ده نکته ضروری در مورد آمار وب سایت

آمار وب سایت شما مجموعه ای از اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان سایت شما، تعداد افراد مراجعه کننده و دیگر اطلاعات ضروری است. این اطلاعات برای شما بسیار مهم است زیرا می تواند به شما کمک کند تا میزان موفقیت خود در بازاریابی اینترنتی در موتورهای جستجو را اندازه گیری نمایید. همچنین می توانید تعیین نمایید که کدام یک از
يکشنبه، 3 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ده نکته ضروری در مورد آمار وب سایت

ده نکته ضروری در مورد آمار وب سایت
ده نکته ضروری در مورد آمار وب سایت


 





 
آمار وب سایت شما مجموعه ای از اطلاعات مربوط به بازدیدکنندگان سایت شما، تعداد افراد مراجعه کننده و دیگر اطلاعات ضروری است. این اطلاعات برای شما بسیار مهم است زیرا می تواند به شما کمک کند تا میزان موفقیت خود در بازاریابی اینترنتی در موتورهای جستجو را اندازه گیری نمایید. همچنین می توانید تعیین نمایید که کدام یک از بخش های وب سایت تان را باید بهبود و گسترش داده و چقدر برای موفقیت وب سایت تان در موتورهای جستجو و افزایش رنکینگ آن باید تلاش نمایید.
در متن زیر ۱۰ نکته ضروری که در مورد آمار وب سایت تان و اینکه چرا باید آنها را بررسی و مطالعه کنید، ارائه شده است:

۱- بازدیدکنندگان
 

این موءلفه دقیقاً به شما اعلام می کند که چه تعداد بازدیدکننده به وب سایت شما مراجعه کرده است. اصلاً مهم نیست که بر روی چه تعداد صفحه در وب سایت تان کلیک کرده است، او به عنوان یک بازدیدکننده شمارش می شود.
شما شدیداً نیاز به استفاده از این آمار دارید تا در طول زمان بدانید که ترافیک وب سایت شما به چه دلیلی بهبود یافته و یا در حال کم شدن است. این امر به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که نیاز به بالا بردن رنکینگ وب سایت خود در موتور جستجو و یا دیگر روش های افزایش ترافیک وب سایت را دارید.

۲- مکان بازدیدکننده
 

دانستن این امر که بازدیدکننده و مخاطب وب سایت شما از کجا می آید، امر بسیار مهمی است زیرا در این صورت می توانید برای چگونگی رسیدن به یک بازار هدفمند و گسترده در سراسر جهان بررسی و تحقیق نمایید. می توانید بیشترین درصد افراد و جایی که از آن به وب سایت شما می آیند را مشاهده کرده و بر روی گسترش پایگاه جهانی بازدیدکنندگان خود بیشتر کار کنید.

۳- عبارات جستجو
 

آمار وب سایت تان به شما اجازه می دهد تا بدانید که بازدیدکنندگان وب سایت تان از چه کلمات کلیدی و یا عبارات کلیدی استفاده کرده تا به وب سایت شما رسیده اند.
مطالعه این موءلفه های مهم می تواند به شما کمک کند تا کلمه کلیدی مناسب را پیدا کرده و آن را بهبود دهید و محتوای سایت خود را نیز برای قرار گرفتن در جایگاه و رتبه بهتری در موتور جستجو ارتقاء دهید.

ده نکته ضروری در مورد آمار وب سایت

۴- مرجع ها
 

تعداد افرادی هستند که از طریق وب سایت ها و صفحات دیگر، وب سایت شما را پیدا می کنند. بررسی و مطالعه آنها به شما نشان خواهد داد که ترافیک وب سایت شما از کجا منشاء دارد و دقیقاً افراد از چه مرجعی و چگونه شما را پیدا می کنند.
می توانید بفهمید که چه کسی به شما لینک شده و یا کدامیک از مقالات بیشتر از بقیه برای سایت شما ترافیک ایجاد کرده است. سپس می توانید این مقالات محبوب را به دیگر وب سایت های دایرکتوری ارسال نمایید.

