معجزه لاغري

قدم اول در موفقيت آن است که کاري را که مي خواهيم انجام دهيم، قابل انجام بدانيم. يادمان باشد اگر واقعاً تصميم به انجام کاري بگيريم، تمام نيروهاي دروني مان براي تحقق آن فعال مي شوند و با نيرو و نشاط به سمت...
دوشنبه، 24 بهمن 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معجزه لاغري

 معجزه لاغري
معجزه لاغري


 






 

1- کار را شدني فرض کنيم:
 

قدم اول در موفقيت آن است که کاري را که مي خواهيم انجام دهيم، قابل انجام بدانيم. يادمان باشد اگر واقعاً تصميم به انجام کاري بگيريم، تمام نيروهاي دروني مان براي تحقق آن فعال مي شوند و با نيرو و نشاط به سمت آن مي رويم. براي بالا رفتن از نردبان، اولاً بدانيم که مي شود بالا رفت و راز آن، اين است که کار را شدني فرض کنيم، ثانياً قدم اول را برداريم، خواهيد ديد که قدم هاي بعدي راحت تر برداشته مي شوند.

2- عوامل مضر غذايي را از دسترس دور کنيد:
 

هر چه را که ما مي بينيم تأثيري در ذهن و روح ما مي گذارند. يادمان باشد که ذهن ما دائماً در حال بمبارانِ محرک هاي بنياني است، قسمتي از ذهن ما مشغولِ چيزهايي است که مي بينيم، پس يکسري از مواد مضر غذايي براي لاغري را از خانه بيرون کنيم تا از خانه ي ذهنمان هم بيرون شوند، مثل نوشابه، مايونز، شکلات و...، در اين صورت خيلي راحت تر رژيم مي گيريم.

3- ضعف را کنترل کنيم:
 

فشار گرسنگي يا احساس افت فشارخون يا افت قند خون، حالات ناراحت کننده اي هستند که از موانع اصلي ادامه رژيم غذايي محسوب مي شوند، پس هر وقتي احساس ضعف مي کنيد بلافاصله با خوردن چيزهايي مانند مواد غذايي زير، اين احساس ناخوشايند را از بين ببريد. يک واحد ميوه- کاهو- هويج- يک تکه نان جو- يک عدد بيسکويت سبوس در- دو عدد خرما- دو عدد انجير خشک يا کمي ذرت، و با آرامش و اطمينان به رژيم غذايي خود ادامه دهيد.

4- آهسته غذا بخوريد:
 

هم احساس لذت بيشتري از غذا خوردن خود مي کنيد و هم کنترل حجم غذا برايتان راحت تر مي شود. يادمان باشد که عادت يا بهترين خدمتگذار يا بدترين فرمانروا است. با کمي صبر و تلاش مي توان عادت هاي خود را تغيير داد. از پُرخوري به کم خوري، از تند خوردن به آهسته خوردن، از تنبلي به تحرک، از غم به شادي... فقط از ته دل بخواهيد و قدم اول را برداريد، خواهيد ديد که با هر قدمي که به سوي هدف بر مي داريد، هدف، شما را بيشتر به سوي خود مي کشد.

5- تصوير ذهني خوبي از خود داشته باشيد:
 

يادمان باشد هر تصويري که از خود در ذهن داشته باشيم نهايتاً بد را پاک کنيد، خود را آنگونه که دوست داريد در ذهن خود، طراحي کنيد. رويا پردازي نمي کنيم، بلکه ما يک ايده داريم که آن را در ذهنمان به تصوير مي کشيم و با تمام وجود به سويش حرکت مي کنيم، عکس هايي از دوراني که تناسب اندام داشتيد را دم دست بگذاريد و هر روز به آن نگاه کنيد.

6- تا گرسنه نشده ايد، چيزي نخوريد:
 

يکي از رازهاي بزرگ سلامتي اين است: تا گرسنه نشده ايد چيزي نخوريد وقتي هنوز سير نشده ايد دست از غذا خوردن بکشيد.

7- خوردن سرگرمي نيست:
 

اين عادت را کنار بگذاريد که براي سرگرمي چيزي بخوريد يا هر وقت بيکار مي شويد بخواهيد با خوردن وقت خود را پُر کنيد. دنيا پر از سرگرمي هاي جذاب و مفيد است، پس سرگرمي هاي خود را تغيير دهيد. مجله بخوانيد، مطالب فکاهي بخوانيد، با بچه ها بازي کنيد، ورزش کنيد، برنامه هاي خوب تلويزيون را انتخاب کنيد و پيگيري کنيد، کار هنري تخصصي داشته باشيد... به زودي خواهيد ديد زندگي چقدر زيباست و چه جنبه هاي لذت بخشي دارد که از آن غافل مانده بوديم.

8- به طبيعت باز گرديم:
 

به جاي خوردن فَست فود و خوردن غذاهاي پُر سُس، پر روغن، و پر نمک، به طبيعت روي آوريم، طبيعت خدا، پر از مواد مغذي، مفيد، خوش طعم، با خاصيت، رنگارنگ و جذاب است که بايد دوباره با آن ها آشتي کنيم و آن ها را وارد سبد غذايي خانواده کنيم تا سلامتي و شادابي را به خود و ديگران هديه کنيم: لوبيا سبز، نخود سبز، بروکلي، کلم سفيد، هويج، گوجه فرنگي، سبزيجات، کاهو، ذرت و...، غذاها و سالاهاي متنوعي از آن ها درست کنيد. لذت ببريد، سلامت باشيد و تناسب اندام داشته باشيد.

