کدام عينک براي کدام صورت

خيلي ها از عينک زدن خوش شان نمي آيد و بسياري به خاطر اين که مبادا متخصص چشم براي آنها عينک تجويز کند ضعيفي ديد خود را ناديده مي گيرند ولي اين روزها ديگر عينک به يک وسيله براي زيبايي مبدل شده و خريد عينکي که مناسب صورت فرد باشد خود اصولي دارد که دانستن آن به شخص کمک مي کند عينکي خريداري کند که در عين تصحيح ديد او با زوايا و خطوط چهره اش متناسب بوده به زيبايي او بيفزايد حتي شما مي توانيد براي موقعيت هاي مختلف
يکشنبه، 20 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کدام عينک براي کدام صورت

کدام عينک براي کدام صورت
کدام عينک براي کدام صورت


 





 
خيلي ها از عينک زدن خوش شان نمي آيد و بسياري به خاطر اين که مبادا متخصص چشم براي آنها عينک تجويز کند ضعيفي ديد خود را ناديده مي گيرند ولي اين روزها ديگر عينک به يک وسيله براي زيبايي مبدل شده و خريد عينکي که مناسب صورت فرد باشد خود اصولي دارد که دانستن آن به شخص کمک مي کند عينکي خريداري کند که در عين تصحيح ديد او با زوايا و خطوط چهره اش متناسب بوده به زيبايي او بيفزايد حتي شما مي توانيد براي موقعيت هاي مختلف عينک هاي مختلف با قاب هاي متفاوت بزنيد يا از لنزهاي تماسي استفاده کنيد. در اينجا با قواعدي که بايد هنگام خريد عينک در نظر بگيريد آشنا مي شويد: وقتي شما مي خواهيد قاب عينکي را انتخاب کنيد بايد شکل صورت خود ، رنگ مورد علاقه تان و نوع و سبک زندگي تان را در نظر بگيريد که نوع شغلي که داريد و انتظاري که از چشمان تان داريد بسيار اهميت دارد. قابي انتخاب کنيد که همه معيارهاي فوق را پاسخگو باشد و در ضمن شما با استفاده از آن حس خوبي پيدا کنيد و اعتماد به نفس تان افزايش يابد. عينک کالايي نيست که شما امروز يکي بخريد و فردا يکي ديگر.عينک شما قرار است مدت هاي زياد با شما باشد پس هنگام خريد آن خوب دقت کنيد.
هنگام انتخاب قاب عينک به اين سه نکته دقت کنيد:
دقت کنيد عينکي که مي خريد خوب روي صورت تان قرار بگيرد و به صورت تان گشاد يا براي آن تنگ نباشد. اگر عينک از روي بيني شما ليز بخورد يا حس کنيد که پشت گوش ها يا روي بيني تان را فشار مي دهد، قاب ديگري انتخاب کنيد.
ــ به پل عينک دقت کنيد. اين همان قسمتي است که روي بيني شما قرار مي گيرد. اگر بيني تان کوچک است اين پل بايد اندکي بالاتر قرار گيرد و اگر بيني تان بزرگ است پل بايد کوتاه تر باشد.
ــ اندازه قاب هم بايد با صورت شما متناسب باشد. کسي که صورتي چاق و بزرگ دارد بايد قاب بزرگي انتخاب کند و يک قاب ظريف و کوچک تر براي يک صورت کوچک مناسب است.

عينک و آرايش
 

با توجه به نوع ضعف بينايي شما عدسي هاي عينک تان مشخصات ويژه اي دارند و اين بر اين که ديگران چشمان شما را از پشت عينک چطور مي بينند تاثير مي گذارد. اينجا چند راهکار ساده آرايشي مي خوانيد که اجراي آنها باعث مي شود اثري که عينک بر چشمان شما مي گذارد خنثي يا کمتر شود.

اگر نزديک بين هستيد...
 

اگر نزديک بين هستيد به اين معناست که چشمان شما از پشت عينک کوچکتر از اندازه واقعي شان به نظر مي رسند براي اين که اين اثر خنثي شود بايد از يک مداد و سايه چشم روشن تر استفاده کنيد. مداد و خط چشم هاي تيره اندازه چشم هاي شما را کوچکتر مي کنند. در ضمن دو لايه ريمل بزنيد.

اگر دوربين هستيد...
 

عدسي هايي که براي چشمان دوربين طراحي مي شوند، اندازه اين چشم ها را پشت عينک افزايش مي دهند. براي اين که چشمان شما کوچکتر به نظر آيند، بايد از سايه چشم تيره و با رنگ خنثي استفاده کنيد. رنگ هاي روشن براي چنين چشم هايي مناسب نيستند چون اندازه آنها را بيشتر مي کنند. مي توانيد با مواد آرايشي لک هاي سياه زير چشم ها را هم بپوشانيد. اکثر افرادي که عينک مي زنند در زير چشم هاي شان لکه هاي تيره دارند که مي تواند قدري ناخوشايند باشد.

لنزهاي تماسي
 

اين نوع لنزها براي رفع محدوديت هايي که عينک ايجاد مي کند مناسب هستند و همچنين باعث مي شوند فرد بتواند تماس چشمي بهتري برقرار کند. به علاوه چشمان شما با لنز سالم تر و درخشان تر ديده مي شوند و شما هم جوان تر به نظر مي آييد.

رنگ قاب عينک شما
 

رنگ قاب عينک شما بايد با رنگ غالب صورت و چشمان شما هم خواني داشته باشد. هنگام خريد عينک به قدر کافي وقت بگذاريد و با عجله انتخاب نکنيد. اگر مي خواهيد فقط يک جفت عينک بخريد که در همه جا از آن استفاده کنيد، يک رنگ طبيعي انتخاب کنيد که به طور نسبي با رنگ چشم و پوست شما و رنگ لباس هايي که در مواقع مختلف مي پوشيد هماهنگي داشته باشد. اگر هم در مورد رنگ قاب خيلي وسواس داريد و مي خواهيد که رنگ عينک تان در همه حال با همه رنگ ها کاملا هماهنگي داشته باشد که البته ممکن نيست، مي توانيد عينک بدون قاب بخريد که اين مشکل را کاملا حل خواهد کرد. عينک هايي که فقط نيمه بالايي يا نيمه پاييني آنها قاب دارد هم گزينه هاي خوبي هستند. اگر لنزهاي عينک شما رفلکسيو نباشد، اين قاب ها بسيار مناسب اند.

شکل قاب عينک
 

شکل صورت شماست که تعيين کننده شکل قاب عينک است. به اين نکات دقت کنيد؛

اگر صورت تان بيضي شکل است...
 

صورت شما متعادل ترين شکل ممکن را دارد که اکثر قاب ها به آن مي خورند. از خريد عينکي که داراي گوشه هاي تيز است خودداري کنيد و مراقب باشيد که اندازه قاب به صورت تان بخورد.

کساني که صورت مربعي دارند...
 

قاب هاي گرد يا بيضي شکل براي شما مناسب هستند. همچنين عرض قاب عينک نبايد کم باشد و خطوط آن بايد انحناهاي نرم داشته باشند.

صورت مستطيل شکل
 

قاب هاي پهن با پل کوتاه صورت را کوچکتر نشان مي دهد. قابي با گوشه هاي تيز به درد صاحب اين صورت نمي خورد. دسته هاي پهن از طول اين صورت مي کاهند و صورت مستطيل شکل را کوچک تر نشان مي دهند.

صورت قلب شکل
 

عرض قاب عينک مناسب اين صورت نبايد از عرض صورت بيشتر باشد. عينک هاي بدون قاب مناسب هستند و آنهايي که قاب آنها تنها نيمه پاييني عينک را پوشانده هم به اين صورت مي خورند.

صورت گرد
 

عينک گرد اين صورت مناسب نيست ولي عينکي که داراي زاويه است ترکيب خوبي به وجود مي آورد. اگر عرض اين عينک ها اندکي از عرض صورت فرد بيشتر باشد هم خوب است. عينکي که پل صاف دارد بهتر از عينکي است که پل منحني شکل دارد. منبع:ماهنامه دنیای زنان شماره 52




 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.