زيباترين جزاير اروپا

بسياري از ما اروپا و سرزمين هاي سبز آن را، محيط و فضايي پرجاذبه براي گذراندن سفر يا تعطيلات خود مي دانيم. کشورهايي با سابقه يي طولاني از دوران سياه وسطي، مناطقي مملو از تاريخ کهن بشر و حتي جاذبه هايي به جاي مانده از اولين مهاجران آفريقايي؛ همه و همه، اين تکه ي سبز مستقر در ميان قاره هاي آفريقاو آسيا را به يکي از مقصدهاي اصلي گردشگري تبديل کرده است. علاوه برآن، جزاير اروپا را مي توان در طول فصول گردشگري، از پرجمعيت ترين مناطق جهان ناميد.
يکشنبه، 20 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زيباترين جزاير اروپا

 زيباترين جزاير اروپا
زيباترين جزاير اروپا


 

تهيه و تنظيم: نيره محمد دخت پرچمي




 
بسياري از ما اروپا و سرزمين هاي سبز آن را، محيط و فضايي پرجاذبه براي گذراندن سفر يا تعطيلات خود مي دانيم. کشورهايي با سابقه يي طولاني از دوران سياه وسطي، مناطقي مملو از تاريخ کهن بشر و حتي جاذبه هايي به جاي مانده از اولين مهاجران آفريقايي؛ همه و همه، اين تکه ي سبز مستقر در ميان قاره هاي آفريقاو آسيا را به يکي از مقصدهاي اصلي گردشگري تبديل کرده است. علاوه برآن، جزاير اروپا را مي توان در طول فصول گردشگري، از پرجمعيت ترين مناطق جهان ناميد.
جزايري که گذشته از مناظر زيبا، خورشيد، دريا و سواحل شني خود، تجربه يي کامل از تعطيلاتي عالي و بي نقص را در اختيار گردشگران قرار مي دهند.
آنچه در ادامه مي آيد، برگزيده يي از برترين جزاير اروپا در کشورهاي مختلف اين قاره است که آشنا شدن با آنها خالي از لطف نيست. شايد مسافر بعدي اين جاذبه ها، شما باشيد.

جزاير قناري
 

جزيره ي اسپانيايي«گران قناري»که به دليل تنوع آب و هوايي خود به قاره ي کوچک شهرت دارد، در 125 مايلي سواحل آفريقاي غربي قرار گرفته است. آب و هوايي گرمسيري و خشک در جنوب و آب و هوايي نيمه معتدل و گرم در شمال دو نيمه ي کاملاً متفاوت را براي اين جزيره ي توريستي به وجود آورده است. اين جزيره به لطف برخورداري از کوهستاني با ارتفاع دو هزار متري همه ساله ميزبان کوهنورداني از سراسر جهان بوده و ساحل ماسه يي آن به يکي از جاذبه هاي اصلي گردشگري در جنوب جزيره تبديل شده است. دوستدارتن مناطق تاريخي و فرهنگي نيز با سپري کردن روزهايي مفرح در شهر«لاس پالماس» مرکز جزيره ي «گران قناري» مي توانند فرصتي مناسب براي بازديد از بناهايي برجسته، همچون کليساي «سانتا آنا» و قلعه ي قديمي «کاستيلو دولالوز» که در حال حاضر به موزه يي تبديل شده، بدست آورند.

تنريف
 

«تنريف»بزر گ ترين جزيره از جزاير قناري است. بازديدکنندگان و گردشگران اين مناطق از مناظر متنوعي ديدن مي کنند. برخي از مهم ترين و پرجاذبه ترين مناظر آن را صخره هاي هميشه سبز با گل ها و درختاني با برگ هاي سوزني تشکيل مي دهند. گردشگران مي توانند با صعود برقله ي 3718 متري «پيکو دل تيد» بلندترين کوهستان اسپانيا، به راحتي تمام حفره هاي به جاي مانده از فعاليت هاي آتشفشاني آن را مشاهده کنند. پارک پرندگان «لورد پارک» يکي ديگر از جاذبه هاي گردشگري «تنريف» است که گونه هاي مختلفي از پرندگان را در خود جاي داده است.

