تنظیمات Preferences در فوتوشاپ CS5

در حالی که تغییر دادن واحدهای اندازه گیری و خط کش ها بر کیفیت خروجی تاثیری ندارند، آن ها به اندازه گیری اطلاعات در یک سند که با یک ابزار خروجی خاص هماهنگ است، کمک می کنند. واحدهای خط کش، اطلاعات دقیقی در مورد پهنا و درازای سند فعال در اختیار شما می گذارند.کار با گزینه های Units و Rulers بر روی منوی Edit کلیک کنید و به Preferences بروید. units & Rulers را انتخاب کنید.گزینه های units مورد نظر خود را انتخاب کنید.
چهارشنبه، 5 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تنظیمات Preferences در فوتوشاپ CS5

تنظیمات Preferences در فوتوشاپ CS5
تنظیمات Preferences در فوتوشاپ CS5


 






 

کار با Unitها و Rulerها
 

در حالی که تغییر دادن واحدهای اندازه گیری و خط کش ها بر کیفیت خروجی تاثیری ندارند، آن ها به اندازه گیری اطلاعات در یک سند که با یک ابزار خروجی خاص هماهنگ است، کمک می کنند. واحدهای خط کش، اطلاعات دقیقی در مورد پهنا و درازای سند فعال در اختیار شما می گذارند.

کار با گزینه های Units و Rulers
 

بر روی منوی Edit کلیک کنید و به Preferences بروید.
units & Rulers را انتخاب کنید.
گزینه های units مورد نظر خود را انتخاب کنید.
- Rulers: یک سیستم اندازه گیری پیش فرض برای نوار Ruler را تنظیم می کند. به عنوان مثال، pixles، برای تصاویری که بر روی یک مانیتور نمایش داده می شود رایج ترین عنصر به شمار می روند و pica و inches نیز برای خروجی چاپ بر روی یک چاپ گر مهم ترین عنصر محسوب می شوند.
- Type: نوع اندازه گیری را با یک مقدار پیش فرض از نقطه ها یا میلیمترتنظیم می کند. شکل (16)
شما می توانید بدون مراجعه به Preferences، بین unitها و Rulers، سوئیچ کنید. به منظور تغییر سیستم اندازه گیری پیش فرض نوار Ruler، کافی است به Ruler bar بروید و سپس، کلیک راست کنید.
لیستی از گزینه های اندازه گیری به سرعت ظاهر می شود.
- تنظیمات Column Size مورد نظر خود را انتخاب کنید:
- Width: یک سیستم اندازه گیری و مقدار عددی برای Column Width یا پهنای ستون انتخاب کنید.
- Gutter: یک سیستم اندازه گیری و مقدار عددی برای gutter (فضای بین ستون ها) انتخاب کنید.
وقتی شما یک سیستم اندازه گیری را انتخاب می کنید (points ،inches یا cm)، فوتوشاپ مقدار عددی معادل در هر یک از این سیستم ها را تغییر می دهد.
- گزینه های New Documents Preset Resolutions settings
- Print Resolution: یک رزولوشن برای چاپ و مقدار عددی برای چاپ پیش فرض را انتخاب کنید.
- Screen Resolution: یک رزولوشن چاپ و مقدار اندازه گیری برای نمایش بر روی مانیتور را انتخاب کنید.
بر روی گزینه سیستمهای اندازه گیری Postscript یا Traditional برای ابزار تایپ فوتوشاپ کلیک کنید.
بر روی OK کلیک نمائید.

کار با Guides,Grid & Slices
 

مقوله Guides,Grid &Slices به شما کمک می کند تا یک سند چندلایه را در چیدمان صحیح و مناسب نگه دارید. به عنوان مثال، هم تراز کردن و در یک خط قرار دادن دکمه ها در یک اینترفیس وب، یا اطمینان از این که عناصر طراحی، دقیقاً در جای خود قرار گرفته اند. گزینه Guides به شما اجازه می دهد رنگ و استیل guideهایی که در درون یک سند فوتوشاپ قرار گرفته اند را انتخاب کنید.
Guideها با کشیدن آن ها از نوارهای افقی یا عمودی Rulers به درون سند فعال، در درون یک تصویر قرار می گیرند. گزینه های Grid به شما اجازه می دهند در مورد رنگ، استیل و طرح کلی سیستم Grid فوتوشاپ تصمیم گیری کنید. گزینه Slices رنگ قابل مشاهده در یک slice را مشخص می کند این که آیا فوتوشاپ یک مقدار عددی برای هر slice را نشان می دهد یا خیر.
گزینه Count، رنگ استفاده شده برای نمایش number Count را در زمانی که شما اشیاء موجود در یک تصویر را با استفاده از Count Tool(جدید ) می شمارید، مشخص می کند.

کار با گزینه هایGuides,Grid & Slices
 

بر روی منوی Edit کلیک کنید و به Preferences بروید.
بر روی‏Conut ‎‏&Guides,Grid,Slices کلیک کنید
گزینه های Guide مورد نظر خود را انتخاب نمائید:
- Color: یک رنگ پیش فرض برای نمایش guideها انتخاب می کند.
- Style: یک Style پیش فرض (خط یا نقطه چین) برای نمایش خطوط راهنما مشخص می کند.
گزینه های Smart Guides مورد نظر خود را انتخاب کنید:

color: یک رنگ برای استفاده در Smart Guides انتخاب می کند. شکل (17)
 

گزینه های Grid مورد نظر خود را انتخاب کنید:
- Color: یک رنگ پیش فرض برای نمایش Gridها انتخاب می کند.
- Style: یک استیل پیش فرض (خط، نقطه چین یا نقطه) را برای grid انتخاب می کند.
- Gridline Every: یک مقدار عددی برای این که خطوط راهنما هرچند وقت یک بار بر روی سند فعال ظاهر شوند، انتخاب کنید.
- Subdivisions: یک مقدار عددی برای این که چند Subdivision (خطوط ) بین هر guidline اصلی دیده شود، وارد کنید.
گزینه های slices مورد نظر خود را وارد کنید:

Line Color: یک رنگ خط پیش فرض برای نمایش Sliceهای سند انتخاب کنید.
 

- Show Slice Numbers: این check box را برای نمایش یک عدد برای هر slice در گوشه سمت چپ بالای slice علامت بزنید.
بر روی OK کلیک کنید.

انتخاب Plug-Inها
 

Plug-In preferences، توانایی سازماندهی Plug-inها را با ذخیره کردن آن ها در یک یا بیش از یک پوشه در اختیار شما می گذارد.
این پوشه های اضافی نوعاً برای نگه داشتن Plug-inهای ثالث مورد استفاده قرار می گیرند. وقتی که انتخاب شوند، Plug-inهایی که در داخل پوشه قرار دارند از منوی Filters در دسترس قرار می گیرند.
سازمان دهی Plug-inها در داخل پوشه ها به شما کمک می کند تا بر روی پروژه خود متمرکز بمانید و هنگامی که آن ها را از منوی Filters انتخاب می کنید، از سردرگمی شما جلوگیری می کند.

کار با گزینه های Plug-Ins
 

* بر روی منوی Edit کلیک کنید و به Preferences بروید.
* بر روی Plug-Ins کلیک کنید.
* به منظور ذخیره کردن Plug-inهای بیش تر، گزینه Folder Additional Plug-In را انتخاب کنید.
* اولین باری که این گزینه را انتخاب می کنید، فوتوشاپ از شما در مورد مکان ذخیره کردن Plug-inها سوال می کند. دفعه بعد که می خواهید Plug-inها را ذخیره کنید و یا Plug-Inهای بیش تری را اضافه کنید، بر روی Choose کلیک کنید.
* در صورت نیاز، برای مشخص کردن پوشه ای که می خواهید Plug-inها را در آن ذخیره کنید بر روی Choose کلیک کنید و سپس بر روی OK کلیک نمائید.
* Legacy Photoshop Serial Number را وارد کنید.
* برخی از Plug-inهای ثالث، نیاز به دسترسی به Serial Number قدیمی فوتوشاپ دارند. اگر شما برنامه فوتوشاپ خود راUpdate کرده اید، این عدد را در جعبه ورودی Legacy وارد کنید.
* بر روی OK کلیک کنید. شکل (18)

انتخاب Scratch Disks
 

Performance Preferences برای کمک به شما در جهت دستیابی به بهترین کارآیی کامپیوتر، در اختیار شما قرار دارند و این کار را از طریق انتخاب یک یا بیش از یک درایو دیسک سخت برای عملیات scratch برای شما فراهم می کنند. وقتی کامپیوتر شما فاقد حافظه RAM کافی برای انجام یک عملیات باشد، فوتوشاپ از فضای آزاد موجود بر روی هر یک از درایوها استفاده می کند که به آن Scratch Disk گفته می شود. فوتوشاپ زمانی که شما بار کاری Scratch Diskها را تقسیم کنید، سریع تر کار می کند.
عملیات Scratch بر روی دیسک سخت شما اجرا می شوند و زمانی اتفاق می افتند که فوتوشاپ در حال استفاده از یکی از چندین فیلتر و تنظیمات متعدد خود می باشد. فوتوشاپ تمام دیسک های داخلی را در جعبه گفتگوی Performance Preferences، که در آن شما می توانید دیسک های مورد نظر خود را انتخاب کنید تشخیص داده و آن ها را نمایش می دهد. با اختصاص درایوهای اضافی به این وظیفه، شما کارآیی کلی فوتوشاپ را افزایش می دهید. دفعه بعد که شما فوتوشاپ را راه اندازی کنید، تغییرات disks scratch اعمال می شوند.

کار با گزینه های ‏‎ Scratch Disks
 

* بر منوی Edit کلیک کنید و به Preferences بروید.
* بر روی Performance کلیک کنید.
* Check Box کنار Scratch Diskی را که می خواهید استفاده کنید، علامت بزنید و یا علامت کنار آن را بردارید.
* فوتوشاپ تا زمانی که برنامه باز باشد، فضای Scratch Disk را نگه می دارد. برای حذف آن، شما باید فوتوشاپ را ببندید.
* بر روی OK کلیک کنید. شکل (19)

اختصاص حافظه و کاشه به فوتوشاپ
 

Memory Usage و History & Cache به شما امکان می دهند تا بر مقدار حافظه RAM اختصاص یافته به فوتوشاپ و همچنین مقدار حافظه اختصاص یافته به ترسیمات روی صفحه (image cache) کنترل داشته باشید. فوتوشاپ، به عنوان یک برنامه کاربردی با کارآیی بالا نیاز به مقدار نسبتاً زیادی حافظه رم دارد. تنظیم این گزینه ها می تواند به بالا رفتن سرعت و کارآیی کلی این برنامه کمک کند.
فوتوشاپ از بسیاری چیزها که بر روی حافظه RAM تاثیر می گذارد، استفاده می کند: History States,Undo,Clipboard و Cache.
وقتی شما تنظیمات مربوط به Cache را تغییر می دهید، شما مقدار RAMی را که فوتوشاپ برای انجام وظایف مختلف استفاده می کند، کاهش یا افزایش می دهید. در این جا، آزمایش و تجربه، بهترین راه رسیدن به نتایج مطلوب به شمار می رود. تنظیمات مختلف را امتحان کنید و کارآیی فوتوشاپ را یادداشت کنید.
با fine-tuning موتور فوتوشاپ، شما سرعت کلی آن را بالا می برید.

گزینه های History & Cache
 

بر روی منوی Edit کلیک کنید و به Preferences بروید.
بر روی Performance کلیک کنید.
گزینه های History & Cache مورد نظر خود را انتخاب کنید:
- Cache Leveles: عددی بین1تا 8 را انتخاب کنید.
- History States: مقدار History Statesی را که می خواهید برای Undoها نگه دارید، انتخاب کنید. شما می توانید تا 1000را در اینجا وارد کنید.
- Cache Tile Size: مقدار داده ای که فوتوشاپ در یک مرحله پردازش یا ذخیره می کند را نشان می دهد. شکل (20)
History States، با نگه داشتن History States با استفاده از ترکیبی از RAM و فضای Scratch Disks، بر روی کارآیی فوتوشاپ تاثیر می گذارد. هر چه مقدار History States بیش تر باشد، شما به حافظه RAM بیشتری نیاز خواهید داشت. استفاده از تعداد متنابهی از History States می تواند کارآیی فوتوشاپ را تحت تاثیر قرار دهد.
Cache levelها، screen draws هستند. این، تعداد نسخه هایی از اسناد فعال فعلی که فوتوشاپ می تواند ذخیره کند، می باشد. وقتی شما بر روی اسناد بزرگ کار می کنید Cache levels عملکرد redraw را سرعت می بخشد و باعث می شود تا فرآیند اعمال تغییر بر روی تصویر با سرعت بیش تری انجام بگیرد.

تنظیمات Preferences در فوتوشاپ CS5

هر چند، آن ها اساساً در حافظه RAM نگه داشته می شوند، بنابراین هر چقدر مقدار Cache levels انتخابی شما بیش تر باشد، مقدار RAM کم تری برای سایر عملکردهای فوتوشاپ در دسترس خواهد بود.
درصد RAM استفاده شده را در جعبه Let Photoshop Use وارد کنید. فوتوشاپ برای کارآیی موثر به RAM بیش تر نیاز دارد. هر نوع تغییراتی که شما در میزان اختصاص حافظه و image caching ایجاد کنید، دفعه بعد که فوتوشاپ را راه اندازی می کنید، اعمال می شود. برای ovrride رندرینگ لایه های ‎3D، چک باکس Enable 3D Acceleration را فعال کنید.
هیچ گاه 100درصد Memroy Usage را انتخاب نکنید. انتخاب صد در صد، کل RAM کامپیوتر شما در اختیار فوتوشاپ می گذارد و هیچ چیزی برای سیستم عامل باقی نمی گذارد. اگر شما بیش از حد معمول با crash فوتوشاپ مواجه می شوید، مقدار استفاده از RAM را کاهش دهید.

کار با Type
 

اگر چه فوتوشاب از نظر ماهیت، یک برنامه کاربردی برای تایپ نیست (مثل Adobe InDesign)، اما دارای ویژگی ها و امکانات قدرتمندی برای این کار است. به عنوان مثال، فوتوشاپ به شما اجازه می دهد از متن PostScript به یک چاپ گر، خروجی بگیرید و این کار را با استفاده از گزینه PostScript انجام می دهد. با این روش شما برای ایجاد چند خط متن، دیگر نیازی به قرار دادن تصاویر فوتوشاپ در داخل برنامه هایی که مخصوص تایپ هستند، مثل InDesign یا IIIustrator ندارید. علاوه بر این، منوی جدید Type در فوتوشاپ به شما اجازه می دهد فونت ها را به همان شکلی که چاپ می شوند ببینید.
برای طراحانی که از فونت های زیادی استفاده می کنند، این منوی فونت WYSIWYG یا What You See Is What You Getمی تواند باعث صرفه جویی در وقت آنان شود. شما می توانید ازType Ireferencesبرای کمک به انتخاب گزینه های تایپ و فونتی که می خواهید از آن ها در فوتوشاپ استاده کنید، بهره برداری نمائید.

کار با گزینه های Type
 

* بر روی منوی Edit کلیک کنید وبه Preferences بروید.
* بر روی Type کلیک کنید.
- گزینه های Typeی که می خواهید از آن ها استفاده کنید را انتخاب نمائید:
- Use Smart Quotes: برای استفاده از کوتیشن های چپ و راست آن را انتخاب کنید.
- Show Asian Text Options: برای نمایش گزینه های تایپ به زبان ژاپنی، چینی و کره ای در پالت های Character and Paragrph مورد استفاده قرار می گیرد.
- Enable Missing Glyph Protection: برای انتخاب اتوماتیک کاراکترهای غیرقابل خواندن و ناصحیح بین متن roman و غیر roman استفاده می شود.
- Show Font Names In English: برای نمایش فونت های غیر Roman با استفاده از اسامی Roman آن ها استفاده می شود.

Font Preview Size: برای نمایش فونت ها در منو، با سایز کوچک، متوسط و بزرگ استفاده می شود.
 

برروی OKکلیک کنید. شکل (21)

مدیریت کتابخانه ها با استفاده از Preset Manager
 

Preset Manager امکان مدیریت بر قلم موها، swatchها، gradientها، Styleها، patterها، Countourها، custom shapes، و ابزار preset را برای شما فراهم می کند.
Preset Manager می تواند برای تغییر مجموعه فعلی آیتم های preset و ایجاد کتابخانه های جدید از مجموعه های شخصی شده مورد استفاده قرار گیرد.
وقتی که یک کتابخانه در Preset Manager بار گذاری می شود، شما می توانید به آیتم های کتابخانه که در تمام مکان ها در preset در دسترس هستند دسترسی پیدا کنید. تغییراتی که در Preset Manager اعمال می شوند، کلی هستند و هر بار که شما فوتوشاپ را باز می کنید اعمال می شوند. وقتی شما یک preset جدید را ذخیره می کنید، نام آن برای گزینه خاصی که انتخاب کرده اید، ظاهر می شود.

تنظیمات Preferences در فوتوشاپ CS5

ایجاد یک preset جدید
 

* بر روی منوی Editوسپس بر روی Preset Manager کلیک کنید.
* بر روی لیست پیکان دار Preset Type کلیک کنید و سپس options را انتخاب نمائید.
* بر روی لیست پیکان دار options کلیک کنید و سپس از presetهای موجود برای اضافه کردن لیست آیتم های جدید، کلیک کنید.
* برای حذف هر یک از آیتم ها در یک presetجدید، بر روی یک Thumbnail کلیک کنید وسپس بر روی Delete کلیک نمائید.
* برای به خاطر سپردن ترتیب وچیدمان آن ها، بر روی thumbnailهای جدید کلیک کنید و آن ها را به موقعیت های جدید در داخل پنجره view بکشید.
* برای تغییر دادن نام یک preset، بر روی یک thumbnail کلیک کنید، روی Rename کلیک نمائید، نام را تغییر دهید و سپس بر روی OK کلیک نمائید. شکل (22)
* یک نام جدید انتخاب کنید، و سپس مکانی را برای ذخیره کردن آن انتخاب کنید.
* برروی Save و سپس بر روی Done کلیک نمائید.

شخصی سازی محیط کار (Workspace)
 

فوتوشاپ از سندی که توسط یک جعبه ابزار، نوار گزینه ها و تا 19پالت شناور احاطه شده است، تشکیل می شود. بر اساس چگونگی کار شما، فضای کاری شما ممکن است ترکیبی از موارد بالا باشد. به عنوان مثال، وقتی شما با متن کار می کنید، به پالت های Character و Paragraph نیاز خواهید داشت، اما ممکن به پالت های Styles یا Histogram نیازی نداسته باشید.
برای این که بتوانید به طور موثری در فتوشاپ کار کنید، هر کار و وظیفه نیاز به یک سازمان مشخص از فضای کاری دارد. به جای این که هر بار محیط کاری خود را از نو طراحی کنید، فوتوشاپ روش هایی برای ایجاد و ذخیره فضاهای کاری مورد نظر در اختیار شما قرار می دهد.

ایجاد یک فضای کاری شخصی شده
 

* پالت ها را به شکل مورد نظر خود ترتیب دهید.

تنظیمات Preferences در فوتوشاپ CS5

* بر روی دکمه Window در Options bar کلیک کنید و یا به Workspaceدر منوی Windowبروید و سپس بر روی Save Workspace کلیک کنید.
* نام محیط کاری مورد نظر خود را وارد کنید.
* برای ذخیره کردن محل، پالت، میان برها ی صفحه کلید یا منوها، چک باکس ها را انتخاب کنید.
* بر روی Save کلیک کنید. شکل (23)

حذف یک فضای شخصی شده
 

* بر روی Window در Options bar کلیک کنید و یا به Workspaceدر منوی Window بروید و سپس بر روی WorkspaceDelete کلیک کنید.
* بر روی لیست پیکان دار Workspace کلیک کنید و سپس بر روی فضای کاری که می خواهید آن را حذف کنید کلیک نمائید یا بر روی All کلیک کنید.
* بر روی Delete و سپس برای تائید عمل حذف، بر روی Yes کلیک نمائید. شکل (24)

