8 قدم براي رسيدن به محبوبيت در دل ها

واقعيتي که شامل من، تو و همه ي مردم دنيا مي شود. واقعاً براي ايجاد روابطي دوستانه و شادي بخش چه بايد کرد؟ ما در دنيايي بزرگ با مردمي زندگي مي کنيم که آرزومند گرماي دوستي، شادي، لبخند و همراهي ما هستند و هنگامي مي توانيم اين موهبت ها را به خود و ديگران هديه دهيم که يک قانون طلايي را به کار ببنديم. حتماً شنيده ايد که بايد با ديگران به گونه يي رفتار کرد که مورد پسند آن هاست، اما شايد اين نکته کليدي را نشنيده باشيد که هرگز نمي توان کسي را
يکشنبه، 23 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
8 قدم براي رسيدن به محبوبيت در دل ها

8 قدم براي رسيدن به محبوبيت در دل ها
8 قدم براي رسيدن به محبوبيت در دل ها


 






 
انسان ها موجودي است که براي زندگي اجتماعي آفريده شده و هنگامي که احساس کند دوست داشتني و مورد پذيرش نيست، احساس بدبختي و تيره روزي مي کند.
واقعيتي که شامل من، تو و همه ي مردم دنيا مي شود. واقعاً براي ايجاد روابطي دوستانه و شادي بخش چه بايد کرد؟ ما در دنيايي بزرگ با مردمي زندگي مي کنيم که آرزومند گرماي دوستي، شادي، لبخند و همراهي ما هستند و هنگامي مي توانيم اين موهبت ها را به خود و ديگران هديه دهيم که يک قانون طلايي را به کار ببنديم. حتماً شنيده ايد که بايد با ديگران به گونه يي رفتار کرد که مورد پسند آن هاست، اما شايد اين نکته کليدي را نشنيده باشيد که هرگز نمي توان کسي را مجبور کرد همين کار را متقابلاً در برابر شما انجام دهد. اين همان قانون طلايي است که سياست شاد زيستن ناميده مي شود. انجام اين قانون به شخصيتي آماده، پرورش يافته و يکدلي و انتقال فکر نياز دارد؛ به توانايي براي قرار گرفتن در جاي ديگري و احساس کردن احساسات او. تا همين اواخر مرسوم نبود که آدم ها رفتارهاي شان را مورد بررسي قرار دهند و آن ها را با روش هاي علمي توصيه شده بسنجند، اما اين کار مي تواند کمک بزرگي باشد براي کشف اين که مردم چه دوست دارند، چه مي خواهند و به چه چيزهايي نياز دارند؟
با اين روش فرد مي تواند دريابد که چگونه در مقابل ديگران ظاهر شود و به آن ها واکنش نشان دهد. براي انجام اين کار بايد چشم تان را روي حقايق باز کنيد. رفتارهاي تان بايد تغييرپذير و توانايي هاي تان قابل بسط و گسترش باشد. روانشناسان، رفتارهاي اجتماعي متعددي را مورد بررسي قرار دادند تا دريابند چه چيزهايي موجب ايجاد حس دوستي مي شود و قابليت دوست داشته شدن در جمع را براي فرد ايجاد مي کند. اين مطالعه عاداتي را در برمي گيرد که مي توانند با اراده و تصميم جدي فرد تغيير کنند. البته بايد اين نکته ضروري را مورد توجه قرار داد که پيش از آن که شما بتوانيد دوست خوبي براي ديگري باشيد، بايد خود را دوست بداريد و نيازهاي خود را شناخته و در برطرف کردن آن ها بکوشيد. رفتاري که سرشار از اعتماد به نفس باشد بدون ترديد به توانايي حضور مثبت تان در جمع مي افزايد. براي به حداقل رساندن اصطحکاک خود با ديگران و افزايش ميزان محبوبيت خود ميان افراد توصيه هاي زير را که تنها با هشت قدم طي مي شود، به کار ببنديد!

1- راه کمک به ديگران را پيدا کنيد
 

نسبت به همه ي آدم ها مهربان، همدل و سرشار از حس ياري و ياوري باشيد. چرا که ممکن است روزي سرنوشت شما در دستان آن ها قرار گيرد يا حداقل دوستي به حلقه ي دوستان تان اضافه شود.

2- به آن چه مي گوييد عمل کنيد
 

دوستان تان هنگامي به شما اعتماد خواهند کرد که ببينند شما آن چه را که مي گوييد انجام مي دهيد. آن ها همچنين توقع دارند که شما آن را به بهترين شکل ممکن انجام دهيد. هيچ چيز نبايد مهم تر از قولي که مي دهيد، باشد. وقتي شما به شکلي ذهني و اخلاقي به قول هايي که مي دهيد پايبند باشيد پلي بين خودتان و موفقيت مي زنيد.

3- بردبار باشيد و کم انتقاد کنيد
 

اين واقعيتي است که همه اشخاص نکات قابل انتقادي دارند و ممکن است کارهايي انجام دهند که از نظر شما ناپسند باشد، اما شما زماني نسبت به ديگران موفق تر خواهيد بود و دشمنان کمتري خواهيد داشت که آن ها را آن طور که هستند بپذيرند.

4- سعي نکنيد بر ديگران حکم فرمايي کنيد
 

هيچکس دوست ندارد که به عنوان فردي ضعيف به حساب بيايد. توانايي هايش به هيچ گرفته شود و هميشه به او بگويند چه کاري را چگونه انجام دهد. اگر شما تحميل کنيد. با به وجود آوردن حس برتري جويي و سلطه طلبي در منزل يا محيط کار ديگران را از خود دور مي کنيد.

5- معلومات تان را به رخ نکشيد
 

هر فردي دوست دارد در ديد ديگران مهم و ارزشمند به نظر بيايد، پس هنگامي که تلاش مي کنيد اين احساس را به فردي تقديم کنيد بهترين موقعيت را در روابط ايجاد و ادب و نزاکت خود را متجلي کرده ايد اگر تلاش کنيد با فضل فروشي خود را فرد مهمي نشان دهيد، اگر چه ممکن است ديگران شما را به خاطر دانش تان تحسين کنند. اما شما را دوست نخواهند داشت. بهتر است مورد علاقه باشيد تا مورد تحسين! توجه کنيد کسي که تلاش مي کند تا اطلاعات و دانش خود را به رخ شما بکشد شايد دارد تلاش مي کند احساس عميق خود کم بيني در ساير زمينه ها را مخفي کند، او به دلسوزي و همدلي شما نياز دارد.

6- هرگز به شکلي رفتار نکنيد که گويي شما برتر هستيد
 

اگر خداوند به شما توانايي هاي برتري بخشيده است. براي آن است که در رشد و ارتقاي آن بکوشيد. و از مواهب آن بهره مند شويد. اگر تلاش مي کنيد تا اين برتري ها را به رخ اطرافيان بکشيد. متأسفانه مثل يک جزيره ي کوچک تنها خواهيد شد و در جمع مجبوريد مدام سر به اين سو و آن سو بچرخانيد تا شايد شنونده يي براي حرف هاي تان پيدا کنيد. اين سرنوشت در انتظار همه ي کساني است که دروغ مي گويند و بدون وقفه مبالغه مي کنند. مراقب باشيد زماني ممکن است شما هم فرياد بزنيد و کسي به ياري تان نيايد.

7- با گوشه و کنايه و متلک صحبت نکنيد
 

اگر شما بتوانيد شرايط حاکم بر جمع و حال و حوصله افراد دور و برتان را درک کنيد. روابط شخصي شما مانند يک سفر دريايي نرم و آرام خواهد شد. زماني ممکن است يک پاسخ کنايه آميز بتواند توفاني از خنده به راه بيندازد، اما بايد متوجه باشيد اين شادي زودگذر باعث دلخوري و دلگيري فرد ديگري نشود.

8- هرگز مردم را مسخره نکنيد
 

اشتباه کردن جزو لاينفک رفتار بشري است و هيچ چيزي به اندازه مسخره شدن به خاطر آن اشتباه فرد را مورد اذيت و آزار قرار نمي دهد. مسخره کردن سبب مي شود فرد احساس حقارت کند. اين کار اهانت بزرگي است، به اندازه يي که گاهي وقت ها زمان زيادي طول مي کشد تا شخص بتواند فرد مسخره کننده را ببخشد.
منبع: 7 روز زندگي شماره 120



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.