عجيب ترين شغل هاي جهان

بله، در کشورهايي که غذاي مخصوص سگ توليد مي شود، اين انسان ها هستند که بايد وظيفه چشيدن غذاي سگ ها را براي کارخانه هاي توليدکننده اين نوع محصولات انجام دهند و نسبت به مناسب بودن طعم آن براي اين حيوانات خانگي اطمينان حاصل کنند. البته اين مساله هميشه اعتراض گروه هايي را هم در پي داشته است.
چهارشنبه، 20 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
عجيب ترين شغل هاي جهان

 عجيب ترين شغل هاي جهان
عجيب ترين شغل هاي جهان


 






 
مشاغل عجيب و غريب دنيا کم نيستند. اما ميان همان مشاغل عجيب هم بايد به چند مورد اشاره اي ويژه داشته باشيم که اصولاً روي ترکيب « عجيب و غريب» را سفيد کرده اند. آنچه در پي مي آيد، نگاهي است به همين مشاغل:

چشنده غذاي سگ:
 

بله، در کشورهايي که غذاي مخصوص سگ توليد مي شود، اين انسان ها هستند که بايد وظيفه چشيدن غذاي سگ ها را براي کارخانه هاي توليدکننده اين نوع محصولات انجام دهند و نسبت به مناسب بودن طعم آن براي اين حيوانات خانگي اطمينان حاصل کنند. البته اين مساله هميشه اعتراض گروه هايي را هم در پي داشته است.

کنترل چي تخم مرغ ها:
 

کار کنترل چي تخم مرغ ها بررسي آنها از نظر ترک و اختلالات ديگر قبل از درجه بندي و مهر تأييد زدن روي آنهاست. اگر عادت به نوشيدن زياد چاي يا قهوه داريد، نبايد اين شغل را انتخاب کنيد چون وقت اين کار را به دست نخواهيد آورد و حتماً در اين حرفه با شکست مواجه خواهيد شد.

آدامس پاک کن:
 

آدامس پاک کن ها بايد با کمک دستگاه هاي مخصوص توليد بخار، آدامس هاي چسبيده شده به پياده روها، نيمکت هاي کنار خيابان ها و هر جايي ديگر که آنها چسبيده باشند، بکنند و محل آغشته شده را تميز کنند.

تخم مرغ شکن
 

وظيفه تخم مرغ شکن درست برعکس کنترل چي تخم مرغ ها است، زيرا اين افراد بايد به وسيله يک ميله روي تخم مرغ ها ترک ايجاد کرده و سپس محتويات آنها را به درون دستگاهي بريزند که سفيده ها را از زرده ها جدا مي کند. تصور کنيد وقتي يک کنترل چي تخم مرغ با يک تخم مرغ شکن ملاقات مي کند، چه کشمکشي بين آنها رخ مي دهد!

مورچه گير:
 

شايد شما هم جزو آن دسته از مردمي باشيد که در دوران کودکي صاحب يک مزرعه کوچک مورچه بوده ايد. پس لازم است بدانيد بعضي از آن مورچه ها متعلق به مزارع بسيار بزرگ تر هستند و در اين مکان ها پرورش يافته اند. اما رفتن به مناطق جنگلي و بياباني و دفن کردن مورچه ها براي پرجمعيت کردن آن مزارع بزرگ، راهي براي امرار معاش بعضي از مردم است. واقعاً تعجب آور است که چطور آنها مي توانند اين حشرات را گرفته و به صورت محموله دريايي به نقاط ديگر جهان ارسال کنند!

مغز خالي کن:
 

منظور ما از « مغز خالي کن» آن دسته از افرادي نيستند که مدام سؤال و اطرافيان شان را کلافه مي کنند، بلکه مغز خالي کني شغلي رسمي و محترمانه است و فردي که چنين حرفه اي را انتخاب مي کند، بايد هر روز در کشتارگاه حاضر شود، سر حيوان ذبح شده را روي ميز قرار دهد يا به يک قلاب آويزان کند و سپس جمجمه را شکافته و مغز آن را که در برخي از کشورها غذايي بسيار لذيذ محسوب مي شود، خارج کند.

داور بو:
 

داورهاي بو معمولاً در صنايع مختلف مشغول به کار مي شوند. براي مثال برخي از داورهاي بو براي کارخانه هاي توليدکننده بوزداهاي زير بغل( دئودورانت زير بغل) کار مي کنند و از جمله وظايف آنها اين است که زير بغل افرادي که دئودورانت هاي مختلف را استفاده کرده اند، ببويند. برخي از آنها نيز به استخدام کارخانه هاي توليد کننده دهان شويه درمي آيند و کار آنها بو کردن دهان افرادي است که دهان شويه هاي مختلف را مصرف کرده اند!

محافظ پل هاي متحرک:
 

فردي که بايد هر شش ماه يک بار به طور رسمي پل هاي متحرک را بالا و پايين ببرد و مطمئن شود که آنها معيوب نيستند.

کنترل چي چيپس هاي سيب زميني:
 

وظيفه اين افراد بررسي چيپس هاي سيب زميني در خط مونتاژ کارخانه هاي چيپس سازي است تا مطمئن شوند که اين مواد غذايي سرخ شده، پرچرب و ناسالم از نظر فني معيوب نباشند. اما کاري به طعم و خوشمزه بودن يا نبودن آنها ندارند!

هنرمند صداساز فيلم ها:
 

اين افراد بايد از انواع و اقسام اشياء و درواقع هر وسيله اي که آنها را در توليد صداي مورد نظر ياري مي رساند، بهره ببرند تا بتوانند در فيلم ها جلوه هاي صدا ايجاد کنند. براي مثال آنها ممکن است براي خلق صداي فردي که مشت مي خورد، از ضربه زدن به هندوانه استفاده کنند.

رنگ کار مرکبات
 

مسؤوليت رنگ کار مرکبات که معمولاً نارس چيده مي شوند، اين است که با کمک مواد شيميايي مانند گاز اتيلن و بخار آب کافي به آنها رنگ و ظاهري طبيعي ببخشد و کاري کند که اين ميوه ها کاملاً رسيده به نظر رسند.

ساقدوش عروس کرايه اي:
 

در برخي از کشورها که داشتن ساقدوش عروس جزء جدانشدني مراسم ازدواج و عروس خانم نيز از داشتن دوستان و اقوام نزديک بي بهره است، چه کسي بايد وظيفه ساقدوشي را انجام دهد و وي را در اين مراسم به ياد ماندني همراهي کند؟ خيلي ساده است؛ عروس خانم بايد دست به جيب شود تا ساقدوش کرايه اي، اين نقش را ايفا کند.

چروک صاف کن:
 

خير، منظور آن دسته از افرادي نيستند که در صاف کردن چين و چروک چهره مجردهاي سالخورده مهارت دارند، بکله منظور چروک صاف کن هاي کفش هاي توليدي هستند، تا زماني که شما کفش ها را در فروشگاه ها مشاهده مي کنيد، صاف و يکدست و عاري از چين و چروک باشند.

ژله پر کن شيريني هاي دونات:
 

فردي که شغل وي پر کردن دونات ها با ژله است، بايد صاحب دستاني ماهر و اعصابي فولادين باشد، زيرا تنها مقدار ناچيزي ژله اضافه مي تواند دونات ها را مانند يک نارنجک دستي منفجر و متلاشي کند.

توپ گلف جمع کن:
 

توپ گلف جمع کن ها افرادي هستند که هر تالاب، درياچه يا بستر آبي را که در نزديکي زمين هاي گلف واقع شده، به دقت جستجو مي کنند تا شايد توپ گلف مفقود شده اي را بيابند، آن را بار ديگر جلا دهند و مجدداً به فروش برسانند. شايد در نگاه نخست اين شغل چندان پر درآمد به نظر نرسد، اما گفته مي شود اين افراد روزانه دست کم 3000 توپ گلف جمع مي کنند.

جدا کننده جوجه هاي نر و ماده:
 

فردي که چنين شغلي را بر عهده مي گيرد، بايد هر روز به ميان خيل عظيمي جوجه تازه از تخم درآمده برود تا پي ببرد کدام نر و کدام ماده هستند. در پايان نيز آنها را از يکديگر جدا کند.
منبع: کوچه ما، شماره 10.



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.