خانم ها را بیشتر بشناسید

همسرتان تازه از خرید به منزل آمده است و در حال پرو کردن لباس جدیدش برای شماست . همانطور که در اطاق چرخ می زند ، مشتاقانه منتظر نظر شماست . طبیعتاً شما کمی گیج شده اید . نمی دانید که آیا نظر اصلی شما را می خواهد بداند ، یا اینکه منتظر شنیدن تحسین شماست .
دوشنبه، 17 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خانم ها را بیشتر بشناسید

خانم ها را بیشتر بشناسید
خانم ها را بیشتر بشناسید


 





 
آنچه خانم ها به زبان می آورند و آنچه که واقعا می خواهند بگویند
منظور واقعی خانم ها از آنچه که به زبان می آورند چیست !؟
همسرتان تازه از خرید به منزل آمده است و در حال پرو کردن لباس جدیدش برای شماست . همانطور که در اطاق چرخ می زند ، مشتاقانه منتظر نظر شماست . طبیعتاً شما کمی گیج شده اید . نمی دانید که آیا نظر اصلی شما را می خواهد بداند ، یا اینکه منتظر شنیدن تحسین شماست .
گاهی اوقات ، فهمیدن مطلبی که همسر تان می خواهد بپرسد ، برایتان گیج کننده و پیچیده می شود ، به خصوص در مراحل اولیه ی آشنایی . این مانع ارتباطی تقصیر هیچ کس نیست . ممکن است فقط به این دلیل باشد که زنان و مردان برای رساندن مقصود خود ، زبان های مختلفی دارند . مردها با یکدیگر بسیار رو راست و رک هستند ، اما خانم ها زیرکانه تر صحبت می کنند و معمولاً حرف های خود را اشاره ای و با پیچ و تاب بیان می کنند .
پس وقتی چنین سوء تفاهماتی بین شما و همسرتان اتفاق افتاد ، به هیچ وجه متعجب نشوید . به جای آن این مقاله را با ما دنبال کنید ، که بسیار کمک کننده و مفید خواهد بود .
کشف مفهوم حرف های او
می گوید : " من عصبانی نیستم . "
منظورش این است که : عصبانی هستم .
چرا این کار را می کند : اگر می بینید که لب هایش را به هم می فشارد و سخنی بر لب نمی آورد ، اما ادعا می کند که عصبانی نشده است ، احتمالاً دروغ می گوید . ممکن است قصد سرکوب کردن عصبانیت خود را داشته باشد یا اینکه فکر می کند بدون اینکه خودش بر زبان بیاورد ، باید همسرش دلیل ناراحتی او را بداند .
شما چه باید بکنید : سعی کنید بفهمید که از چه چیز ناراحت شده است و در مورد آن صحبت کنید . نباید به هیچ وجه مسئله را نا دیده بگیرید . در واقع اگر شما با این مسئله برخورد نکنید ، او موقتاً عصبانیت خود را قورت خواهد داد ولی بعد ها سر آن جریان اذیتتان خواهد کرد .
می گوید : " تو واسه من مثل یک برادر می مونی . "
منظورش این است که : علاقه ای به تو ندارم .
چرا این کار را می کند : احتمالاً می خواهد قبل از ارائه ی پیشنهادی از جانب شما ، تکلیف را مشخص کند . این کار را می کند تا شما متوجه شوید که علاقه ای به شما ندارد .
شما چه باید بکنید : در این مورد شما کاری است که شما نباید بکنید : به هیچ وجه پیشنهاید به او ندهید .
می گوید : " من از دوستات خوشم می آد ، ولی ... "
منظورش این است که : به هیچ وجه از دوستانت خوشم نمی آید .
چرا این کار را می کند : به هیچ وجه دوست ندارد شما یا دوستانتان را ناراحت کند و قصد کنترل کردن شما را ندارد ، به همین دلیل مستقیماً به شما نمی گوید که چقدر از دوستانتان بدش می آید . احتمالاً تصور می کند که آنها تاثیر منفی بر شما می گذارند و دوست دارد که کمتر با آنها معاشرت کنید .
شما چه باید بکنید : به این بستگی دارد که به چه دلیل از دوستانتان خوشش نمی آید . اگر دلیل قانع کننده ای برای آن داشته باشد ، باید حرف او را قبول کنید . و اگر نه خیلی ساده به او بگویید که دوستانتان برایتان اهمیت دارند و او باید تلاش کند تا بتواند با آنها کنار بیاید .
می گوید : " خیلی در ارتباط نیستی . "
منظورش این است که: درمورد من و رابطه مان چه فکری می کنی ؟
چرا این کار را می کند : او دوست دارد پی به احساسات شما درمورد خودش ببرد و بداند که رابطه تان به کجا می انجامد ، اما دوست ندارد که محتاج جلوه کند . امیدوار است که خودتان اول بحث در این رابطه را آغاز کنید .
شما چه باید بکنید : خیالش را راحت کنید و صادقانه به او بگویید در موردش چه فکری می کنید . اگر همین حالا به او نگویید ، مطمئن بشید راه دیگری برای پرسیدن این سوال از شما پیدا می کند .
می گوید : " چرا سعی نمی کنی اینطوری منو ببوسی ؟ "
منظورش این است که : مدل بوسیدن تو را دوست ندارم .
چرا این کار را می کند : دوست ندارد با حرفش احساساتتان را جریحه دار کند . البته این زیاد هم بد نیست . بدانید که اینقدر دوستتان دراد که تلاش می کند تا همه چیز بینتان را بهتر کند .
شما چه باید بکنید : راه او را امتحان کنید و ببینید چه پیش می آید .
می گوید : " من واقعاً از مدل موی اون پسره خوشم میاد . "
منظورش این است که : از مدل موی تو خوشم نمی آید .
چرا این کار را می کند : فکر می کند اگر این مسئله را اینطوری بیان کند بسیار بهتر از این است که رک به شما بگوید .
شما چه باید بکنید: روی مدل موهای تان تجدید نظر کنید . شاید حق با او باشد و موهای تان نیاز به تغییر داشته باشند . اما اگر دیدید از آن مدل مو خوشتان نمی آید یا اصلاً به شما نمی آید ، پس هیچ تغییری ندهید و وانمود کنید که متوجه کنایه او نشده اید .
می گوید : " شکمت خیلی بامزه است . "
منظورش این است که : لطفاً شکمت را آب کن .
چرا این کار را می کند : به هیچ وجه دوست ندارد شما را با گفتن اینکه شکم دارید ناراحت کند . از این طریق می خواهد به شما بگوید که کم کم باید باشگاه رفتن را از سر گیرید .
شما چه باید بکنید : این دیگر به خودتان بستگی دارد . اگر می بینید که این مسئله خودتان را نیز آزار می دهد ، پس حتماً روانه ی باشگاه شوید .
می گوید : " در این لباس چطور به نظر می رسم ؟ "
منظورش این است که : نیاز به اطمینان خاطر بیشتری از جانب تو دارم .
چرا این کار را می کند: تقریباً احساس عدم اعتماد می کند و نیاز دارد که شما او را مطمئن سازید . او دوست دارد که تحسینش کنید .
شما چه باید بکنید : آنچه را دوست دارد بشنود به او بگویید ، مگر اینکه آن لباس بر تنش واقعاً بدقواره به نظر برسد .
می گوید : " چرا ظرف ها را اینطوری می شوری / لباس ها را اینطوری تا می کنی / زمین را اینطوری تمییز می کنی ؟ "
منظورش این است که : اشتباه آن را انجام می دهی .
چرا این کار را می کند : دوست ندارد با گفتن اینکه کا رهای خانه داری را بد و نادرست انجام می دهید ، شما را نا امید و دلسرد کند . دوست دارد که باز در کار ها به او کمک کنید ، اما می خواهد کار ها آنطور که او می خواهد انجام شوند .
شما چه باید بکنید : همانطور که او دوست دارد کارها را انجام دهید .
می گوید : " دوست دارم کاری به اتفاق انجام دهیم . "
منظورش این است که : زمان بیشتری برای باهم بودن احتیاج داریم .
چرا این کار را می کند : دوست ندارد که محتاج یا وابسته جلوه کند .
شما چه باید بکنید : بستگی به میزان زمانی دارد که با یکدیگر می گذرانید . اگر زمان زیادی را باهم نمی گذرانید ، پس باید آن را بیشتر کنید . اما اگر اکثر اوقات خود را با هم هستید ، باید این کنایه را نادیده بگیرید . به یاد داشته باشید ، هر کاری که در ابتدای یک رابطه انجام دهید ، تا پایان رابطه تعیین کننده است . پس فکر نکنید که هر چه می خواهد را باید بی کم و کاست انجام دهید .
پیام هایی کنایه آمیز
اگر حرف های همسرتان دو پهلو بود ، به هیچ وجه تعجب نکنید . برخلاف مرد ها ، خانم ها برای رساندن پیام خود از کنایه ها و اشاره ها استفاده میکنند . اما اگر یاد بگیرید که چطور از ژست ها ، تن صدا ، و حالت چهره پی به منظور واقعی او ببرید ، با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد . امید است که این مطالب توانسته باشد به شما کمک کند تا مقاصد و منظور همسرتان را بهتر درک کنید .
منبع:Salijoon.info
ارسال توسط کاربر محترم سایت :sajad2007




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.