ميوه جات و سبزيجات درمان كننده

بـعـضـى از مـيـوه هـا و بـقـولات و سبزيجات بيش از ساير فرآورده هاى نظير خود قدرت درمـان كـنـنـدگـى دارنـد كـه اين خاصيت مرهون قدرت ضد سميتى يا تجديد ساختمان مواد مـعـدنـى آنـهـا مـى بـاشند. از نظر خواص ضد سميتى بخوبى واضح است كه سبزيجات سـرشـار از آب بـهـترين وسيله وسيله تسهيل دفع مواد سمى از بدن مى باشند و از لحاظ خـواص ضـد سميتى و يا تجديد بناى مواد معدنى بهتر است به صورت ها و جداولى كه مـعـرف ايـن گـونـه مـيـوه جـات يـا سـبـزى جـات مـى بـاشـد رجـوع شـود.
پنجشنبه، 27 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ميوه جات و سبزيجات درمان كننده

ميوه جات و سبزيجات درمان كننده
ميوه جات و سبزيجات درمان كننده


 





 
بـعـضـى از مـيـوه هـا و بـقـولات و سبزيجات بيش از ساير فرآورده هاى نظير خود قدرت درمـان كـنـنـدگـى دارنـد كـه اين خاصيت مرهون قدرت ضد سميتى يا تجديد ساختمان مواد مـعـدنـى آنـهـا مـى بـاشند. از نظر خواص ضد سميتى بخوبى واضح است كه سبزيجات سـرشـار از آب بـهـترين وسيله وسيله تسهيل دفع مواد سمى از بدن مى باشند و از لحاظ خـواص ضـد سميتى و يا تجديد بناى مواد معدنى بهتر است به صورت ها و جداولى كه مـعـرف ايـن گـونـه مـيـوه جـات يـا سـبـزى جـات مـى بـاشـد رجـوع شـود. مـن بـاب مـثـال مـعـمـولا از لحـاظ ارجـحيت ميوه ها يا بقولاتى كه براى درمان به كار برده مى شود عـبـارتـنـد از ليـمـوتـرش ، انـگـور، هـويـج ، گـوجـه فـرنـگـى ، پرتقال ، سيب ، چغندر قرمز، توت فرنگى ، آلو، گريپ فروت و غيره ...
ليموترش بخصوص به عنوان درمان ضد سميتى و لاغرى به كار برده مى شود همچنين در روماتيسم ، ورم و مفصلى و غيره ....
انـگـور و گوجه فرنگى معالجات فوق را تكميل نموده و از لحاظ تجديد بنا و ساختمان املاح معدنى بسيار مفيد و موثر مى باشند. هويج در درمان كليه بيمارى هاى روده اى حتى سـخـت تـريـن آنـهـا نـظـيـر نـدارد بـعـلاوه امـلاح و مـواد مـعـدنـى آن نـاحـيـه را تـجـديـد و تكميل مى كند همچنين است سيب پرتقال .
بـراى اسـتـفـاده درمـانـى از مـيـوه مـى تـوان تـمـامـى مـيـوه كـامل يا آب آن را به كار اندازد در صورتيكه از آب ميوه استفاده مى شود بقيه آن را بقيه نيز بايستى مصرف نمود تا كليه مواد مفيد و حياتى به بدن رسيده باشد در اين گونه مـواقـع بايستى همه روزه يكى از ميوه ها و بقولاتى را كه معمولا مصرف مى كرده اند به كار بردند.
در بعضى مواقع توصيه مى شود كه فقط يك نوع ميوه را براى درمان مورد استفاده قرار دهـند. در موارد درمانهاى كوتاه مدت هفت روزه فقط يك ميوه اكتفا كنند ليكن در درمانهاى دراز مدت بين هفت تا بيست و يكروز بهتر است از چند نوع استفاده شود تا از جمع شدن بعضى مـوادى كـه مـقـدار مـعـتـدل آن مـفـيـد و مـقـدار زيـاد آن چـنـدان مـطـبـوع نـيـسـت جـلوگـيـرى به عمل آمده بدين طريق سيب كه مقدار معتدل آن ملين است ازدياد مصرف آن سبب جمع شدن مازوى محتوى در اين ميوه باعث يبوست شخص مى گردد.
عـلت ديـگـر آنكه در بعضى موارد درمان بلند مدت از يك نوع ميوه استفاده شود آن است كه در اين مواقع اثر درمانى آن وسعت زيادترى پيدا مى كند مثلا در معالجه روماتيسم فقط از تـوت فـرنـگى و درمان بيمارى هاى روده از آلو استفاده مى شود ليكن در درمانهاى كلى و عـمـومـى بـايستى مختلفى كه براى چنين بيمارى هايى شناخته شده و به كار برده شود كه مواد موثره و مفيده آنها با يكديگر توام شده و قدرت درمان كنندگى را چندين برابر كـنـد. اغلب اوقات درمان مختلط را به كار برده بدين معنى كه ميوه هاى گوناگون را به صـورت غـذا اضـافه مى كنند، بدين ترتيب كه در موقع صرف صبحانه از ميوه اى و در ابتداى غذاى ظهر و شب از ميوه هاى ديگر استفاده شود. طريقه اى كه هميشه اوقات به كار بـرده مـى شـود در مـوقـع درمـان مـيـوه اى بايستى از مقدار غذا كاسته شود. اين نوع درمان بايستى لااقل سه هفته به طول انجامد.
از مـيـوه جـات يـا گـوجـه فرنگى در صبحانه و هر دو غذا استفاده مى شود در مواقعى كه درمـان مـخـتـلف بـه وسـيـله آب مـيـوه انـجام مى گيرد آنرا با صبحانه و با ناهار و شام و مـصـرف مـى كنند آب بعضى بقولات كلم و شاهى آبى و كاهو و غيره را به مقدارى كمترى مى نوشند و آب ليموترش را به صورت نصف آب ليمو و نصف آب مصرفى مى نمايد.
در درمـانـهاى كامل و اساسى كه اغلب اوقات دوره كوتاهتر است بهتر آن است كه ابتدا چند روزى بـه درمـان مختلط پرداخته شود و از ميوه هاى مخصوص و مناسب آن استفاده كنند، مدت سه روز هر نوع غذايى را كنار بگذارند و فقط بطور آزمايشى تنها از ميوه استفاده شود ماه بعد نيز همين روش را تكرار كنند ليكن چند روزى به مدت آن بيافزايند و مى توان ماه بـعـد نـيـز به همين طريق عمل نمايند اگر در طى اين مدت احساس ناراحتى سر درد شديد، تـپـش قـلب ، سرگيجه و غيره شود بتدريج درمان را قطع مى كند ليكن اين كار را يكباره انـجـام نـدهـنـد اين علائم هيچگاه خطرناك نبوده و نشانه پديده هاى ضد سميتى است كه در اعماق بدن صورت مى گيرد.
در مورد مواقعى كه درمان كامل و اساسى انجام مى شود خواه از ميوه هاى استفاده كنند در اين اوقـات روزانـه سـه كـيـلو مـيوه و بقولات تهيه شود بيشتر آنرا بصورت افشره مصرف كنند و فقط يكى دوتاى آنرا به شكل كامل ميل نمايند. در طى درمان بايستى مراقب بود كه روده هـاى هـمـه روزه تـخـليـه شـود و در غـيـر ايـن صـورت از جـوشـانـده گل بنفشه يا سنا استفاده شود.
طرز گرفتن آب ميوه جات
بـراى كـسـانـى كه دستگاه آبليموگيرى برقى دارند مسئله وجود ندارد. اين دستگاها به فـوريـت و بـا سرعت عصاره بقولات و ميوه جات را گرفته براى مصرف حاضر مى كنند مـيـوه و سـبـزى را در لوله اى ريـخـتـه و بـوسـيـله يك توپى آنرا فشار مى دهند تا وارد سـيـلنـدر شـده و بـه طور اتوماتيك پس از خرد شدن آب آن گرفته شده و از سوراخهاى سيلندر به خارج ريخته مى شود.
ليـكـن در صـورت عدم وجود چنين دستگاهى مى توان از وسيله نسبتا ارزانترى استفاده نمود البته در اين موقع وقت بيشترى براى گرفتن ميوه صرف خواهد شد. بنابراين بايستى قبلا بقولايى را كه گوشت محكمترى و بيشترى دارند هويج ، چغندر، كلم قمرى ، غيره . يا مـيـوه جـاتـى مـانـنـد سـيـب و گلابى و نظاير آن را رنده كننده و بلافاصله در پارچه اى ريخته آنرا پيچانده و فشار دهند تا آب آنرا خارج شود و يا آنكه از آبميوه گيرى دستى اسـتـفـاده كـنـنـد. البـتـه بـديـن طـريـق بهتر است از وسيله پارچه اى مى توان آب ميوه يا بـقـولات بـه دسـت آورد. شكى نيست كه آبميوه گيرى برقى بهترين وسيله است كه راحت تر، تميزتر و سريعتر عمل خواهد كرد.
بـهـتـر اسـت پـس از تهيه آب ميوه بلافاصله آنرا مصرف كنند و در صورت اجبار يكى دو سـاعـت مـى تـوان آنـرا در ظـرف بـلورى ريـخـتـه و در يـخـچـال نـگـهـدارى نـمـود بـطـور كـلى از ريـختن آبميوه در ظروف فلزى و بويژه ظرف آلومـيـنـيـومـى جـدا خـوددارى نـمـايـد در هـر صـورت آب مـيـوه اى را كـه در يخچال گذارده اند حداكثر مى توان تا يكروز آنرا نگاهدارى نمود.
بـايـسـتـى ايـن نـكـتـه را همواره به خاطر داشته باشيم كه نيروى حياتى را هيچگاه نمى تـوان در بـطـرى نـگـاهـداشـت . بـلافـاصـله بـه مـحـض تـغـيـيـر شـكـل يـافـتـن ميوه و يا سبزى ، اين نيروى مخفى ، آزاد مى شود و جاى بسى تاءسف خواهد بود كه اگر به موقع از آن استفاده نكنيم .
منبع:تبيان زنجان
ارسال توسط کاربر محترم سایت :mohamadsh74




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.