9- خودتان، سلامتي تان و زيبايي تان را بيشتر دوست بداريد:
 

به اين موهبت هاي خداوندي عشق بورزيد، جذابيت خود را بيفزاييد و زندگي اجتماعي شيرين تري را پايه ريزي کنيد، با يک برنامه ريزي صحيح براي غذاي خود به زودي خواهيد ديد که چقدر لذت بيشتري از زندگي خود مي بريد، روزهاي شيرين در انتظار شماست. به سوي آن حرکت کنيد.

10- روابط خود را کنترل کنيد:
 

ما دائماً تحت نيروهاي اطرافمان هستيم. حرف ها و نظرات ديگران در ما تأثير شگرفي مي گذارند، براي جلوگيري از اثرات منفي دو راه داريد يا با آدم هاي منفي و کم انرژي و مأيوس کننده کمتر ارتباط داشته باشيد يا زياد به حرفشان اهميت ندهيد.(البته با حفظ احترام!) و با آدم هاي مثبت، پر انرژي و روحيه بخش بيشتر ارتباط داشته باشيد، يادمان باشد خودتان هم به ديگران اميد و انرژي بدهيد، بازتاب افکار و گفتار ما، هميشه به خودمان هم بر مي گردد. پس آنچه براي خود مي پسنديد براي ديگران هم بپسنديد.

11- به دنبال کسب آرامش باشيد:
 

شما هر نعمتي که داشته باشيد براي لذت بردن از آن نياز به آرامش داريد و به دنبال کسب هر مزيتي هم باشيد براي آنکه بتوانيد از تمام نيروهاي خود استفاده کنيد، نياز به آرامش روحي داريد. ضمن اينکه نداشتن آرامش باعث اختلالات هورموني مي شود که اختلال در امر کاهش وزن ايجاد مي کند، پس با آرامش رژيم غذايي خود را پس بگيريد.

12- کمي آينده نگر باشيد:
 

به آينده فکر کنيد، هدف هاي بزرگ در سر بپرورانيد. به صورت شفافي، تناسب اندام خود را در ذهن ايجاد کنيد، بدانيد که هدف هاي بزرگ، انگيزه ي حرکت هاي بزرگ مي شوند، آدمي موجودي کمال طلب است؛ اگر بر دو عنصر سستي و غفلت غلبه کند به آنچه مي خواهد مي رسد، پس بايد به فردايي بهتر انديشيد و حرکت را شروع کرد.

13- دانش خود را بالا ببريد:
 

براي انجام هر کاري، اول بايد اطلاعات آن کار را پيدا کرد. مسيري را که مي خواهيد طي کنيد، چگونگي و موانع آن را بررسي کنيد، با چراغ روشن وارد اين جاده شويد تا به سلامت به هدفتان برسيد. دانش چراغ راه ماست که تاريکي ها را مي زدايد تا با بصيرت گام هاي صحيح بر داريم، پس مطالعه کنيد کتاب، مجله و... سؤال کنيد تا بياموزيد.

14- قدم ها را محکم بر داريد:
 

وقتي تصميم خود را گرفتيد و هدف را مجسم کرديد و به سلاح دانش مجهز شديد، حالا موقع حرکت است، به پيروزي يقين داشته باشيد و قدم هايتان را محکم برداريد، کاري را که بقيه انجام دادند، شما هم مي توانيد، و کاري را که هيچ کس انجام نداده است، دليلي ندارد که شما نتوانيد انجام دهيد. قدرت در يقين و عشق تبلور مي يابد و خواستن توانستن است. پس بايد حرکت کنيد و تا به هدف نرسيده ايد از پاي ننشينيد.

15- قانون راز در مورد لاغري هم صدق مي کند:
 

به زبان ساده آنکه، وقتي تصميم قاطع بر انجام کاري بگيريد و آن هدف را در ذهنتان ايجاد کنيد، تمام نيروهاي دنياي درون و بيرون شما، بسيج مي شوند تا شما را به هدف برسانند. پس از اين نيروي خدادادي استفاده کنيد که خالق آسمان ها و زمين، قدرت خلق کردن به اشرف مخلوقات خود داده است و شما مي توانيد ايده هاي خود را در عالم خلق کنيد اگر: تصميم به انجام آن داشته باشيد و در مسير حرکت کنيد و استقامت داشته باشيد.

16- تحرک سرّ شادابي و سلامت است:
 

آب رودخانه اي که دائماً در خروش و حرکت است هميشه شفاف و حيات بخش است و دريا که سراسر حيات است دائماً در تموّج است گاهي آرام تر، گاهي طوفاني تر.
علامت زندگي ما نيز، حرکت است، حرکت در ذهن و حرکت در جسم، که برآيند آن دو ما را به هدف مي رساند. پس پويايي در ذهن داشته باشيد و حرکت کنيد تا روح و جسمتان، جوان و شاداب باشد و به سوي کمال برويد.

17- بر خدا توکل داشته باشيد:
 

او زيباست و زيبايي را دوست دارد و هم اوست که بر حرکت ها، برکت مي دهد. بر قدرت او که قوي ترين قدرت عالم است تکيه کنيد و به سوي او حرکت کنيد که انسان را براي کمال آفريده و حرکت به سوي کمال را دوست دارد و حمايت مي کند که او بهترين حمايت کننده است. حرکت کنيد، معجزه مي شود.
منبع:نشريه راه کمال- شماره 30



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط