شهيد عراقي در آيينة توصيف مقام معظم رهبري

من همين جا يادي از شهيد عزيزمان مرحوم عراقي بکنم که او هم از چهره هاي بارز و درخشان اين انقلاب بود. و همين ايام، ايام شهادت او و فرزند جوانم عزيزش حسام است. اين پدر و پسر هم يکي از چهره هاي درخشان بودند،...
دوشنبه، 19 دی 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شهيد عراقي در آيينة توصيف مقام معظم رهبري

شهيد عراقي در آيينة توصيف مقام معظم رهبري
شهيد عراقي در آيينة توصيف مقام معظم رهبري


 






 
من همين جا يادي از شهيد عزيزمان مرحوم عراقي بکنم که او هم از چهره هاي بارز و درخشان اين انقلاب بود. و همين ايام، ايام شهادت او و فرزند جوانم عزيزش حسام است. اين پدر و پسر هم يکي از چهره هاي درخشان بودند، مخصوصاً خود مرحوم عراقي کسي بود که سال هاي سال شکنجه دستگاه را تحمل کرده بود و يکي از پر سابقه ترين و قوي ترين استوانه هاي اين انقلاب بود.
برگزیده از بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران6/6/1366
***

شهيد عراقي در آيينة توصيف مقام معظم رهبري

خاطرات شهيد عراقي را ما هيچ وقت فراموش نمي کنيم. واقعاً يکي از چهره هاي کم نظيرمان مرحوم شهيد عراقي بود.. آن حالت پختگي و همراه با شور و مبارزه را من در کمتر کسي از برادرهايمان به قدر شهيد عراقي مشاهده کردم.
مرحوم شهيد عراقي يکي از چهره هاي کم نظير در صحنه مبارزه و خط انقلاب، پيش از پيروزي انقلاب بود. ايشان عنصر شريف و عزيزي بودند که از دست رفتند. شهيد عراقي جواني، عمر و نشاط خود را فداي جايگزين نمودن حکومت خدا به جاي حکومت طاغوت کرد که همين هم شد و بدين لحاظ بزرگ ترين حق را به گردن انقلاب، همين گونه اشخاص دارند که در دوران اختناق اين چنين فداکاري مي کردند.
شهيد عراقي و همرزمانش، از همان ابتداي شروع حرکت انقلاب و روند مبارزه، يعني سال 1342، خيلي جدي به اساسي ترين محور انقلاب يعني امام متمايل شده بودند و از خط مستقيم خود به هيچ وجه منحرف نگرديدند.
ديدار مقام معظم رهبری با خانواده شهيد مهدی عراقی، 4/6/1363
منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 36



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط