عرصه هاي مجاهدت

از بدو آغازحوادث انقلاب مردم فهيم کشورمان ، با حضور دربرهه هاي حساس، حمايت همه جانبه خويش را ازانقلاب و رهبري نظام، که بر رکن ولايت فقيه استوار است، اثبات کرده اند يکي از نمونه هاي مهم حمايت مردم از نظام جمهوري اسلامي حماسه 9 ‏دي 1388 ‏است که در حافظه تاريخي ملت ايران اسلامي پا برجا خواهد ماند.
شنبه، 14 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عرصه هاي مجاهدت

عرصه هاي مجاهدت
عرصه هاي مجاهدت


 






 

مروري بر بيانات مقام معظم رهبري درباره حماسه آفريني 9 ‏دي
 

از بدو آغازحوادث انقلاب مردم فهيم کشورمان ، با حضور دربرهه هاي حساس، حمايت همه جانبه خويش را ازانقلاب و رهبري نظام، که بر رکن ولايت فقيه استوار است، اثبات کرده اند يکي از نمونه هاي مهم حمايت مردم از نظام جمهوري اسلامي حماسه 9 ‏دي 1388 ‏است که در حافظه تاريخي ملت ايران اسلامي پا برجا خواهد ماند. برهمين اساس درصدد برآمديم گوشه هايي ازبيانات رهبري معظم را درباره پايبندي و وفاداري ملت به آرمان هاي نظام و اين حماسه شگرف تقدميتان کنيم.
رهبرفرزانه انقلاب در ديدار مردم قم در سالگرد قيام 19 ‏دي، ده روز بعد ازراه پيمايي تاريخي 9 ‏دي، با بيان اينکه روزهاي سال،به طورطبيعي و به خودي خود همه مثل هم اند و انسان ها و مجاهدت ها هستند که روزي را از ميان روزهاي ديگر بر مي کشند و آن را متفاوت مي کنند، فرمود: « روزعاشورا -دهم محرم -في نفسه با روزهاي ديکر فرقي ندارد؛ اين حسين بن علي(ع) است که به اين روزجان مي دهد، معنا مي دهد، او را تا عرش بالا مي برد؛ اين مجاهدت هاي ياران حسين بن علي(ع) است که به اين روز، اين خطورت و اهميت را مي بخشد. روز19‏دي هم همين جور است، روز9 ‏دي امسال هم از همين قبيل است». ايشان در ادامه تأکيد کرد: «9 ‏دي با 10 ‏دي فرقي ندارد؛اين مردم اند که ناگهان با يک حرکت که آن حرکت برخاسته از همان عواملي است که 19 ‏دي قم را تشکيل داد، يعني برخاسته از بصيرت است،از دشمن شناسي است، از وقت شناسي است، از حضور در عرصه مجاهدانه است – روز9 ‏دي را هم متمايز مي کنند».

يک روزمتمايز
 

آيت الله خامنه اي در ديدار مردم قم افزود: «مطمئن باشيد که روز9 دي امسال هم در تاريخ ماند؛ اين هم يک روز متمايزي شد. شايد به يک معنا بشود گفت که در شرايط کنوني -که شرايط غبار آلودگي فضاست - اين حرکت مردم اهميت مضاعفي داشت؛ کار بزرگي بود. هر چه انسان در اطراف اين قضايا فکرمي کند، دست خداي متعال را، دست قدرت را، روح ولايت را، روح حسين بن علي(ع) را مي بيند. اين کارها کارهايي نيست که با اراده امثال ما انجام بگيرد؛ اين کار خداست، اين دست قدرت الهي است؛ همان طورکه امام در يک موقعيت حساسي - که من بارها اين را نقل کرده ام -به بنده فرمودند: من در تمام اين مدت، دست قدرت الهي را در پشت اين قضايا ديدم. درست ديد آن مرد نافذ بابصيرت آن مرد خدا».
رهبر حکيم انقلاب ادامه داد:«ا ينکه من عرض مي کنم روز9 ‏دي در تاريخ ماندگاراست، به خاطراين است. مردم بيدارند؛ همين است که کشور شما را نگه داشته است عزيزان من ! همين است که انقلابتان را حفظ کرده است؛ همين است که جرئت سران استکبار را از آنها گرفته است که بخواهند به ملت ايران حمله کنند، مي ترسند. حالا در تبليغات، زيد وعمروبکررا مي کشند جلو، بمباران تبليغاتي مي کنند، اما حقيقت قضيه چيز ديگري است. دشمن حقيقي آنها ملت ايران است، دشمن حقيقي آنها ايمان و بصيرت ملت ايران است، دشمن حقيقي آنها همين غيرت ديني جوان هاست که مي جوشد. يک وقتي هم دندان روي جگر مي گذارند، صبرهم مي کنند، بايد هم بکنند، اما يک وقت هم آنجايي که وقت حضوردر صحنه است، مي آيند توي صحنه».
ايشان با بيان اينکه مسئولان کشور بحمدا لله چشمشان هم باز است مي بينند؛ مي بينند مردم در چه جهتي دارند حرکت مي کنند، اظهارنمود: «حجت بر همه تمام شده است، حرکت عظيم روز چهارشنبه 9 ‏دي ماه حجت را برهمه تمام کرد، مسئولان قوه مجريه، مسئولان قوه مقننه، مسئولان قوه قضائيه، دستگاه هاي گوناگون، همه مي دانند که مردم در صحنه اند و چه مي خواهند. دستگاه ها بايد وظايفشان را انجام بدهند؛ هم وظايفشان در مقابل آدم مفسد و اغتشاشگر و ضد انقلاب و ضد امنيت و اينها، هم وظايفشان درزمينه اداره ‏کشور. مسائل کشورکه فقط مسائل مربوط به اغتشاشگران نيست».

بسيج عظيم ملي
 

رهبر فرزانه انقلاب ادامه داد: « گفتند راه پيمايي حکومتي! ا بي عقل ها نفهميدند که با اين حرف دارند حکومت را تعريف مي کنند؛ دارند ازحکومت تمجيد مي کنند. اين چه حکومتي است که درظرف دو روز - روزعاشورا (يک شنبه) آن خباثت ها را انداختند، روز چهارشنبه اين حرکت عظيم راه افتاد- مي تواند يک چنين بسيج عظيم ملي را درسرتاسر کشوربکند؟ امروزکدام کشورديگر، کدام حکومت ديگر چنين قدرتي دارد؟ قوي ترين حکومت هاي دنيا و ثروتمند ترين شان که ولخرجي هاي زيادي هم براي جاسوس پروري وخراب کاري و تروريست پروري دارند-اگر همه تلاششان را هم بکنند، نمي توانند؛ صرف اينکه من عرض مي کنم روز 9‏دي در تاريخ ماندگار است، به خاطراين است. مردم بيدارند؛ همين است که کشور شما را نگه داشته است، عزيزان من! همين است که انقلابتان را حفظ کرده است. دوروز، صد هزار نفر آدم را بياورند توي خيابان هاي شهرشان يا کشورشان، چند ده ميليون انسان درسرتاسر کشوربيايند! اگر به دستورحکومت آمده باشند، اين خيلي حکومت مقتدري است؛ پس خيلي حکومت قوي اي است که اين جور امکان بسيج را دارد، اما حقيقت غيرازاين است؛ حقيقت اين است که در کشور ما حکومت و مردمي وجود ندارد -همه يکي اند- مسئولان حکومت، از شخص حقير اين بنده گرفته تا ديگران ،هرکدام قطره ‏هايي هستيم در اقيانوس عظيم اين ملت ».

شنا سايي لحظه ها و اقدام به عمل درلحظه نياز
 

رهبرانقلاب اسلامي در ديدار بااعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در تاريخ 29 ‏دي 1388 ‏فرمود: «لحظه را بايد شناخت، نيازرا بايد دانست. فرض بفرماييد کساني در کوفه دل هاشان پر از ايمان به امام حسين بود، به اهل بيت محبت هم داشتند، اما چند ماه ديرتر وارد ميدان شدند؛ همه شان هم به شهادت رسيدند؛ پيش خدا هم مأجورند؛ اما کاري که بايد بکنند، آن کاري نبود که آنها کردند؛ لحظه را نشناختند؛ عاشورا را نشناختند؛ در زمان، آن کار را انجام ندادند. اگر کاري که توابين در مدتي بعد از عاشورا انجام دادند، هنگام ورود جناب مسلم به کوفه انجام مي دادند، اوضاع عوض مي شد. ممکن بود حوادث، جور ديگري حرکت بکند. شناسايي لحظه ها و انجام کار در لحظه نياز، خيلي چيز مهمي است».
ايشان در ادامه به حماسه نهم دي نيزاشاره کرد و اظهار نمود: «9‏دي ... هم نياز لحظه ها بود؛ اين يک کار متعارف و معمولي نبود. راهپيمايي مردم در22‏بهمن با همه عظمتي که دارد -که حالا عرض خواهم کرد -يک کار متعارف است، يک کار روان شده است، شناخته شده است، متوقع است که انجام بگيرد و انجام مي گيرد؛ اما23 ‏تير در سال 78 [13]،يک کار متعارف نبود، يک کار متوقع نبود، اهميت داشت که اين مجموعه بداند و بفهمد که اين کار در آن شرايط ،لازم است و آن را انجام بدهد».

آنگاه که نقاب ها افتاد
 

رهبر فرزانه انقلاب در بيانات خود، در ديدار با رئيس و نمايندگان مجلس خبرگان رهبري، با اشاره به ايستادگي مردم در برابردشمنان، به ويژه در فتنه سال 1388 ‏، فرمود: «همان کساني که به کسان ديگري غيرازمنتخب رأي داده بودند، همان ها هم در مقابل آنها ايستادند. بنابراين ديديد در9 دي ‏، در22 ‏بهمن، همه شرکت کردند؛ همه آمدند. اين نشان دهنده اين است که فتنه گران و فتنه انگيزان يک اقليت معدودند؛ منتها دروغ گفتند، خواستند مردم را دنبال خودشان بکشانند. اول کارموفق هم شدند، بعد که چهره شان آشکارشد. نقابشان در خلال حرف ها و کارهاي گوناگون افتاد، مردم از اينها رو برگرداندند، بنابراين مردم ايستاده اند».
منبع: مجله زمانه، شماره95



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط