5دلیل برای دوست داشتن Samsung Series 9

پرچمدار محصولات سامسونگ در سال ۲۰۱۱ ٬ سری ۹ لپ‌تاپ‌های سامسونگ ٬ یکی از متفاوت‌ ترین نوت‌بوک‌های جهان که مجموعه‌ای از نوآوری‌های کوچک و طراحی بسیار مطلوب را در یک پکیج ارائه می‌دهد .در زیر ۵ دلیل برای دوست داشتن آخرین MacBook Air Killer مختصر توضیح داده شده است
چهارشنبه، 11 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
5دلیل برای دوست داشتن Samsung Series 9

5دلیل برای دوست داشتن Samsung Series 9
5دلیل برای دوست داشتن Samsung Series 9


 





 
پرچمدار محصولات سامسونگ در سال ۲۰۱۱ ٬ سری ۹ لپ‌تاپ‌های سامسونگ ٬ یکی از متفاوت‌ ترین نوت‌بوک‌های جهان که مجموعه‌ای از نوآوری‌های کوچک و طراحی بسیار مطلوب را در یک پکیج ارائه می‌دهد .در زیر ۵ دلیل برای دوست داشتن آخرین MacBook Air Killer مختصر توضیح داده شده است .
اگرچه این نت‌بوک سامسونگ ۲٫۴۹۹$ قیمت دارد اما نسبت به امکانات آن ارزش بررسی بیشتر را خواهد داشت . طراحی زیبا ٬‌باریک ٬‌سبک و فوق پرتابل همراه با نسل جدید CPU های اینتل ٬ Sandy Bridge . اگر فکر می‌کنید صرف هزینه ۲٫۵ هزار دلار برای یک دیوایس فوق پرتابل کاری بیهوده است با خواندن ۵ دلیل برتری این نوت‌بوک نسب به دیگر رقبا شاید نظر شما عوض شود .

۱ . برگ برنده : طراحی
 

این سری از لپ‌تاپ‌های سامسونگ بسیار مناسب برای حمل و نقل‌ و زیبا هستند: ۱٫۳۱ کیلوگرم وزن و ۱۶٫۳ میلی‌متر ضخامت.نوع طراحی بدنه ٬ رنگ براق آن و رنگ کرم حاشیه‌های این نوت‌بوک واقعا آنرا منحصربه فرد کرده است .اغلب نوت‌بوک‌های سبک و باریک از کانفیگ سخت‌افزاری ضعیفی برخوردارند که سری ۹ اصلا اینگونه نیست.سامسونگ این نوت‌بوک را باریک‌ترین و سبک‌ترین نوت‌بوک ۱۳ اینچی همراه با CPUی Core i5 نسل جدید اینتل در بازار معرفی کرده است .که این مورد تعریف‌های زیادی را جلب خواهد کرد .شاید بتوان جدی‌ترین رقیب برای مک‌بوک‌ایر را همین نوت‌بوک قرار داد .

5دلیل برای دوست داشتن Samsung Series 9

۲ . بدنه ای از جنس بدنه‌ی هواپیما
 

بدلیل تاکید زیاد روی طراحی ظاهری و جنس بدنه‌ی این لپ‌تاپ سری ۹ ٬‌سامسونگ از آلیاژ Duralumin در بدنه‌ی این لپ‌تاپ استفاده کرده که باعث سبکی و مقاومت این دستگاه شده است و همینطور بدنه‌ی آن شباهت با بال هواپیما دارد .این آلیاژ سبک و مقاوم که باعث شده است وزن دستگاه فقط ۱٫۳۱ کیلو گرم باشد و در عین حال مقاومت بسیار بالایی داشته باشد.این آلیاژ‌در مقایسه با آلومینیوم استحکامی ۲ برابر دارد در حالی که وزن هر دو مساوی است . سختی این آلیاژ طوری است که بدنه‌ی این لپ‌تاپ می‌تواند دربرابر ضربه یا نیروی خارجی برای اینکه آسیب نبیند منعطف شود . (مانند هواپیما در سری ۹ سامسونگ هم از نیروی آیرودینامیک استفاده شده است که می‌تواند در مقابل با نیروی خارجی خم شود و تغییر شکل دهد )
Duralumin در واقع از اولین نمونه های آلیاژی است که از آلومینیوم به دست آمده است و اولین بار در سال ۱۹۰۳ تولید شد. استفاده عمده این آلیاژ در صنایع هوایی ( بدنه و بال هواپیما )، خودروهای جدید، صنایع فضایی است.

5دلیل برای دوست داشتن Samsung Series 9

سامسونگ با استفاده این آلیاژ در لپ تاپ های خود در واقع اولین شرکتی است که در صنعتی به جز هواپیما و حمل و نقل دورالومین رو به کار گرفته است.

۳ . سرعت سرعت سرعت
 

یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین فاکتورهای خرید یک لپ‌تاپ سرعت می‌باشد .سامسونگ ادعا می‌کند تکنولوژی Fast Start بکار رفته روی این نوت‌بوک باعث بالا آمدن آن از حالت Sleep در عرض ۳ ثانیه می‌شود و در ۲۲ ثانیه بوت خواهد شد . کمتر کسی پیدا می‌شود که در هنگام استفاده کرونومتر بگیرد ٬ ولی با توجه به پردازنده Sandy Bridge همراه با حافظه SSD بکار رفته در آن می‌توان به سرعت بالای این نوت‌بوک پی برد .تجربه‌ی اینکه یک نرم‌افزار سنگین بدون هیچ تاخیری بالا بیاید ٬‌مرورگر فایرفاکس به سرعت باز شود و ویدئوهای HD را بتوان بدون اندکی کندی تماشا کرد برای هر کاربری لذت بخش است .

۴ . ۱۲۸GB حافظه SSD‌
 

هارد دیسک‌ها هم مثل فلاپی درایوها بزودی به گورستان آی‌تی می‌پیوندد .زیر هاردهای Solid State در مقابل با هارد دیسک‌ها سرعت ۱۰۰ برابر و عمر طولانی‌تر دارند ٬ کاملا بی‌صدا هستند ٬‌در مقابل ضربه مقاوم‌ترند ٬ مصرف کمتری دارند و گرما هم تولید نمی‌کنند ( و البته قیمت بالاتری هم دارند ) .
عدم استفاده از هارد درایوهای مکانیکی در سری ۹ سامسونگ باعث سبکی و سرعت بیشتر و همچنین بهبود مصرف آن شده است .البته باید اشاره کرد اگرچه Macbook Air قابلیت آپگرید SSD تا ۲۵۶GB را دارد (و هنوز قیمت آن کمتر از سری ۹ است ) اما تا زمانی که Air به سندی بریچ آپگرید نشده است نمی‌توان هیچ مقایسه‌ای بین پردازنده‌ی Core 2 Duo اپل و پردازنده‌ی نسل دوم Core i5 اینتل داشت .احتمالا تا یک ماه دیگر مک‌بوک ایر جدید با سی‌پی‌یو سندی بریج معرفی می‌شود .

۵ . پورت‌های نامرئی
 

اینطور نیست که این پورت‌ها واقعا نامرئی باشند ٬ اما پورت‌ها USB ٬ microSD ٬ HDMI و … در دو سمت سری ۹ می‌توانند مخفی شوند و هنگام استفاده توسط یک پنل کوچک در زیر نوت‌بوک که بالا و پایین می‌رود معلوم باشند .در نگاه کلی این یک قابلیت ساده است اما توجه سامسونگ به جزئیات این چنینی برای کاربر خوشایند است .همچنین این قابلیت به درک کردن aerodynamic بودن این نوت‌بوک کمک می‌کند (با شباهت به بال‌های هواپیما هنگام نشستن) . بعلاوه اینکه به ارتباطات پورتی خلل یا مشکلی وارد نمی‌کند .

5دلیل برای دوست داشتن Samsung Series 9

منبع:http://vizviz.net
ارسال توسط کاربر محترم سایت : hasantaleb




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.