۵- صفحات
 

این آیتم ها به شما کمک خواهد کرد تا تشخیص دهید که کدام یک از صفحات وب سایت شما از همه بیشتر بازدید شده و از همه محبوب تر است و کدام یک زیاد بازدید نداشته است. تجزیه و تحلیل این اطلاعات به این دلیل است که بدانید چرا برخی از صفحات مخاطب بیشتری داشته و برخی صفحات دیگر اصلاً از آنها استفاده نمی شود.

۶- صفحات ورود و خروج
 

بررسی و تحلیل این اطلاعات برای پیدا کردن این موضوع است که افراد از چه صفحه ای وارد و در چه صفحه ای وب سایت شما را ترک می کنند. این امر می تواند فروش خدمات و محصولات شما در صفحات اصلی را افزایش داده و به شما یاد می دهد که چگونه بازدیدکنندگان را در صفحات خروجی حفظ نمایید.
پیشنهادات ویژه ای در صفحات ورودی برای افراد قرار دهید. این صفحات را جذاب تر کرده و یا علاقمندی های افراد را در صفحاتی که از آنها خارج می شوند قرار دهید. بر روی این صفحات خروجی مطالعه انجام دهید و ببینید که چه دلایلی باعث می شود که افراد آن صفحات را ترک کرده تا مخالف آن را به صفحات مورد نظر اضافه نمایید.

۷- زمان استفاده در روز
 

آمار وب سایت شما به شما اعلام می کند که چه زمانی از روز هر یک از بازدیدکنندگان به وب سایت شما وارد شده و صفحات مورد نظر خود را بازدید می کنند.
این امر می تواند به شما کمک کند تا زمان حضور افراد را تخمین زده و با آنها ارتباط برقرار کرده (چت) و یا آموزش لازمه را به آنها بیاموزید. به شما کمک می کند تا تشخیص دهید که چه زمانی مطالب و محتوای جدید و یا پیشنهادات ویژه و یا محصولات و خدمات جدید خود را در وب سایت ارائه نمایید.

۸- روزهای هفته
 

این اطلاعات در مورد زمان بازدید افراد در طول هفته، راه را برای ایجاد تعامل بیشتر با افراد برای شما هموار می سازد. مطالعه این آمار به شما کمک می کند تا بدانید چه زمانی مناسب ترین زمان برای ارائه محصولات ویژه، Teleclasses، چت و مسابقات و غیره می باشد.

۹- طول زمان بازدید
 

این اطلاعات ضروری به شما کمک می کند تا بدانید افراد چه زمانی در وب سایت شما برای مطالعه محتوای صفحات وقت صرف می کنند و یا فقط بر روی صفحات کلیک کرده و تقریباً بلافاصله آنجا را ترک می کنند. مطالعه این اطلاعات به شما کمک می کند تا چگونگی ارتقاء صفحات وب سایت تان و بهبود آن را آموخته و راهی برای نگه داشتن بازدیدکننده در وب سایت تان بیابید.

۱۰- گزارش خطاها
 

با این روش و استفاده از اطلاعات آماری می توانید دریابید که افراد برای ورود و دسترسی به صفحات وب سایت شما مشکل داشته و کد خطاهای آن را دریافت نمایید. با این اطلاعات می توانید خطاهای موجود را به سرعت برطرف کرده و در نتیجه افراد وب سایت شما را ترک نخواهند کرد.
آمار وب سایت می تواند به نظر گیج کننده و ترس آور باشد، اما این امر بسیار حیاتی است تا یاد بگیرید که معنی کل آمار وب سایت چیست و چگونگی تفسیر آن اطلاعات را خواهید آموخت.
برای پیدا کردن یک روند، نگاه کلی به آمار وب سایت لازم است اما مطالعه دقیق آمار برای این است که بدانید چگونه می توانید وب سایت تان را اصلاح کرده تا بازاریابی اینترنتی موفقی در موتور جستجو همراه با افزایش ترافیک وب سایت داشته باشید و بدانید که چگونه بازدیدکننده را زمان بیشتری در صفحات وب سایت خود نگه دارید؛ در نتیجه شانس شما برای افزایش فروش در وب سایت تان بیشتر خواهد شد.
منبع:http://www.barsam.ir
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.