مرد نيستي اگر...،زن نیستی اگر...

پيامبر اکرم (ص) فرمود: «بعد از من اقوامي مي آيند که غذاهاي بسيار لذيد و رنگارنگ مي خوردند، بر مرکب ها سوار مي شوند، همچون زن ها خود نمايي مي کنند... مردان براي مردان آرايش کنند و زنان براي زنان. مرد براي مرد شانه مي زند و آرايش مي کند، آنچنان که زن براي همسرش شانه مي زند و خود را مي آرايد. مردان براي اين کار اجرت مي گيرند و گاهي مورد رقابت طالبين واقع مي شوند و گاهي مرد ناموس مرد مي شود و براي او غيرت به خرج مي دهد و در راه او از بذل جان و مال دريغ نمي کند... مردان امت من با طلا آرايش مي کنند، حرير و ديبا مي پوشند و از پوست پلنگ براي خود جامه درست ميکنند.
پنجشنبه، 24 فروردين 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مرد نيستي اگر...،زن نیستی اگر...

مرد نيستي اگر...
مرد نيستي اگر...،زن نیستی اگر...


 






 
پيامبر اکرم (ص) فرمود: «بعد از من اقوامي مي آيند که غذاهاي بسيار لذيد و رنگارنگ مي خوردند، بر مرکب ها سوار مي شوند، همچون زن ها خود نمايي مي کنند... مردان براي مردان آرايش کنند و زنان براي زنان. مرد براي مرد شانه مي زند و آرايش مي کند، آنچنان که زن براي همسرش شانه مي زند و خود را مي آرايد. مردان براي اين کار اجرت مي گيرند و گاهي مورد رقابت طالبين واقع مي شوند و گاهي مرد ناموس مرد مي شود و براي او غيرت به خرج مي دهد و در راه او از بذل جان و مال دريغ نمي کند... مردان امت من با طلا آرايش مي کنند، حرير و ديبا مي پوشند و از پوست پلنگ براي خود جامه درست ميکنند؛ در چنين زماني باران بسيار مي بارد ولي خير و برکت کم مي شود و زلزله فراوان مي گردد و سيماي آن ها (اين مردان) چون پادشاهاني طغيانگر است.
آن ها منافقين امت در آخرالزمان هستند که مشروب مي خورند، قمار مي بازند، از خواسته هاي نفس پيروي مي کنند و از نماز جماعت دوري مي گزينند.
به هنگام شب زنده داري مي خوابند و در مورد نماز صبح سستي مي کنند. مثل آن ها مثل درخت «دِفلي» است که شکوفه اي بسيار زيبا و طعمي بسيار تلخ دارد. گفتارشان حکيمانه و کردارشان بيمار گونه است و بيماري شان علاج ناپذير...
دنيا را در برابر ديدگانت مجسم کن: هنگامي که امت من نماز را ضايع کنند، از شهوات پيروي کنند، قيمت ها بالا رود. همجنس بازي شايع شود، ديوارهاي منازل تزيين گردد، کاخ ها و ساختمان هاي بلند ساخته شود، بر پوست هاي پلنگان سوار شوند، آن چه بيابند بخورند، زيور آلات بپوشند و معصيت به صورت وسيله مباهات و فخر فروشي در آيد.»

زن نيستي اگر...
 

پيامبر اکرم (ص) فرمود: «چگونه مي شود حال شما هنگامي که زن هاي شما فاسد شوند و جوانان شما به فسق و فجور بگرايند؛ شما نيز به جاي امر به معروف، امر به منکر و نهي از معروف نماييد!
معروف را منکر خيال کرده، منکر را معروف پنداريد؟!»
پرسيدند: «يا رسول الله! آيا چنين وضعي پيش خواهد آمد؟»
حضرت پاسخ داد: «آري و بدتر از آن! هنگامي که زن ها براي طمع در داد و ستد همسران شان شرکت کنند. مردها خود را به صورت زن و زن ها خود را به صورت مرد در مي آورند...
لعنت خدا بر زناني که خود را به صورت مرد در مي آورند و مرداني که خود را به صورت زن در مي آورند هنگامي که زن ها جامه مرد بپوشند و پوشش حيا از آن ها گرفته شود.خداوند لعنت کند زني را که خود را به صورت مرد جلوه مي دهد...
در آخرالزمان امت من مرداني پيدا مي شوند که زن هايشان همچون مردها بر روي زين ها سوار مي شوند. در آن عصر بر فراز تشک ها سوار مي شوند و تا در مساجد مي روند. زنان شان در عين لباس پوشيدن، لخت و عور هستند و بر سرشان چيزي همانند کوهان اشتران لاغر است.
آن ها عطر بهشت را نمي شنوند. آن ها را لعنت کنيد که آن ها از رحمت خدا به دور هستند... بدانيد که نمازشان پذيرفته نمي شود... قيامت بر پا نمي شود جز هنگامي که لباسي ساخته شود و زن ها آن را بپوشند که درعين لباس پوشيدن، لخت وعور باشند و اراذل و اوباش بر مردم شريف و آزاده برتري پيدا کند... خداوند لعنت کند مردي را که جامه زن به تن کند و زني را که جامه مرد بپوشد. خداوند لعنت کند مردان مخنث را و زنان مترجل را.»
منبع:
(يوم الخلاص) روزگار رهايي، کامل سليمان، جلد دوم، ترجمه علي اکبر مهدي پور، دفتر نشر آفاق.
منبع: نشريه ديدار آشنا شماره 127



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.