.
منبع: نشريه 7 روز زندگي، شماره 117



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.