القاب جهاد، واقعيت هاي جنگ

اين جنگ برادران جهاد سازندگي نقش عظيمي در مهندسي جبهه داشتند. مي دانيم كه در هر حمله اي پس از اشغال مواضع مورد نظر رو به روي دشمن، اولين نيروئي كه بايد وارد بشود و سنگر و خاكريز درست كند ؛ نيروهاي جهاد سازندگي و به طور عام نيروهاي مهندسي رزمي هستندكه در اين عمليات نقش عمده اي را جهاد ايفا مي كردند و مسئوليت اين
يکشنبه، 2 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
القاب جهاد، واقعيت هاي جنگ

القاب جهاد، واقعيت هاي جنگ
القاب جهاد، واقعيت هاي جنگ


 






 

مهندس علي شمخاني
 

اين جنگ برادران جهاد سازندگي نقش عظيمي در مهندسي جبهه داشتند. مي دانيم كه در هر حمله اي پس از اشغال مواضع مورد نظر رو به روي دشمن، اولين نيروئي كه بايد وارد بشود و سنگر و خاكريز درست كند ؛ نيروهاي جهاد سازندگي و به طور عام نيروهاي مهندسي رزمي هستندكه در اين عمليات نقش عمده اي را جهاد ايفا مي كردند و مسئوليت اين عمل به عهده جهاد بود. جهاد سازندگي با توجه به پشتوانه توده اي كه دارد، از ابتكارات و خلاقيت و سرعت عمل عجيبي برخودار بود. كه اگر از اين عمليات گزارشي تهيه شود، شايد كار آنها، دست كمي از رزمندگان در اين عمليات نداشته باشد به طوري كه ما يك جاده 15 كيلومتري را در بدترين وضع مناطق كوهستاني در همين حمله احداث كرديم.(1)

القاب جهاد، واقعيت هاي جنگ

لقب هائي كه امام به جهاد داده اند، همگي ناشي از واقعيت هاي جنگ است. آغاز كننده ي جنگ به دنبال اهدافي مشخص بود ؛ ولي تنها كساني توانستند او را از رسيدن به اهدافش باز دارندكه به انديشه ي مورد تعرض دشمن، اعتقادي راسخ داشتند هر كسي به نوعي وارد جنگ شد. بعضي با سلاح و بعضي ديگر با بولدزر. خوب است تا دير نشده درباره ي نقش جهاد، فيلم ها و سريال هايي ساخته شوند و گر نه پس از گذشت چند سال ممكن است فيلم هايي ساخته شوند كه در آن راننده هاي ريش تراشيده ي اتو كشيده به عنوان راننده ي خط شكن و سنگر ساز بي سنگر مطرح شوند و آنگاه خود جهادگران نيز به ترديد بيفتد كه آيا در جنگ نقشي داشته اند يا نه!(2)

پي نوشت ها :
 

1. مجله پيام انقلاب، شماره 176، ص17
2. مجله جهاد، سال دوم،شماره 30، فروردين 61، ص 12.

منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 21



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.