بارسلونا

اين موزه با ارزشي از کارهاي اوليه پيکاسو را، قبل از اينکه مقيم فرانسه شود، جمع آوري کرده است. نمايش تابلوها به نحوي است که نشان مي دهد چطور پيکاسوي نوجوان در سال 1896 به بارسلونا رسيد و دنيا را شناخت.
يکشنبه، 27 آذر 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بارسلونا

بارسلونا
بارسلونا


 






 
بارسلونا مرکز ايالت کاتالونيا و پر جمعيت ترين شعر اين ايالت در اسپانياست، اين شهر دروازه ورود به فرهنگ اروپاست. در بارسلون بود که پيکاسو خلاقيت خود رشد داد و او را به پاريس کشاند و به شهرت جهاني رسيد. تعداد زيادي از ساختمان هاي قرون وسطايي بارسلونا جزو ميراث تاريخي جهان به ثبت رسيده است. معروف ترين معمار اين شهر که در دنيا هم شهرت زيادي دارد، آنتوني گائودي است که کليساي ناتمام ساگراد فاميليا مشهورترين اثر اوست. امروزه هنوز هم غذاهاي اين شهر، هتل ها و دکوراسيون خانه ها و حتي طعم شکلات مخصوصش مشهور است.

موزه پيکاسو
 

اين موزه با ارزشي از کارهاي اوليه پيکاسو را، قبل از اينکه مقيم فرانسه شود، جمع آوري کرده است. نمايش تابلوها به نحوي است که نشان مي دهد چطور پيکاسوي نوجوان در سال 1896 به بارسلونا رسيد و دنيا را شناخت.

خريد
 

از محله هاي ثروتمند بارسلون مثل پاساژ گارسيا تا پايين ترين نقاط شهر مانند بورن، شما مي توانيد انواع فروشگاه هاي آخرين مد تا اجناس دمده را بيابيد. با وجود تمام تلاش شهر مادريد، بارسلون هنوز هم مرکز مد و طراحي اسپانيا باقي مانده است.

غذا
 

کال پپ (3) شايد معروفترين رستوران شهر بارسلون باشد، اما رستوران ديگري نيز به نام پاساديس دل پپ(4) وجود دارد که بسيار مورد علاقه توريست هاست و البته در نقطه اي از شهر قرار دارد که يافتنش کمي مشکل است! و زماني که آن را يافتند، به محض ورود از شما پذيرايي خواهد شد و از غذاهاي بارسلون لذت خواهيد برد.

از قرون وسطي تا مدرن
 

موزه MNAC، از وسيع ترين کاخها که در آن نقاشي هايي به سبک رومي، با قاب هاي مقعر براي شبيه سازي محراب کلسيا وجود دارد. در اين موزه نقاشي هايي نيزمربوط به قرن نوزده و بيست از نقاشاني دارد که بر پيکاسوي جوان تاثير گذاشته است.

شنا
 

سواحل بارسلونا براي استراحت در يک بعد از ظهر تابستاني بسيار لذت بخش است. بخصوص ساحل زيباي پلاتژاد دسانت سباستيا(5) که شما مي توانيد از امکانات تفريحي مناسب آن با قيمت مناسب استفاده کنيد.

کافه زوريخ
 

کافه زوريخ يکي از شلوغ ترين و پر طرفدارترين کافه ها در بارسلونا ست. البته با توجه به هزينه هاي توريستي، نوشيدني ها و ساندويچ هاي اين کافه قيمت مناسبي دارد.

هتل
 

هتل گرانادوس با 77 اتاق و ساير امکانات از قبيل استخر، يکي از بهترين هتل هاي شهر است. هتل هنرها که براي المپيک تابستاني سال 1992 ساخته شده، 500 اتاق دارد و روبرو به ساحل است و البته قيمت بسيار بالاتري نسبت به هتل قبلي دارد.

کليساي جامع ساگرادا
 

با اينکه آنتوينو (آرشيتکت معروف) از سال 1883 تا پايان زندگي اش يعني سال 1926، بر روي اين کليسا کار کرد، اما هيچ گاه نتوانست بناي آن را به اتمام برساند. مناره هاي مارپيچي آن در شهر بارسلونا سر به فلک کشيده اند.
منبع: بهبودي، حميد؛ (1368) گردشگری در عصر نوین، زنجان، نیکان کتاب، چاپ نخست.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.