خورشيد حقيقت پشت ابرهاي تحريف
نويسنده: محدثه علي جان زاده روشن
مانند بسياري وقايع ديگر که صحت و کذب شان، همچون معمايي بي پاسخ مانده و دستخوش تحريف شده است، واقعه تاريخي کربلا نيز از اين آفت مصون نمانده است.
با مطالعه و بررسي منابع معتبر مي توان اين جريان تحريف را در دو شکل تحريف لفظي و تحريف معنوي مشاهده کرد.
از بنيانگذاران و تحريف گران بدعت ها در حادثه کربلا، ملاحسين کاشفي است که در حدود پانصد سال پيش، اولين کتاب فارسي در باب مرثيه را نوشت و نام آن به «روضه الشهدا» معروف است. دروغ هايي که او در اين کتاب نگاشت، سال ها سال مورد استفاده مرثيه خوان ها بود. مرثيه خوان هايي که اغلب تحصيلات پاييني داشتند و نمي توانستند از کتاب هاي عربي استفاده کنند. بعد هم در پي اين بهره وري، ملاآقا دربندي کتاب «اسرارالشهاده» را نوشت و کار ملاحسين کاشفي را کامل کرد و امروز حاصل کار آن ها اين شده که مي بينيم.
ابتدا امر اين که ليلايي در کربلا نبوده که چنين کند. ثانيا منطق حسين، اين نيست. منطق حسين در روز عاشورا، منطق جانبازي است. ايشان به همه اجازه برگشت داده بودند و براي جنگ هر کس که ماند، با رخصت امام به ميدان نبرد مي رفت.
حضرت با گوشه چشمي به ايشان نگاهي کردند و فرمودند: به خيمه بازگرد که دلم را شکستي و غمم را افزودي؟!
اگر امام سيصد هزار نفر را در هر ثانيه با شمشير کشته باشد، هشتاد و سه ساعت و بيست دقيقه وقت مي خواهد. و چون ديدند با طول روز جور در نمي آيد، گفتند: روز عاشورا هفتاد و دو ساعت بوده است که البته باز هشتاد و سه ساعت، با روز هفتاد و دو ساعت نيز قابل اصلاح نيست! همين طور در مورد حضرت ابوالفضل (ع) نيز، کشتن آن تعداد شش ساعت و پنجاه و چند دقيقه طول مي کشد. به علاوه جمعيت يک ميليون و ششصد هزار نفره اي را به لشکر عمر سعد نسبت داده بودند، که چنين جمعيتي در صحراي کربلا جا نمي گيرد! وسايل و اسباب جنگ براي اين تعداد از کجا فراهم شده بود؟ در حالي که همه از کوفه بودند، و از شام و حجاز هم نبودند.
-روضه هايي که در آن ها اظهار تذلل پيش دشمن است. از قبيل التماس براي آب.
-قصه زبيده و قاسم ثاني در خاک ري و اطراف آن نيز از خيالات واهي است. قاسم بن حسن هيچ فرزندي نداشت و خود صغير بود.
امام با شهادت خود، مؤقرترين رويداد بشر را رقم زد و نامش با آزادي، برابري عدالت، توحيد، ترک خودپرستي است. حسيني که عالم ديوانه اوست.
منابع:
1.سيري در سيره معصومين/خلاصه آثار شهيد مطهري/ناشر: دانشگاه امام صادق (ع)/جلد 2
2.حماسه حسيني/شهيد مطهري/جلد1/انتشارات صدرا
3.حماسه حسيني/شهيد مطهري/جلد2/انتشارات صدرا
4.ده گفتار/شهيد مطهري/انتشارات صدرا
منبع :ماهنامه فرهنگي اجتماعي ديدار آشنا شماره 134
با مطالعه و بررسي منابع معتبر مي توان اين جريان تحريف را در دو شکل تحريف لفظي و تحريف معنوي مشاهده کرد.
از بنيانگذاران و تحريف گران بدعت ها در حادثه کربلا، ملاحسين کاشفي است که در حدود پانصد سال پيش، اولين کتاب فارسي در باب مرثيه را نوشت و نام آن به «روضه الشهدا» معروف است. دروغ هايي که او در اين کتاب نگاشت، سال ها سال مورد استفاده مرثيه خوان ها بود. مرثيه خوان هايي که اغلب تحصيلات پاييني داشتند و نمي توانستند از کتاب هاي عربي استفاده کنند. بعد هم در پي اين بهره وري، ملاآقا دربندي کتاب «اسرارالشهاده» را نوشت و کار ملاحسين کاشفي را کامل کرد و امروز حاصل کار آن ها اين شده که مي بينيم.
امام زين العابدين بيمار:
روضه آهوي ليلا و بالين علي اکبر:
ابتدا امر اين که ليلايي در کربلا نبوده که چنين کند. ثانيا منطق حسين، اين نيست. منطق حسين در روز عاشورا، منطق جانبازي است. ايشان به همه اجازه برگشت داده بودند و براي جنگ هر کس که ماند، با رخصت امام به ميدان نبرد مي رفت.
عروسي قاسم:
روضه وداع:
آمدن خواهر به قتلگاه:
حضرت با گوشه چشمي به ايشان نگاهي کردند و فرمودند: به خيمه بازگرد که دلم را شکستي و غمم را افزودي؟!
عدد کشتگان دشمن:
اگر امام سيصد هزار نفر را در هر ثانيه با شمشير کشته باشد، هشتاد و سه ساعت و بيست دقيقه وقت مي خواهد. و چون ديدند با طول روز جور در نمي آيد، گفتند: روز عاشورا هفتاد و دو ساعت بوده است که البته باز هشتاد و سه ساعت، با روز هفتاد و دو ساعت نيز قابل اصلاح نيست! همين طور در مورد حضرت ابوالفضل (ع) نيز، کشتن آن تعداد شش ساعت و پنجاه و چند دقيقه طول مي کشد. به علاوه جمعيت يک ميليون و ششصد هزار نفره اي را به لشکر عمر سعد نسبت داده بودند، که چنين جمعيتي در صحراي کربلا جا نمي گيرد! وسايل و اسباب جنگ براي اين تعداد از کجا فراهم شده بود؟ در حالي که همه از کوفه بودند، و از شام و حجاز هم نبودند.
روضه مارکسيستي:
داستان شير و فضه:
-روضه هايي که در آن ها اظهار تذلل پيش دشمن است. از قبيل التماس براي آب.
-قصه زبيده و قاسم ثاني در خاک ري و اطراف آن نيز از خيالات واهي است. قاسم بن حسن هيچ فرزندي نداشت و خود صغير بود.
امام حسين (ع) کشته شد
اظهار تأسف به خاطر کشته شدن مظلومانه امام حسين(ع)
امام با شهادت خود، مؤقرترين رويداد بشر را رقم زد و نامش با آزادي، برابري عدالت، توحيد، ترک خودپرستي است. حسيني که عالم ديوانه اوست.
منابع:
1.سيري در سيره معصومين/خلاصه آثار شهيد مطهري/ناشر: دانشگاه امام صادق (ع)/جلد 2
2.حماسه حسيني/شهيد مطهري/جلد1/انتشارات صدرا
3.حماسه حسيني/شهيد مطهري/جلد2/انتشارات صدرا
4.ده گفتار/شهيد مطهري/انتشارات صدرا
منبع :ماهنامه فرهنگي اجتماعي ديدار آشنا شماره 134