تازه هاي تناسب اندام

براي رفع چربي ها اگر رژيم و ورزش رعايت شد و مؤثر نبود، آيا بايد سراغ روشهاي جراحي رفت؟ابتدا بايد علت چاقي چه عمومي چه وضعي مشخص و درمان و رفع شود سپس بررسي کرد که رژيم و ورزش آيا اصولي و صحيح بوده يا نه؟ آيا رژيم و ورزش تداوم داشته و پايدار بوده؟ چون که رعايت بعد از رژيم و ورزش از خود آن مهم تر است.حال اگر بدلايلي مثل کمردرد و ...نتوانستند با رژيم موفق شوند و يا وزن ايده آل دارند ولي داراي چربي موضعي مثل خارج ران هستند(بيشتر ارثي)آن وقت به روشهاي پزشکي و جراحي روي آورند.
پنجشنبه، 24 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تازه هاي تناسب اندام

تازه هاي تناسب اندام
تازه هاي تناسب اندام


 






 

براي رفع چربي ها اگر رژيم و ورزش رعايت شد و مؤثر نبود، آيا بايد سراغ روشهاي جراحي رفت؟
 

ابتدا بايد علت چاقي چه عمومي چه وضعي مشخص و درمان و رفع شود سپس بررسي کرد که رژيم و ورزش آيا اصولي و صحيح بوده يا نه؟ آيا رژيم و ورزش تداوم داشته و پايدار بوده؟ چون که رعايت بعد از رژيم و ورزش از خود آن مهم تر است.حال اگر بدلايلي مثل کمردرد و ...نتوانستند با رژيم موفق شوند و يا وزن ايده آل دارند ولي داراي چربي موضعي مثل خارج ران هستند(بيشتر ارثي)آن وقت به روشهاي پزشکي و جراحي روي آورند.

اين روشهاي پزشکي و جراحي چه روشهايي هستند و آيا شامل قرص و کمربند و ...لاغري مي شوند؟ و کدام روش بهتر است؟
 

خير، امروزه روشها يا وسايل زيادي براي چربي موضعي معرفي مي شوند که اصلاً در کتب پزشکي جائي ندارند و علمي نيستند، مثل کمربند هاي لاغري و گن هاي لاغري و بسياري از قرصها و مواد پيشنهادي و فقط يک دارو براي عدم جذب چربي در موارد خاص و زير نظر پزشک در جامعه علمي مورد تأييد است که آنهم بايد به رژيم و ورزش باشد.اما روشهاي پزشکي، تعداد محدودي از دستگاه هايي مي باشند که از خارج روي چربي موضعي اثر مي کنند و فقط توانايي اثر بر چربي هاي خيلي کم موضعي را دارند و باز کمکي در کنار رژيم و ورزش مي باشند!ديگر روشهاي جراحي مثل انواع روش هاي کوچک کردن معده، و روشهاي عملهاي باز روي چربي موضعي، براي حجمهاي خيلي زياد چربي و روشهاي ليپوساکشن براي حجمهاي متوسط تا زياد چربي موضعي .حال چه روشي براي فرد مناسب است؟ بايد فرد با پزشک کار کرده در اين زمينه مشاوره نمايد تا او را راهنمايي کند و فرد با توجه به شرايط و انتظاراتش در انتخاب روش مشارکت کند.و در کتب مرجع پزشکي براي رفع چربي موضعي بهترين روش را اولتراسونيک ليپوساکشن ذکر کرده اند.

دستگاه هايي که از خارج روي چربي اثر مي کنند را مي توان بجاي ليپوساکشن استفاده کرد؟
 

بستگي به حجم چربي شخص و ميزان انتظارات او و توانايي نگهداري اثر آنها را دارد مثلاً اگر ران سلوليت يا برجستگي هاي کوچک زير پوستي دارد و يک حجم توپي و برجسته ندارد، اينها اثر مي کنند ولي بدون مراقبت برگشت دارند.اين نکته بسيار مهم است که دستگاه هاي جديد ساخته شده که از خارج روي چربي اثر مي کنند مثل انواع ليپوليز با ليزر يا اولتراسوند يا راديو فرکوني براي حجمهاي کم چربي موضعي افراد بخصوص غير ايراني ابداع شده و انتظارات آنها را بر طرف مي کند و بايد با مراقب شديد از ايجاد دوباره آنها جلوگيري شود و اکثر افراد جامعه ما چربي هاي موضعي بالاي 500 سي سي دارند، و مي خواهند به نتايج عالي و سريع و بدون بازگشت برسند که با اين دستگاه ها که از خارج موضع عمل مي کنند انتظاراتشان برآورده نمي شود و سرخورده مي شوند، و با وجود داشتن اين دستگاه ها در کلينيک خود، امروز بندرت به تنهايي از آنها براي مراجعه کنندگان استفاده مي کنيم.

ليزر براي رفع چربي ها چه طور عمل مي کند؟
 

دو نوع ليزر مؤثر بر چربي ها وجود دارد که هر دو براي رفع حجم هاي کم چربي موضعي(مثلاً غبغب)و موارد کم سلوليت بکار مي روند.يک نوع آن ليزري است که از خارج روي پوست و موضع با ماساژ بکار مي رود که بيشتر براي کشش و سفتي بيشتر پوست(بخصوص بعد از ليپوساکشن اولتراسونيک)و جوانسازي صورت، ميني ليفتينگ و رفع غبغب بدون عارضه بکار مي بريم و بر روي چربي هاي حجيم ناکارآمد است.نوع ديگر بنام ليزر، ليپوليز طي يک عمل جراحي فقط باز براي حجمهاي کم تا ماکزيمم 500 ميلي ليتر بکار مي رود، و ابداع شده که مکش و ليپوساکشن معمولي ديگر براي موضع بکار نرود، نه آنکه با آن ترکيب شود.

روش ليپوساکشن اولتراسونيک چگونه اثر و عمل مي کند؟
 

طي يک عمل سرپايي بدون بيهوشي(مثل رفتن به دندانپزشکي)انجام مي شود.در اين روش بعد از بي حسي موضعي مولکول هاي چربي بطور انتخابي بدون آسيب رساندن به عروق و اعصاب و بافت همبند(کلاژن)نسبت به ساير روش هاي ليپوساکشن به صورت مايع در آمده(مانند بخور آب سرد اولتراسوند که آب بخار مي شود بدون گرما ولي به دست آسيب نمي زند)و تنها از طريق برش کوچکي روي پوست بيرون آورده مي شود و در حين عمل کاملاً فرد هوشيار بوده و مي تواند خود خروج چربي زرد و يا شيري را ببيند و نوشيدني ميل کند و بعد از پانسمان و پوشيدن لباس فشاري(گن مخصوص)شخص مي تواند با پاي خود به منزل برود و در همان روز کارهاي شخصي خود را انجام دهد.

آيا اين روش خطري يا خطر آمبولي و مرگ ندارد؟
 

جنس اين امواج از همان جنس امواج سونوگرافي مي باشد که جنين را نيز با آن سونوگرافي مي کنند و خطري تا بحال گزارش نشده از نظر آمبولي و مرگ، بدليل اثر انتخابي امواج بر چربي و آسيب نرساندن به عروق تا بحال هيچ موردي از آمبولي و مرگ در کتب و مقالات پزشکي براي ليپوساکشن اولتراسونيک گزارش نشده ولي عوارض گذرايي دارد و مقاله مادر مورد نتايج عمل هاي متقاضيان ايراني ما در www.pubmed.com با جستجوي Roustaei قابل دسترس است.که در ژورنال جراحي پلاستيک زيبايي آمريکا امسال چاپ شده است.

آيا پوست بعد از عمل شل و آويزان نمي شود؟
 

به علت اثر امواج روي کلاژنها، کشش عالي و جمع شدن پوست بعد از عمل را داريم و حتي در موارد محتوي کم کلاژن و پوست شل ، با کمک ليزر بعد از عمل مي شود به آنها کمک کرد و امروزه نتايج بسيار عالي تر شده و در موارد بسياري با حجم بالاي چربي و پوست افتاده مثل شکم حتي نياز به جراحي باز و حذف پوست اضافه و پذيرفتن خطرات بيشتر حذف پوست و خطر بخيه و آمبولي و درد شديد وجود ندارد و نتايج ليپوساکشن اولتراسونيک با ليزر براي حجم هاي بزرگ با عمل باز برابري مي کند.

آيا ليپوساکشن اولتراسونيک برگشت دوباره چربي ندارد؟
 

در ليپوساکشن با کمک امواج ماوراء صوت بدليل اثر انتخابي ضربات تکانه اي امواج صوتي(20 تا 40 هزار در ثانيه)سلولها کاملاً تخليه شده و قادر به تجمع دوباره چربي نيستند.

چرا همه جراحان از اين روش استفاده نمي کنند؟
 

امروزه، در جراحي براي يک عمل روش هاي قديمي و جديد هر دو بکار مي روند مثل لاپاراسکوپي براي کيسه صفرا و ...بجاي باز کردن موضع و ...در موارد اين روش بدليل هزينه زياد دستگاه مورد استفاده و طولاني تر بودن اين عمل براي جراح و ظرافت و دقت بيشتر اين عمل که وقت و حوصله بيشتري از جراح مي گيرد و تبحر خاصي لازم دارد هنوز همه گير نشده مثل لاپاراسکوپي ولي امروزه با وجود عدم آشنايي صحيح و نزديک افراد، اکثريت افرادي که مل را براي آنها انجام داده ام با تحصيلات بالاي ديپلم بوده اند و حدود 10% افراد مورد عمل خود پزشک بوده اند که نشان دهنده آن است که افرادي که توانايي تحقيق و بررسي در منابع را داشته اند بعد از بررسي و مقايسه با روشهاي ديگر اين روش را انتخاب کرده و انجام داده اند.

در پايان اگر صحبتي باقي است بفرماييد.
 

پيشگيري از درمان چاقي مهم تر و راحتتر است، و خطر افزايش و کاهش وزن افراد از چاقي مداوم بيشتر است!و حتماً قبل از مراجعه به جراح رژيم و ورزش را رعايت و امتحان کرده باشد.
منبع:نشريه خانواده، شماره 394



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.