منورکا
 

«منورکا» دومين جزيره بزرگ جزاير «بالئاريک» محسوب مي شود. اين جزيره علاوه بر برخورداري از سواحل آفتاب گير خود، منطقه يي مناسب براي فعاليت هاي باستانشناسي نيز به شمار مي رود. غارهاي متعدد، ويرانه هاي باستاني و حفاري هاي باستانشناسي، مقصدي ايده آل براي محققان و باستانشناسان به وجود آورده است. بندر زيباي «فورنلز» در شمال جزيره يکي از بهترين مناطق براي صرف غذاهاي دريايي با رستوران هاي سنتي است. کوهستان «تورو» با ارتفاع 357متري خود، مرتفع ترين نقطه ي اين جزيره به شمار مي رود که بازديدکنندگان زيادي را همواره به سوي کليساي نوک قله ي خود مي کشاند.

لانزاروت
 

در نگاه اول، جزيره ي لازناروت را منظره يي مي بينيم که پس از گذشت سال ها فعاليت آتشفشاني اقيانوس ها، حالت و شکل امروز خود را پيدا کرده است. اما مشاهده ي دقيق و موشکافانه تر اين جزيره، مناظري حيرت آور را براي بازديدکنندگان به تصوير مي کشد. پارک ملي «تيمانفايا» يکي از مناطق به جاي مانده از فوران هاي آتشفشاني است که هنوز هم آثاري از گدازه هاي آتشفشاني در آن مشاهده مي شود. به عنوان مثال، اجاقي که در رستوران«ال ديبالو» اين جزيره قرار دارد با استفاده از يک تنور آتشفشاني فعال غذاها را مي پزد. اين جزيره که دومين جزيره ي بزرگ از جزاير قناري است در سال1994به عنوان يکي از زيست منطقه هاي محافظت شده ي جهان در فهرست يونسکو به ثبت رسيد

رودز
 

جزيره ي «رودز» به مجمع الجزاير «دودکانيز» تعلق دارد و تمام ويژگي هاي يک جزيره ي تفريحي و توريستي را در خود جاي داده است. اين جزيره فرهنگ ساحلي مخصوص به خود را دارد و جاذبه ي دنياي زير آب آن همه ساله محل تردد غواصان سراسر جهان مي شود.
«پتالودز» يکي از جاذبه هاي مهم جزيره ي «رودز» به شمار مي رود منطقه يي محافظت شده که تابستان هايي شلوغ از پروانه هاي رنگارنگ دارد و از اين رو به دره ي پروانه ها شهرت پيدا کرده است. شهر «رودز» يا «رودز سيتي» نيز ويژگي مخصو ص به خود را دارد. کاخ بزرگ و خيابان شواليه ها در بافت قديمي شهر، بقايايي به يادماندني از قرون وسطي در اين جزيره به شمار مي روند

قوئرته ونچورا
 

جزيره ي «فوئرته ونچورا» به خاطر بادهاي سهمگين خود شهرتي جهاني پيدا کرده وجاذبه و مقصدي مفرح براي علاقه مندان به ورزش هاي آبي است. عاشقان آب، خواه قايقران باشند. خواه موج سوار، هر آنچه را که تمايل دارند در اين جزيره بدست خواهند آورد. اين جزيره آتشفشاني کمتر از هفتاد مايل با سواحل مراکش فاصله دارد و سواحل سفيد در کنار شن هاي سياه آتشفشاني از اين منطقه جاذبه يي منحصر به فرد ساخته است «کاستا کالما» نيز يکي ديگر از مناطق گردشگري اين جزيره به شمار مي رود که در جنوب «فوئرته ونچورا» قرار گرفته و مسيري بيست مايلي را براي قدم زدن ساحلي مسافران به وجود آورده است.

کورفو
 

جزيره ي «کورفو» که در آثار هومر، شاعر يونان باستان. به بهشت تشبيه شده است. امروزه يکي از پرجمعيت ترين جزاير اين کشور محسوب مي شود. اين جزيره به دليل برخورداري از پوشش گياهي بسيار زياد خود به جزيره ي سبز شهرت پيدا کرده است. بخش جنوبي آن را درخت هاي زيتون در برگرفته که توانايي رشد تا ارتفاع بيست متري را نيز دارا هستند. درياچه ي «کورشيا» بزرگ ترين درياچه ي شمال غرب «کورفو» است که زيباترين ساحل اين جزيره را به خود اختصاص داده است. در اين بين، شهر «کورفو»که مرکز اين جزيره است. نقطه ي با ارزش آن به شمار مي رود که با بناهايي به سبک معماري باستاني، چشم هر بيننده يي را به خود معطوف کرده است. صومعه ي «موني پالئو کاستريتسا» که روي صخره يي قرار دارد . يکي ديگر از جاذبه هاي اين جزيره به شمار مي رود.
منبع: مجله 7 روز زندگي شماره 101



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.