دختران و پسران بخوانند

با شخصيت واقعي او در جمع آشنا مي شوي. جوان هاي امروزي عادت کرده اند وقتي با کسي خلوت مي کنند فقط از ايده آل هاي خودشان صحبت کنند. ولي هنگام معاشرت با ديگران، شخصيت واقعي آن ها پديدار مي شود؛ در عين حال او را در کارهايش آزاد بگذار! و ايرادهايش را به او متذکر شو! ولي سعي نکن آن کس را که خودت مي خواهي از او بسازي. مطمئن باش که اگر او هم با تو احساس اسارت نکند، خود به خود و کم کم طبق ميل تو عمل مي کند.
دوشنبه، 24 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دختران و پسران بخوانند

 دختران و پسران بخوانند
دختران و پسران بخوانند


 

نويسنده: افشين کيهان نيا




 

زوج مناسب براي دختر خانم ها
 

با شخصيت واقعي او در جمع آشنا مي شوي. جوان هاي امروزي عادت کرده اند وقتي با کسي خلوت مي کنند فقط از ايده آل هاي خودشان صحبت کنند. ولي هنگام معاشرت با ديگران، شخصيت واقعي آن ها پديدار مي شود؛
در عين حال او را در کارهايش آزاد بگذار! و ايرادهايش را به او متذکر شو! ولي سعي نکن آن کس را که خودت مي خواهي از او بسازي. مطمئن باش که اگر او هم با تو احساس اسارت نکند، خود به خود و کم کم طبق ميل تو عمل مي کند.
حالا که حسابي شروع به نصيحت کردم: وقتي با کسي نامزد شدي هر چه بيشتر دوستش بداري، نبايد اجازه بدهي او طوري به تو دست بزند که بعداً پشيمان بشوي.
اگر به هر علتي هم اين اجازه را دادي، مطمئن باش: از چشمش خواهي افتاد. حالا هر چه قدر هم يکديگر را دوست داشته باشيد.
خلاصه که مي خواهم بگويم اگر از پسري خوشت آمد:
لطفاً همان اول ببين که آيا تصورش را مي کني، روزي با اين مرد زندگي کني؟ و گرنه تکليفت را سريع با او مشخص کن و سرِ کارش نگذار چون که زن ها و مردهاي زيادي در اين دنيا هستند که هميشه فکر مي کنند اگر آن زمان آن اشتباه را نمي کرديم، امروز سرنوشتمان اين نمي شد که داريم.

زوج مناسب براي آقا پسرها
 

از لحاظِ تحصيلات بايد حداقل هم سطح او باشي. نه اينکه به قابليت هاي تو اعتماد ندارم. اين اوست، که پايين تر از خودش را قبول نداره. اگر هم داشت و تو را به همسريش پذيرفت، کافي است که يک بار تيکه اي در اين مورد بياندازد. مطمئن باش که هيچ وقت اين تيکه از يادت نميره.
اگر اعتقادات مذهبي متفاوتي با تو دارد:
اوايل از روي مهر و محبت، خيلي از روابط را ناديده گرفته، کوتاه خواهيد آمد.
ولي روزي خواهد رسيد:
که هر دو احساس خواهي کرد، به ريشه هاي خود خيانت کرده ايد. دوست ندارم بدبين باشم ولي: جنگ اول بهتر از صلح آخر است.
مي داني چرا پدر و مادرها آنقدر اصرار دارند: که زنِ آينده ات بايد از نظر مالي هم سطح خودت باشه؟
نه اينکه به تو شک دارند که قادر نيستي در سطوح متفاوت اجتماعي زندگي کني؛ آن ها خودشان را مي شناسند که نمي توانند دست از زخم زبان و سرزنش بردارند؛
مرورِ زمان هم در اين مورد کمکي که نمي کنه هيچ، بلکه همه چيز را تشديد مي کنه.
منبع:نشريه راه کمال- شماره 30



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط