چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (2)

شما در حال استفاده از Windows7 هستيد و همه چيز بايد خوب به نظر برسد، اما هنوز يک مشکل وجود دارد. کپي ويندوز شما هيچيک از وصله هاي امنيتي که در طول چند ماهه گذشته توسط مايکروسافت منتشر شده اند را در بر نمي گيرد، بنابراين بايد مطمئن شويد که سيستم خود را براي بارگذاري و نصب آنها تنظيم کرده ايد.
شنبه، 19 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (2)

چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (2)
چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (2)


 





 
قدم 5
شما در حال استفاده از Windows7 هستيد و همه چيز بايد خوب به نظر برسد، اما هنوز يک مشکل وجود دارد. کپي ويندوز شما هيچيک از وصله هاي امنيتي که در طول چند ماهه گذشته توسط مايکروسافت منتشر شده اند را در بر نمي گيرد، بنابراين بايد مطمئن شويد که سيستم خود را براي بارگذاري و نصب آنها تنظيم کرده ايد. براي اين منظور به پانل کنترل ويندوز رفته و دو بار بر روي اپلت Windows Update کليک نماييد. اگر يک تيک سبز رنگ و پيام No important update available را مشاهده کرديد، سيستم شما بطور صحيح پيکربندي شده و بطور خودکار بروز رساني هاي امنيتي را نصب کرده است. اگر هر چيز ديگري را در اينجا مشاهده کرديد، بر روي گزينه Check For Updates کليک نماييد تا متوجه شويد که چه بروز رساني هايي قابل دسترسي هستند (و سپس آنها را بارگذاري کنيد) حالا بر روي Change Settings کليک نموده و گزينه Important Updates را بصورت Install updates automatically تنظيم کنيد.

چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (2)

قدم 6
Windows7 عملکرد UAC) User Account control) ويندوز ويستا را تغيير داده است تا تعداد اعلان هاي آن را کاهش دهد. بطور پيش فرض، نرم افزارهاي کاربردي خود ويندوز مي توانند تغييرات سيستم را بدون نمايش هيچ هشداري اعمال نمايند. شما تنها در صورتي اينگونه اعلانها را مشاهده خواهيد کرد که بخواهيد برنامه هاي جديدي را نصب و اجرا نماييد. با اين حال، وضعيت مذکور مي تواند بطور بالقوه شما را در سطح امنيت پايين تري قرار دهد، زيرا يک Malware مي تواند وانمود کند که (مثلاً) Windows Explorer است و سپس هرکاري که مي خواهد انجام دهد، بدون اينکه شما با يک اعلان UAC مواجه شويد. خوشبختانه شما مي توانيد اين وضعيت را تغيير دهيد. در صورتي که خودتان بخواهيد، مي توانيد تنظيمات UAC را به بالاترين سطح افزايش دهيد که در نتيجه عملکردي شبيه به همکار ويستاي خود پيدا خواهد نمود، اما در عين حال کار را براي تهاجم Malware دشوارتر مي کند. بر روي گوي Start کليک نموده و سپس عبارت UAC را در فيلد جستجو تايپ کنيد. بر روي لينک Change User Account control settings کليک نموده، سپس لغزنده مربوطه را به بالاترين سطح (Always notify) انتقال داده و نهايتا بر روي OK کليک نماييد.

چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (2)

قدم 7
Windows7 به همراه ابزار تشخيص Malware خود ارائه مي شود که در Windows defender پياده سازي شده است. بطور قاطع، اگر از AVG9 (يا ساير محصولات مشابه آن) که توانايي مقابله با انواع تهديدها را دارد استفاده مي کنيد، نيازي به اين ابزار نخواهيد داشت. با اين حال غالباً ايده خوبي است که يک ابزار Anti-malware ديگر را دم دست داشته باشيد، حداقل براي آنکه يک نظريه ثانويه را در اختيار شما قرار دهد. بر روي گوي Start کليک نموده، عبارت Defender را در فيلد جستجو تايپ کرده و سپس بر روي لينک Windows Defender کليک نماييد تا اجرا شود. سپس بر روي گزينه Check for updates کليک نماييد تا مطمئن شويد که نرم افزار شما به روز است. با اين حال اگر از windows 7 به همراه AVG 9 بر روي يک PC ضعيف يا netbook استفاده مي کنيد، مي توانيد Windows Defender را غيرفعال نماييد تا عملکرد سيستم خود را اندکي بهبود بخشيد. براي اين منظور بر روي Tools و سپس Options کليک نموده، گزينه Administrator را انتخاب کرده و سپس تيک کنار گزينه Use this program را برداريد تا Windows Defender غيرفعال شود.

چگونه windows7 را ايمن تر نماييم (2)

منبع:بزرگراه رايانه 127
ادامه دارد...




 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.