تعریف و مشخص کردن کلید های میان بر
 

یک انسان هوشمند زمانی نوشته بود "وقت طلا است"، و فوتوشاپ برنامه ای است که می تواند زمان زیادی را مصرف کند. به همین دلیل است که برنامه کاربردی فوتوشاپ از کلیدهای میان بر استفاده می کند. کلیدهای میان بر، همان طور که از اسم آن ها بر می آید، به شما اجازه می دهند کارها را در مدت زمان کم تری به لنجام برسانید.
به عنوان مثال، اگر بخواهید یک سند جدید را در فتوشاپ باز کنید، می توانید بر روی منوی File و سپس بر روی New کلیک کنید یا می توانید ماوس را رها کنید و کلیدهای Ctrl+N را برای استفاده از کلیدهای میان بر فشار دهید. استفاده از کلیدهای میان بر، استفاده از ماوس را کاهش می دهد و به عملیات سرعت می بخشد.
در واقع، مطالعه ای که در ژورنال پزشکی آمریکا انجام گردید، پیشنهاد می کند که استفاده کلیدهای میان بر به شکل قابل توجهی فشارهای تکراری و مداوم را کاهش می دهد و نشانه های سندروم tunnel را کم می کند. فوتوشاپ نه تنها صدها میان بر در اختیار شما قرار می دهد، بلکه به شما اجازه می دهد، میان برهای خودتان را نیز ایجاد کنید.

ایجاد یک میان بر صفحه کلید
 

* بر روی منوی Edit و سپس Shortcut Keys کلیک کنید.
* برای باز کردن منویی که در بر گیرنده فرمان مورد نظر برای ایجاد میانبر است، کلیک کنید.
* از لیست فرمان های موجود، یکی را انتخاب کنید.
* از صفخه کلید برای ایجاد میان بر جدید استفاده کنید. به عنوان مثال،Ctrl+N را فشار دهید.
* بر روی Accept کلیک کنید.
* بر روی OKکلیک کنید. شکل (25)
علاوه بر اضافه کردن کلید های میان بر، شما می توانید آن ها را حذف کنید، میان برهای بیش تری اضافه کنید و حتی خلاصه ای از میان برهای تعریف شده در فوتوشاپ را چاپ کنید. کلیدهای میان بر می توانند برای منوهای Application و Palette و همچنین برای ابزار شما در جعبه ابزار تعریف شوند.
بر روی منوی Edit کلیک کنید، بر روی Keyboard Shortcuts کلیک نمائید و از دکمه های مناسب نظیر Delete Shortcut ,Add Shortcut یا Summerize برای انجام عمل مورد نظر خود استفاده نمائید.

ایجاد یک اینترفیس کاربری شخصی شده
 

منوهای کشویی فوتوشاپ، در حقیقت شامل هزاران گزینه هستند. اگر شما پیمایش در منوها را خسته کننده یافتند، Adobe با ارائه یک اینترفیس کاربری شخصی شده، پاسخی برای این مشکل شما دارد. در فتوشاپ، شما قادر هستید آیتم های منویی را که در منوهای کشویی ظاهر می شوند انتخاب کنید و یا حتی آیتم های خاصی را برای این که بهتر دیده شوند، رنگی کنید.

تنظیمات Preferences در فوتوشاپ CS5

به عنوان مثال، اگر شما در مورد تمام ویژگی های جدید فوتوشاپ کنجکاو هستید، می توانید یک سیستم منوی کشویی که تمام ابزار خاصی را که در یک پروژه فوتوشاپ قصد استفاده از آن ها را دارید، استفاده می شوند، های لایت کند.
در واقع، فوتوشاپ شامل چندین اینترفیس کاربری از پیش تعریف شده است که می تواند کمک بزرگی به شما باشد.

از یک اینترفیس کاربری از پیش تعریف شده استفاده کنید
 

* بر روی منوی Window کلیک کنید و سپس به Workspaceبروید.
* بر روی یکی از مجموعه های از پیش تعریف شده، مثل: Design web‏ Automation,‎‏‏‏ یا Whats New in CS5 کلیک کنید.
* یک جعبه گفتگو ظاهر می شود و از شما سوال می کند که آیا می خواهید تغییرات جدید را اعمال کنید یا خیر. شکل (26)
* برای اعمال تغییرات بر روی Yes کلیک کنید.

یک اینترفیس کاربری شخصی شده ایجاد کنید
 

* بر روی منوی Windowکلیک کنید، به Workspaceبروید و سپس بر روی Keyboard Shortcuts & Menus کلیک نمائید.
* برای ایجاد یک مجموعه جدید، بر اساس مجموعه فعال جاری، بر روی دکمه Create New Set کلیک کنید، یک اسم وارد نمائید و سپس بر روی Save کلیک کنید.
* بر روی لیست پیکان دار Set کلیک کنید وسپس لیستی از اینترفیس های کاربری تصحیح شده را انتخاب نمائید.
* بر روی لیست پیکان دار Menu For و سپس بر روی Menu Applications یا Palette Menus با آیتم هایی که می خواهید آن ها را تغییر دهید، کلیک کنید.
* برای توسعه وباز شدن منویی که در بردارنده فرمانی است که می خواهید تغییر دهید، بر روی یکی از پیکان ها (ستون سمت چپ) کلیک کنید.
* بر روی لیست آیکون Visibilityاختصاص یافته به فرمانی که می خواهید آن را آشکار یا پنهان کنید نمائید.
* بر روی لیست پیکان دار Color کلیک کنید و یک رنگ برای فرمان مورد نظر خود انتخاب کنید.
* برای ذخیره کردن اینترفیس کاربری جدید شخصی شده خود بر روی ChangesSave All کلیک کنید.
* بر روی OK کلیک کنید.

استفاده از Drawing Tablets
 

وقتی شما با استفاده از کامپیوتر طراحی می کنید، دنیای واقعی رنگ روغن و بوم و آب رنگ را برای ورود به دنیای الکترنیکی مانیتورها و پیکسل ها ترک می گوئید. بدون شک، تفاوت های بسیار زیاد و عمده ای بین طراحی سنتی و دیجیتال وجود دارد؛ هر چند، نیازی به فراموش کردن تمام جنبه ها و مفاهیم دنیای طبیعی وجود ندارد. به عنوان مثال، ماوس کامپیوتر همیشه برای طراحانی که احساس و تجربه به دست گرفتن یک قلم موی واقعی را در دنیای دیجیتال از دست داده اند یک مشکل بسیار بزرگ محسوب می شده است. خوشبختانه، تکنولوژی با اختراع Drawing‏‏‎‏‏‏‎Tablet، از چندین سال قبل به کمک این دسته از افراد آمده است.Tablet Drawingها، یک سطح ترسیم، و یک ابزار شبیه به قلم مو را با هم ترکیب می کنند. یک طراح، قلم مو را بر می دارد و آن را بر روی سطح تخته رسم حرکت می دهد. تخته رسم نیز به نوبه خود، این حرکات را به شکل ضربه های قلم مو، تفسیر می کند.
نه تنها فوتوشاپ کاملاً از تکنولوژی تخته رسم پشتیبانی می کند، بلکه روش طراحی خاص یک طراح را نیز تفسیر می نماید. به عنوان مثال: فشردن بیش از حد قلم مو بر روی تخته رسم به فوتوشاپ اجازه می دهد یک stroke عریض تر ایجاد کند، یا حتی رنگ های بیش تری را اعمال کند. تخته های رسم به ترجمه و برگردان استفاده از قلم موهای دنیای واقعی به دنیای طراحی دیجیتال کمک کرده اند.

تنظیمات Preferences در فوتوشاپ CS5

در بین تمام تولید کنندگان، Wacom به عنوان رهبر تکنولوژی تخته رسم معروف است. Wacom احساس طراحی با استفاده از قلم مو واقعی را به دنیای دیجیتال بازگردانده است و نرم افزاری که برای قدرت بخشیدن به این سخت افزار مورد استفاده قرار می گیرد، بدون هیچ مشکلی با فوتوشاپ و سیستم عامل های ویندوز و مکینتاش کار می کند.
برای کسب اطلاعات بیش تر در مورد این کمپانی ومحصولات تولیدی آن به آدرس www.wacom.com مراجعه کنید.
منبع: بزرگراه رایانه، شماره ی 140



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط