دروغ شيشه اي!

چند سال پيش بود که محصولات مشتق شده ازشيشه در بازار مکاره خريد و فروش مواد مخدر وارد شد وبا دروغ هايي که مصرف کنندگان مواد مخدر را تشويق به استفاده از شيشه مي کرد، بين معتادان يا جواناني که دنبال ماجراجويي و لذت طلبي بودند نفوذ کرد. شش دروغ بزرگ که حکم تبليغات شيشه را داشت سهم عمده اي در نفوذ وسيع شيشه درجامعه داشت.
يکشنبه، 20 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دروغ شيشه اي!

 دروغ شيشه اي!
دروغ شيشه اي!


 






 
اشاره:
چند سال پيش بود که محصولات مشتق شده ازشيشه در بازار مکاره خريد و فروش مواد مخدر وارد شد وبا دروغ هايي که مصرف کنندگان مواد مخدر را تشويق به استفاده از شيشه مي کرد، بين معتادان يا جواناني که دنبال ماجراجويي و لذت طلبي بودند نفوذ کرد. شش دروغ بزرگ که حکم تبليغات شيشه را داشت سهم عمده اي در نفوذ وسيع شيشه درجامعه داشت.
و اما دروغ هاي شايع:

1. شيشه اعتياد ندارد.
 

اين ادعا که شيشه اعتياد ندارد، نه تنها درست نيست بلکه مي توان چنين عنوان کرد که اعتياد آورترين ماده در کشورمان شيشه است . متأسفانه بسياري از معتادان به شيشه با وجود ترک مکرر وشکست هاي عديده درماني، انگيزه وتوان خود را براي ترک دوباره از دست داده اند. براي درمان اعتياد به مرفين، داروهايي مانند متادون وبه ويژه نورفين وجود دارد. اما براي شيشه هيچ داروي جايگزيني وجود ندارد و درمان هاي غير دارويي نقش اول را بازي مي کنند. از طرفي، درمان هاي غير دارويي در کشور از قدرت و اثر بخشي زيادي برخوردار نيستند.
پس مي توان نتيجه گرفت که اين ماده درمان بسيار سختي دارد ومعتادان به شيشه ، پاسخ درماني کمتري دارند.

2. مصرف شيشه، مرفين را مي شويد.
 

حدود 87 درصد از معتادان کشور در سال 1386 مصرف کننده مواد اوپيوئيدي يا به زبان خودشان خانواده مرفين بودند و بسياري نيز به ترک اين مواد علاقه داشتند.
لذا، به دنبال اين تبليغ که شيشه، مرفين را مي شويد و کنجکاوي هميشگي معتادان براي تجربه مواد جديدتر، برخي معتادان به ترياک و ساير مواد مرفين دار را به مصرف شيشه متمايل کرد.
لازم است بدانيد، شيشه مرفين را نمي شويد، بلکه علائم مصرف آن را معکوس مي کند و اين افراد دچار دو اعتياد خطرناک مي شوند. متأسفانه مصرف همزمان ترياک يا کراک با شيشه، خطر سکته هاي مغزي و قلبي را به شدت افزايش مي دهد.

3. با مصرف شيشه لاغر مي شويد و پوستي شفاف خواهيد داشت!
 

با تبليغات غلط و سودجويانه که دربرخي آرايشگاه هاي زنانه و مبتني براين که شيشه پوست را شفاف و زنان را لاغر مي کند، اين بحث مثل قارچ بين بخشي از زنان جامعه پخش شد.
لازم است بدانيد، سمي به نام شيشه خاصيتي جز چروکيده کردن پوست، پير کردن چهره و تحليل عضلات و اندام ها ندارد.
با مصرف شيشه هيچ گونه کاهش چربي درکار نيست، بلکه فقط يک لاغري برگشت ناپذير و اعتياد، نصيب فرد مي شود.
براساس برخي تحقيق هاي معتبر، فرد مصرف کنننده شيشه در عرض 5سال ،50 سال پيرتر وچروکيده تر مي شود.

4. شيشه تمرکز وانرژي را زياد مي کند.
 

برخي معتادان براي افزايش انرژي و توان ذهني و جسمي خود، اين ماده را مصرف مي کنند. اما بدانيم که انرژي بيش تري درماده شيشه وجود ندارد. بلکه شيشه همان انرژي هاي ذخيره شده بدن را آزاد مي کند و فرد در طول ماه هاي آينده ديگر ذخيره اي در بدن نخواهد داشت.
از دست رفتن تمرکز، تخريب حافظه و اختلال حواس، سوغات تلخ مصرف شيشه است.
تصور کنيد، براي يک ماه آذوقه براي منزل خريد ه ايد و بايد آن را تا پايان ماه کم کم مصرف کنيد. اما اين امکان نيز وجود دارد که درعرض چند شب کل آذوقه را پيش خور کنيد. نتيجه چه خواهد بود؟ در آن صورت، بايد بقيه ماه را با شکم گرسنه بخوابيد و بي غذايي را تحمل کنيد.شيشه نيز چنين است. در طول درمان که مصرفي درکار نيست، فرد کاملا بي انرژي ، بي انگيزه و ناتوان مي شود. به طوري که حتي قادر به رفتن به آشپزخانه و بر داشن آب از يخچال هم نيسته . افسردگي شديد و مرگ آور ، عارضه ماندگار اين ماده خطرناک است.

 

5. شيشه توان جنسي را زياد مي کند با تبليغ افزايش لذت جنسي، اين فريب آغاز شد.اما ديري نپائيد که ناتواني جنسي وبي ميلي به اين روابط در زندگي هاي زناشويي منجر به از هم پاشيده شدن خانواده ها شد.

6. عارضه جدي ندارد و از موارد ديگر کم خطرتر است.
 

اين تبليغ که شيشه خطر جدي اي ندارد و فرد را به راحتي مي تواند مصرف آن را کنار بگذارد و عوارضي براي مصرف کننده به وجود نمي آورد ، فريبي ديگر است . درحال حاضر، بسياري از اين مصر ف کنندگان دربيمارستان هاي روان پزشکي بستري هستند. پرخاشگري شديد، نزاع و درگيري، جنون رواني، هذيان و توهم، از عوارض جدي اين مواد است.
اين ها همه مصداق هايي از عوارض جدي رواني اين بيماران است. قتل همسر و فرزندان و پرونده هاي متعدد جنايي در دادستاني کشور، حکايت از عوارض جديد و جنون آميز شيشه دارد. آيا اين همان شيشه اي است که گفته مي شد عوارضي ندارد و مصرف آن بسيار ايمن و خوب است؟!
لازم است بدانيد که خانواده فرد مصرف کننده شيشه امنيت جاني ندارند و کارشناسان معتقدند، عوارض اجتماعي ، اقتصادي و فردي اين ماده درجامعه ما، يک فاجعه بزرگ محسوب مي شود.
منابع:
نشريه ايران پاک

منبع:مجله ديدار آشنا 123



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.