گفت و گوهاي هنري

نام فيلم «پنگوئن » است و از بازيگرهايي چون سعيد اميرسليماني، حسين محب اهري، نادر سليماني، نيما تارخ، زهره مجابي، علي صالحي، ارژنگ اميرفضلي، رضا فيض نوروزي و... استفاده کرده ايم. موضوع فيلم هم طنز مي باشد.
يکشنبه، 23 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گفت و گوهاي هنري

 گفت و گوهاي هنري
گفت و گوهاي هنري


 

نويسنده :سپند امير سليماني




 
*الو الو، صداتون قطع و وصل مي شود.

جايم مناسب نيست، يک ربع ديگر تماس بگيريد.
 

*نيم ساعت بعد، سلام خسته نباشيد، پدر خوب هستند؟

ممنونم، به لطف خدا خوبند.
 

*شنيدم به سمت فيلم سازي رفتيد و مشغول ساخت فيلم هستيد؟ توضيح مي دهيد؟

نام فيلم «پنگوئن » است و از بازيگرهايي چون سعيد اميرسليماني، حسين محب اهري، نادر سليماني، نيما تارخ، زهره مجابي، علي صالحي، ارژنگ اميرفضلي، رضا فيض نوروزي و... استفاده کرده ايم. موضوع فيلم هم طنز مي باشد.
 

*چطورشد از بازيگري به سمت کارگرداني رفتيد؟

دو حالت دارد اينکه واقعاً آدمها بر مبناي کارشان پيشرفت مي کنند نه بر مبناي روابطشان و بالاخره ممکن است که يک موقعي شرايطي براي کاري که انجام مي دهيد خيلي مناسب نباشد. حالت دوم اينکه من اين کار را ساختم و تجربه کردم شايد تجربه ناموفقي نباشد به همين خاطر فکر مي کنم که خيلي هم از اين شاخه به آن شاخه پريدن نيست.
 

*حال که تجربه کارگرداني هم داريد تجربه خوبي بود؟ و اينکه بازگيري جذاب تر است يا کارگرداني؟
*بله خيلي تجربه خوبي بود. حتي يک سري سؤالات تو بازيگري داشتم که ساخت اين فيلم باعث شد که حداقل 50 درصد به سؤالاتم پاسخ داده شود.
بازيگري برايم جذاب تر است.
*اگر همزمان با هم، هم پيشنهاد بازيگري داشته باشيد و هم کارگرداني کدام را مي پذيريد؟

گفت و گوهاي هنري

بازيگري را انتخاب مي کنم.
 

*فيلم پنگوئن در چه مرحله ايست؟

در مرحله مونتاژ است.
 

*نظر پدرتان در زمينه کارگرداني شما چيست؟

من قبل از قبول هر کاري با پدرم مشورت مي کنم. ايشان براي ساخت اين فيلم خيلي به من دلگرمي داد و بعد از ساخت فيلم هم خيلي راضي بود.
 

*مدت زيادي است که خبري از ايشان نيست. خودشان را بازنشسته کرده اند چند بار هم براي همين پرسش باهاشون تماس گرفتم اما گوشي موبايلشان خاموش بود.

ايشان چند سالي است که در دبي زندگي مي کنند.
 

اگر پيشنهاد خوبي بهشون بشود مي آيند بازي مي کنند و دوباره مي روند. پيشنهاد زياد بهشون مي شود و اما چون کارها ضعيف است قبول نمي کنند.
*کاري آماده پخش داريد؟

چند تله فيلم آماده دارم تله فيلم «اين يک تصادف نيست» به کارگرداني بيژن شيرموز. من در اين کار نقش يک جواني را دارم که ناخواسته دچار ماجرايي مي شود. بازيگرها هم نادر سليماني و... تله فيلم «به دنبال خوشبختي» به کارگرداني بهمن گودرزي که موضوع فيلم اجتماعي است. يک طرف قصه پوريا پورسرخ، ليلا اوتادي و مريم اميرجلالي است و طرف ديگر آن من و نادر سليماني هستيم.
 

*کار چطور بود؟

به نظرم فيلم خوبي ست. تله فيلم ديگري که آماده دارم نامش است «دو راهي» که ترجيح مي دهم راجع به آن هيچ صحبتي نکنم و توضيحي ندهم چون خوشم از آن نمي آيد. تله فيلم «کلاه گيس» کاري از سعيد عالم زاده که موضوعي طنز دارد. در اين کار من نقش يک کلاهبردار را دارم اين فيلم از آن کارهايي است که هم فيلم را دوست دارم و هم نقشم را.
 

رسول نجفيان
 

*سلام استاد چه خبر، نيستيد؟

گفت و گوهاي هنري

ممنونم که ياد من کرديد. من فعلاً بيکارم و در کنج خانه نشستم.
 

*چرا در کنج خانه؟

خب بعد از اين حوادثي که پيش آمد من ديگر روحيه کار کردن نداشتم و الان هم اصلاً حوصله حرف زدن ندارم.
 

*فقط بفرماييد که دوباره کي مي بينيم تان؟
*هر زمان که وضعيت روحي ام خوب شود. ببخشيد صدايم مي زنند نمي توانم ديگر صحبت کنم.
* ممنونم اميدوارم حالتان هر چه زودتر خوب شود.

علي پهلوان
 

*سلام شنيدم کار جديدي آماده کرديد توضيح مي دهيد؟

آهنگي را آماده کرديم به نام «صداي پاي اميد» که به مناسبت برنامه جهاني غذا سازمان ملل متحد آن را ساختيم که شعر و آهنگ و تنظيم را خودم انجام دادم. و مخاطبين عزيز مي توانند از روي اينترنت آن را دانلود کنند.
 

*براي آلبوم جديد استارت زديد؟

بله تازه اين کار را کرديم، و استارت اوليه خورده.
 

*از کنسرت خبري نيست؟

چرا اتفاقاً قرار است کنسرتي را در تهران داشته باشيم در برج ميلاد.
 

*صحبت خاص ديگري نداريد؟

گفت و گوهاي هنري

نه. فقط اين را دوست دارم بگويم که مجله شما هميشه به من و گروه آريان لطف داشته و ما را تنها نگذاشته و از شما و مجله خوب تان سپاسگزارم.
 

«جايي نزديک زمين» «ديگري» شد
 

پروژه سينمايي «جايي نزديک زمين» ساخته مهدي رحماني با کسب مجوز از وزارت ارشاد اسلامي به «ديگري» تغيير عنوان داد. «ديگري» که روزهاي پاياني تدوين را پشت سر مي گذارد؛ به زودي با انتخاب صداگذار، وارد مرحله تازه اي از توليد خواهد شد.
اين فيلم سينمايي که محمد علي نجفي آن را تهيه کرده است، درباره سفر يک نوجوان همراه مردي است که قرار است ناپدري اش شود. آنها به تهران مي آيند و در سفر با ماجراهايي رو به رو مي شوند.
در نخستين فيلم بلند سينمايي مهدي رحماني، محمدرضا فروتن، مريلا زارعي، ميلاد مرادي نسب و مهران رجبي بازي دارند.

حسن پور شيرازي در «تنهايي رود»
 

فيلم تلويزيوني «تنهايي رود» آماده نمايش شد و اواخر هفته تحويل مرکز سيما فيلم خواهد شد.
صداگذاري فيلم تلويزيوني «تنهايي رود» به کارگرداني «عليرضا رزازي فر» اواخر هفته به پايان خواهد رسيد و فيلم آماده نمايش مي شود. صداگذاري فيلم را آرش اسحاقي بر عهده داشت و موسيقي آن را آلبرت آراکليان ساخت.
«تنهايي رود» به تهيه کنندگي علي کربلايي به سفارش سيما فيلم ساخته شده و داستان فيلم درباره افراد پس از جنگ و مربوط به سال هاي 69 و 70 است که قسمت عمده اي از فيلم در کشتي به گل نشسته در اروند رود و در منطقه مرزي مي گذرد. حسن پورشيرازي و هدي ناصح نقش هاي اصلي فيلم را بر عهده دارند.
ديگر عواملي که در ساخت فيلم همکاري داشتند. عبارتند از :
نويسنده و کارگردان : عليرضا رزازي فر / مدير تصوير برداري : فريدون شير دل / تدوين : محمد حسين غضنفري / جلوه هاي ويژه کامپيوتري : ساسان توکلي فارساني / صدابردار فرشيد کيوان مهر / طراح صحنه و لباس : سيامک احصايي / طراح گريم : اشکان عسکري / دستياراول کارگردان و برنامه ريز : پرنيا کاظمي پور / مدير توليد : شهرام بشيري / بازيگران : حسن پورشيرازي، هدي ناصح، سوگل طهماسبي، مجيد زارع کار، محمد مشاک، حسين پهلوان زاده، محمدرضا زاد سرور، عليرضا عليا / تهيه کننده : علي کربلايي.

گفت و گوهاي هنري

هما روستا : شمايل درستي از زنان در سينما ارائه نشده !
 

هما روستا گفت: جشنواره فيلم کوثر مي تواند گامهاي مؤثري را در جهت رشد و ارتقاي سينماي زن بردارد. به گزارش معاونت امور رسانه اي چهارمين جشنواره فيلم کوثر، هما روستا بازيگر سينما و تلويزيون در آستانه برگزاري چهارمين جشنواره فيلم کوثر با بيان اين مطلب افزود: جشنواره اي که نگاه تخصصي به موضوعات زنان در سينما دارد، مي تواند تاثير گذار و جهت بخش باشد. وي ادامه داد : در وهله ي اول، زنان ايراني بايد هويت، ماهيت و خواسته هاي خود را شناسايي کنند و سپس براي تحقق آن خواسته ها و انتظارات دست به تلاش بزنند.
اين بازيگر سينما و تلويزيون با اشاره به نقش هايي که خود در فيلم هاي مختلف ايفا کرده، خاطر نشان ساخت: هميشه در سينما نقش هايي بازي کرده ام که زنان در آن موجوديت خود را دست کم نمي گرفتند و هم پاي مردان نقش و اثر داشته اند.
وي اضافه کرد : متأسفانه شمايل درستي از زنان در سينما ارائه نشده و فيلم هاي معدودي در اين سال ها توانسته اند شمايل درستي از زنان ترسيم نمايند.
روستا نوع نگاه سنتي غلط به زن در جامعه و بازتاب و تسري آن در سينما را عمده ترين دليل اين ناکامي عنوان کرد و افزود: براي تبيين جايگاه و نقش والا و واقعي زن در جامعه و سينما، ما نيازمند فرهنگ سازي هستيم. وي گفت : در وهله اول بايد در جامعه فرهنگ سازي صورت گيرد و اين فرهنگ در سينما و از طريق سينما به وجود خواهد آمد و در اين ميان توجه فيلمسازان و فيلمنامه نويسان به اهميت و جايگاه واقعي زنان از نکات قابل بررسي است.
چهارمين جشنواره فيلم کوثر از 27 تا 30آبان ماه در تهران برگزار مي شود.

گفت و گوهاي هنري

«احمد پور مخبر » فوتباليست مي شود !
 

احمد پور مخبر واميد متقي به جمع بازيگران فيلم تلويزيوني «وقت اضافه » پيوستند.
احمد پور مخبر و اميد متقي به جمع بازيگران فيلم تلويزيوني «وقت اضافه» به کارگرداني سيامک خواجوند پيوستند. اين تله فيلم نيمه اول آبان ماه در تهران جلوي دوربين خواهد رفت و طبق پيش بيني صورت گرفته حدود 25 جلسه تصويربرداري آن به طول خواهد انجاميد.
داستان تله فيلم «وقت اضافه» همان طور که از نامش پيداست، درباره ورزش فوتبال است. در اين فيلم کمدي ورزشي صعود يک تيم فوتبال از دسته يک به ليگ برتر دستمايه سوژه اصلي قرار گرفته است.
براي ايفاي نقش هاي اين فيلم از فوتباليست هاي مطرح استفاده خواهد شد که تاکنون حضور «علي انصاريان» براي بازي در يکي از نقش هاي فيلم قطعي شده است.
عواملي که تاکنون حضورشان قطعي شده است، عبارتند از :
نويسنده فيلمنامه : سيروس ميمنت (با همکاري کيانوش اسلامي) بر اساس طرحي از: ابراهيم آرزو / کارگردان : سيامک خواجوند / تهيه کننده : کيان بابائيان / مدير توليد : عليرضا رفيعي / دستيار اول کارگردان و برنامه ريز : مجيد موثق / دستيار دوم کارگردان : مهدي گلستانيان / عکاس : بهزاد مطرح.
تله فيلم «وقت اضافه»پس از «مادر مادر» و «محله من» سومين فيلم مستقل کيان بابائيان در مقام تهيه کننده است که به سفارش سيماي جمهوري اسلامي ايران تهيه و توليد خواهد شد.
منبع : نشريه جوانان امروز، شماره 2095.

گفت و گوهاي هنري

هفتمين سال همراه با هفته نامه جهان سينما
 

12 آبان مصادف است با هفتمين سالروز انتشار هفته نامه «جهان سينما». اين نشريه به صاحب امتيازي همکارمان در روزنامه اطلاعات - آقاي «عباس تهراني» ابتدا با عنوان «نيم رخ» به جرگه نشريات کشور پيوست و پس از چند سال فعاليت به «جهان سينما« تغيير نام داد.
جهان سينما به سردبيري همکار مطبوعاتي ما «سيد محمد سليماني» يکي از نشريات خوب سينمايي کشور است که کم کم مي رود تا به جايگاه بهتري نيز نايل آيد.
از موفقيت هاي اخير دوستان ما در اين مجموعه، حضور پر رنگ در شانزدهمين جشنواره مطبوعات است.
جهان سينما توانست در بين نشريات هنري، بهترين غرفه را از آن خود کند و جايزه برنزد جشنواره را هم بابت اين اتفاق دريافت نمايد.
سينماي ايران و جهان و پرداختن به رويدادهاي تلويزيون از ارگان اصلي محتويان اين نشريه سينمايي محسوب مي شود.
براي تمامي همکاران مطبوعاتي در اين نشريه، آرزوي موفقيت مي کنيم.

گفت و گوهاي هنري

منبع: نشريه جوانان امروز، شماره 2095.



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.