دفتر کار متحرک

«بيزنس کانسپت» خودرويي است که براي نمايش در موتور شوي شانگهاي معرفي شد و علت اصلي عرضه اين خودروي چند منظوره (MPV) در چين، طراحي آن در مرکز PATAC يا همان مرکز آسيايي- آمريکايي فني خودروها در يك پروژه مشترک...
سه‌شنبه، 12 مهر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دفتر کار متحرک

دفتر کار متحرک
دفتر کار متحرک


 






 
«بيزنس کانسپت» خودرويي است که براي نمايش در موتور شوي شانگهاي معرفي شد و علت اصلي عرضه اين خودروي چند منظوره (MPV) در چين، طراحي آن در مرکز PATAC يا همان مرکز آسيايي- آمريکايي فني خودروها در يك پروژه مشترک با جنرال موتور و مرکز همکاري هاي صنعتي- خودرويي شانگهاي بوده است. «ادولبرن» قائم مقام دپارتمان طراحي GM، اين اتومبيل را به وجود آورنده سبکي تازه در طراحي مي داند و عقيده دارد که اين خودرو مي تواند به تجار چيني و افراد خاص در انجام کارهاي روزانه و حتي ملاقات با طرف کاري ايشان کمک کند و ما با شناخت کامل از بازار به جلو گام برداشتيم.
مسئول طراحي اين پروژه در PATAC نيز چائومين است که با گرد هم آوردن تيمي مجرب، تصوير جديدي از بيوک را به جهانيان نشان داده است.
در طراحي بخش هاي و خطوط خارجي بدنه در کنار طرح هاي داخلي که چيني ها به آن Yin and yang مي گويند، از فاکتورها و خطوط بيوک ريويراکانسپ 2008 استفاده شده و همين امر سبب گرديده تا بيوک بيزنش را براي پيني ها مبدل به محصولي برجسته سازد.

دفتر کار متحرک

سقف پانوراما، درهايي که بر خلاف زاويه يکديگر نظير درهاي يک اتاق کنفرانس گشوده مي شوند دماغه کوتاه آيروديناميک در کنار جلو پنجره کرومي بزرگ، شيشه کاملا کشيده جلو که بر کاهش ضريب پسار بسيار کمک مي کند، سپر عضلاتي و يک تکه جلو که با کروم کاري و مجراي ورودي هوا و چراغ هاي کشيده با سيستم LED، نممايي سه بعدي و عضلاني در بخش جلو به بيوک بيزنس کانسپ بخشيده است.
خطوط روي بدنه نيز آن چنان پشت سر هم قرار گرفته اند که با کروم کاري روي شيارها و بخش پاييني درها در هنگام حرکت و حتي توقف، چهره اي دلتواز از خودرو را پديدار ساخته است.
رنگ بدنه از نوع ارغواني به نام zitan است. (نوعي چوب که عموما چيني ها لوازم خانه شان از آن تشکيل شده است). سبک باز و بسته شدن درها نيز براي ورود و خروج فضاي بسيار عالي در اختيار سرنشينان قرار داده و حتي به دليل فراخ بودن اين محيط به طراحان کمک کرده تا در مرحله بعدي صندلي هاي رديف دوم را به سبکي طراحي کنند که با توجه به نورپردازي با رنگ آبي يخي در زيرشان به صورت 225 درجه چرخيده و در تعامل با رديف سوم صندلي ها دقيقا يک ميزکار کوچک را به وجود بياورند.

دفتر کار متحرک

در بخش عقب نيز چراغ هاي خطر پس از روشن شدن در شب، که آميزه اي از رنگ صورتي و قرمز مي گيرند و در بخش وسطشان يعني در ميانه صندوق عقب، لوگوي بيوک قرار گرفته که در تاريکي با نورپردازي آبي يخي به زيبايي هرچه تمام تر مي درخشد.
دور چراغ هاي عقب که شبيه به همان سبک طراحي چراغ هاي جلو بوده را کروم فرا گرفته و در بخش پاييني بدنه نيز سپر يک شکل و عضلاني به چشم مي خورد که دو منبع اگزوز مستطيلي کرومي از ان خارج شده است.
مسئله ديگري نيز که در بخش خارجي اتاق به چشم مي خورد سود بردن از رينگ هاي 20 اينچي و 9 پرده آلومينيومي است که چهره اسپرت تر و جذاب تري به بيزنس کانسپت بخشيده است.
در طراحي داخل تمام بخش ها با چرم به رنگ شيري و ارغواني روکش شده، سپس در زير کنسول و داخل درها نورپردازي شده است. اين سبک نورپردازي حتي در کنسوب و نشاند دهنده هاي پشت آن و نمايشگر وسط کنسوب از نوع LED که نام بيوک بر روي آن نقش مي بندد استفاده شده است.

دفتر کار متحرک

دستگيره داخلي درها و پدال گاز و ترمز از جنس آلومينيوم هستند، هم چنين صندلي ها به صورت خودکار تغيير حالت داده و در رديف عقب نوعي کنسول با قابليت بالا و پايين رفتن طراحي شده که مکاني براي قرارگيري لپ تاپ و با ادوات مورد نياز در يک اتاق کمفرانس متحرک اما کوچک است.
در کنار تمامي اينها GM اعلام کرده که قصد دارد نسل آينده پيشرانه هيبريد خود را در محصولاتي که در بازار چين عرضه خواهند شد استفاده نمايد.
اين تکنولوژي که هم اکنون روي مدل لاکراس اکو- هيبريد قرار دارد از يک باطري ليتيومي نيروي خود را مي گيرد و تا 20 درصد از مصرف سوخت و هم چنين آلودگي هوا مي کاهد.

دفتر کار متحرک

اين سبک پيشرانه هاي GM حتي توانايي هاي ديگري نيز دارند که از آن حيث مي توان به خاموش شدن پيشرانه در صورت توقف استفاده از سيستم هوشمند شارژ باطري و يا سود بردن و بازيابي نيروي حاصله از ترمز اشاره داشت.
جنرال موتور اعلام داشته که با عرضه اين محصول به دنبال دست يافتن به فروش مناسبي در چين است که از آن به عنوان بزرگ ترين بازار محصولات خودرو در دنيا ياد مي شود.
منبع : نشريه نوآور شماره 60



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط