اگر مي خواهيد موهاي تان را رنگ كنيد...

رنگ كردن مو يكي از كارهاي رايجي است كه برخي براي پوشاندن موهاي سفيد و عده اي براي تنوع و تغيير رنگ موهاي شان انجام مي دهند درباره رنگ كردن مو نكاتي وجود دارد كه توجه به آنها مو را درخشان و زيبا و سلامت آن را حفظ مي كند. مثل موضوع ديگر، درباره رنگ كردن مو هم باورهاي درست و نادرستي وجود دارد كه برخي از آنها را در زير مي خوانيد:
دوشنبه، 4 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اگر مي خواهيد موهاي تان را رنگ كنيد...

اگر مي خواهيد موهاي تان را رنگ كنيد...
اگر مي خواهيد موهاي تان را رنگ كنيد...


 






 
رنگ كردن مو يكي از كارهاي رايجي است كه برخي براي پوشاندن موهاي سفيد و عده اي براي تنوع و تغيير رنگ موهاي شان انجام مي دهند درباره رنگ كردن مو نكاتي وجود دارد كه توجه به آنها مو را درخشان و زيبا و سلامت آن را حفظ مي كند. مثل موضوع ديگر، درباره رنگ كردن مو هم باورهاي درست و نادرستي وجود دارد كه برخي از آنها را در زير مي خوانيد:

باور اول :
 

هنگام رنگ كردن مو به رنگ طبيعي آن و رنگ پوست تان توجه كنيد.
اين باور درست است. رنگ موي طبيعي خود را پايه قرار دهيد و موي تان را كمي تيره تر يا روشن تر از آن رنگ كنيد.
اگر پوست سفيدي داريد، از رنگ هاي قهوه اي روشن و متوسط و بژ بلوند استفاده نماييد. رنگ هاي قهوه اي مايل به قرمز، قهوه اي شكلاتي و طلايي به پوست هاي گندمي و سبزه مي آيند و قهوه اي و مشكي پر كلاغي براي پوست هاي تيره مناسب هستند.
فراموش نكنيد رنگ موي مناسب، شما را از آرايش زياد بي نياز مي كند.

باور دوم :
 

فقط موهاي رنگ شده در معرض شكستن و موخوره هستند.
اين باور نادرست است.
رنگ كردن موها، به خصوص اگر از مواد مناسب استفاده نشود، مي تواند باعث خشك و شكننده شده موها گردد؛ ولي ابزاري چون سشوار و اتوي مو در صورت حرارت زياد مي توانند مو را خشك و شكننده كنند و باعث موخوره شوند. اشعه ماوراي بنفش خورشيد هم براي موها مضر است. به طور كلي موها چه رنگ شده و چه رنگ نشده در معرض خشك شدن و موخوره هستند و بايد از آنها محافظت كرد.

باور سوم :
 

پس از رنگ كردن مو استفاده از شامپوي مخصوص موهاي رنگ شده باعث درخشندگي آنها مي شود و اثر نرم كنندگي دارد.
اين باور درستي است.
استفاده از شامپوهاي مخصوص موهاي رنگ شده آنها را نرم و براق مي كند. همچنين، براي اينكه موها حداقل آسيب را ببينند، بهتر است از فرآورده هاي فاقد آمونياك استفاده كنيد.

باور چهارم:
 

آب كشي موهاي بلوند با چاي بابونه باعث كاهش زبري و درخشندگي آنها مي شود.
چاي بابونه نرم كننده مناسبي براي موهاي رنگ شده مي باشد كه به پوست سر آرامش و به موها نرمي و درخشندگي مي بخشد. از چاي بابونه براي موها به روش زير استفاده كنيد: دوبار در ماه يك فنجان بزرگ چاي بابونه درست كرده و بگذاريد كمي خنك شود. سپس موهاي تان را مرطوب كنيد و آن را به آرامي روي موها ريخته و ماساژ دهيد. پس از 10 دقيقه موها را با آب بشوييد.

باور پنجم :
 

استفاده از شامپوي مخصوص موهاي رنگ شده هيچ مزيت خاصي ندارد. اين باور نادرست است. موهاي رنگ شده به توجه خاصي نياز دارند، شامپوهاي مخصوص باعث مي شوند رنگ موها در معرض آفتاب و شستشو ديرتر از بين رفته و كمرنگ شود.
هر بار كه موهاي تان را مي شوييد، مقداري از رنگ آنها از بين مي رود و تنها راه حفظ رنگ به مدت طولاني تر، استفاده از اين شامپوهاست.

باور ششم :
 

ابروهاي تان را هم به رنگ موهاي تان رنگ كنيد. دليلي ندارد كه رنگ موها و ابروهاي تان دقيقاً مثل هم باشد. اين باور چندان درستي نيست. يك تفاوت ملايم بسيار خوب است مي توانيد با يك مواد ابرو آنها را روشن تر از موهاي تان كنيد.

باور هفتم :
 

در خانه نمي توان موها را رنگ كرد
اين طور نيست. شما مي توانيد هر چند وقت يكبار خودتان ريشه موهاي تان را رنگ كنيد. ابتدا موهاي تان را به چند قسمت و هر قسمت را نيز به چند قسمت كوچك تر تقسيم كنيد. به هر قسمت كوچك يك گيره بزنيد تا با بخشهاي ديگر قاطي نشود. سپس رنگ مورد نظر را به ريشه ها بزنيد. به اين ترتيب، تعداد دفعات مراجعه شما به سالن آرايش كمتر خواهد شد.

باور هشتم :
 

آفتاب تابستان رنگ موها را مي برد
درست است؛ ولي اين فقط آفتاب تابستان نيست كه رنگ موها را مي برد، بلكه در هر فصلي اين اثر را دارد. نور آفتاب، همچنين موها را خشك و شكننده مي كند. مصرف مكمل ويتامين هاي A,C و E در محافظت از موها مؤثر است. از محصولي استفاده كنيد كه بتوانيد هر روز با آن موهاي تان را مرطوب كنيد و اثر حفاظت در برابر اشعه UV را داشته باشد.

باور نهم:
 

موهاي خشك و زياد رنگ شده را نمي توان براق كرد. اين باور درستي نيست. اگر بخواهيد، مي توانيد زندگي را به موهاي تان كه مدت هاست رنگ شده برگردانيد. از شامپوي مخصوص موهاي خشك و آسيب ديده استفاده كنيد تا حالت ارتجاعي موهاي تان را كه ممكن است در اثر رنگ شدن زياد از دست رفته باشد، بر مي گرداند. براي اينكه موهاي تان نرم و لطيف شوند، در حالتي كه مرطوب هستند، به آنها يك نرم كننده معمولي بزنيد و نرمي بيشتر موها هفته اي يك بار پيش از حمام گرفتن، به موهاي تان از ريشه تا نوك نرم كننده قوي بزنيد سپس موهاي تان را پشت سرتان گلوله كرده با گيره محكم كنيد و بگذاريد 30 دقيقه به اين حالت بماند؛ بعد آنها را آبكشي كنيد و شامپو بزنيد. با اين كار موهاي تان براق و نرم و لطيف خواهند شد.
منبع:نشريه دنياي زنان، شماره 50. .



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.