چند راه بي دردسر براي كاهش وزن

امروزه يكي از مهمترين تجارت ها، ارائه ي راهكارهايي براي كاهش وزن است. رژيم غذايي سالم و رژيم غذايي خطرناك چيست؟ يك رژيم غذايي عملي چه تفاوتي با رژيمي دارد كه در آن مجبوريم از هر آنچه دوست مي داريم روي برگردانيم؟
سه‌شنبه، 26 ارديبهشت 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چند راه بي دردسر براي كاهش وزن

چند راه بي دردسر براي كاهش وزن
چند راه بي دردسر براي كاهش وزن


 






 
امروزه يكي از مهمترين تجارت ها، ارائه ي راهكارهايي براي كاهش وزن است. رژيم غذايي سالم و رژيم غذايي خطرناك چيست؟ يك رژيم غذايي عملي چه تفاوتي با رژيمي دارد كه در آن مجبوريم از هر آنچه دوست مي داريم روي برگردانيم؟
اگر از افرادي هستيد كه فقط با مقداري كاهش وزن و تغيير روش زندگي و تغذيه، مي توانيد به تناسب اندام دست پيدا كنيد و لباس هايي را كه مدت ها در آرزوي پوشيدن آن هستيد بر تن كنيد، با خواندن ادامه متن همراه ما باشيد. اين نوشته ها، صحبت هاي 7 كارشناس تغذيه و رژيم غذايي از كشور هندوستان است. با اجراي اين دستورالعمل ها مي توانيد از شر چند كيلوگرم اضافه وزني كه داريد رهايي پيدا كنيد. به كارگيري اين روش ها آسان است و شما مي توانيد در تمام عمر از آن بهره مند شويد؛ چرا كه به گونه اي نيست كه شما را مجبور كند كه خيلي كم خوري كنيد و احساس گرسنگي نماييد.

چينو پراشار پزشك متخصص رژيم درماني مي گويد:
 

1-من هيچگاه از وعده ي صبحانه صرف نظر نمي كنم؛ زيرا خوردن صبحانه علاوه بر رفع احساس گرسنگي و خستگي باعث مي شود كه در طول روز پرخوري نكنم.
صبحانه ام شامل موادي متشكل از فيبر زياد و چربي كم مانند فرني، صبحانه هاي آماده و البته از نوع مغذي (مانند تركيبات غلات و ميوه هاي خشك)، جوي دوسر، نان سبوس دار و جوانه هاست.
2-دليل ديگري كه از خوردن صبحانه نمي گذرم اين است كه خوردن صبحانه از ابتلاء به سوء هاضمه جلوگيري مي كند؛ همچنين مصرف يك نوشيدني خيلي ملايم از ليموي تازه، آن هم بعد از خوردن غذا، به هضم بهتر مواد غذايي كمك مي كند.
3-هميشه به دنبال راه هايي هستم كه بتوانم تحرك و پياده روي داشته باشم. بيشتر مواقع از پله به جاي آسانسور استفاده مي كنم و سعي مي كنم اتومبيل خود را كمي دورتر از مقصد پارك كنم. نوشيدن آب هم به فعال بودن شما كمك مي كند.

ساهني متخصص تغذيه مي گويد:
 

1-مقاومت و داشتن عزم راسخ در دنبال كردن و رعايت يك روش تغذيه ي منظم، بسيار مهم است. اگر غذا خوردن مان را كم و محدود كنيم و بعد از مدتي مجدداً به روش هاي قبليمان برگرديم، در واقع ريتم بدن مان را به هم زده ايم. سعي كنيد كه هميشه يك روال منظم و البته صحيحي را در پيش بگيريد.
2-برنامه هاي ورزشي متنوعي را براي خود در نظر بگيريد. يك روز پياده روي، روز ديگر اروبيك، يك روز شنا و روز ديگر نرمش هاي كششي؛ با چنين شيوه اي شما خسته و دلزده نمي شويد.

چند راه بي دردسر براي كاهش وزن

ريتا شانكار متخصص رژيم درماني مي گويد:
 

1-روزتان را با خوردن غذاهاي پروتئيني آغاز كنيد. غذاهايي كه هم پروتئين داشته باشند و هم شيرين نباشند، مانند: سفيده ي تخم مرغ، شير، جوانه ها، پنير، جوي دو سر و سبوس گندم.
2-اين غذاها مدت بيشتري در معده ي شما باقي مي مانند و تمايل شما را براي صرف غذاي زياد و ميان وعده ها كم مي كنند؛ حتي مي توانيد آردهاي مصرفي خود را با حبوبات پودر شده مخلوط كنيد و ارزش غذايي آن ها را بالا ببريد.
3-وعده ي شام بايد سبك باشد؛ مقداري گوشت مرغ كباب شده و يا مقداري سوپ مناسب است؛ ولي مصرف سبزيجات به هر ميزان ايرادي ندارد؛ چون هم سبك و هم طبيعي است.

دكتر شارما متخصص رژيم درماني مي گويد:
 

1-ترك كردن نوشيدني هاي الكلي يكي از راه هاي سلامتي و تناسب اندام است. الكل داراي كالري بي فايده است و ماده ي غذايي سودمندي در آن وجود ندارد. الكل اشتها را تحريك مي كند و باعث بي خوابي مي شود.
2-به جاي نوشيدني ها و دسرهاي شيريني كه ممكن است بعد از صرف غذايتان به آن تمايل داشته باشيد، از ميوه استفاده كنيد. همان احساس نياز به شيريني جات را كه يك تكه كيك مي تواند برطرف كند، ميوه نيز مي تواند برطرف كند و در ضمن سالم تر است.
3- خوردن غذاهاي مايع مانند سوپ ها، راهي براي كاهش وزن است؛ اما اين گونه غذاها براي تمام افراد توصيه نمي شوند. قبل از رعايت چنين رژيمي كه حاوي غذاهاي مايع فراواني است، حتماً با پزشك مشورت كنيد.

آيشي خوسلا متخصص رژيم درماني مي گويد:
 

1-من معمولاً از شكر در نوشيدني هايم استفاده نمي كنم و يا اين كه مصرف آن را به يك قاشق كوچك در چايي كه صبح ها مصرف مي كنم، محدود مي نمايم. شكر از دسته ي كالري هاي بي منفعت محسوب مي شود و از مصرف زياد آن بايد اجتناب كرد.
2-در اواخر روز متابوليسم بدن كند مي شود؛ بنابراين شب ها غذاي زياد و سنگين ميل نكنيد.
3-به جاي غذاهاي نشاسته دار، بشقاب خود را با سبزيجات پر كنيد تا احساس سيري كنيد. تا جايي كه مي توانيد از غذاهاي طبيعي استفاده كنيد.

چند راه بي دردسر براي كاهش وزن

راچنا ستي متخصص تغذيه مي گويد:
 

1-با خوردن غذاهاي كامل، فيبر مصرفي خود را افزايش دهيد؛ به عنوان مثال از غلات سبوس دار استفاده كنيد و فيبر خوبي كه در سبوس ها موجود است را از دست ندهيد.
2-غذاها و ميان وعده هاي خانگي را جايگزين غذاهاي مانده و بي فايده كنيد. شما مي توانيد همبرگر و پيتزا را در خانه بپزيد تا بتوانيد آن را بدون اسيدهاي چرب ترانس آماده كنيد. بسته به شرايط اقليمي شما، غذاهاي فراواني موجود است كه در آن ها از سبزيجات زيادي استفاده مي شود؛ حتماً از اين نوع غذاها در وعده هاي غذايي خود بگنجانيد.
3-دانه هاي سويا را به رژيم غذايي خود اضافه كنيد و در هفته، دست كم يك بار از اين دانه ها در برنامه غذايي تان قرار دهيد. دانه هاي سويا باعث استحكام استخوان ها مي شوند. شما مي توانيد اين دانه ها را به صورت آب پز يا اضافه كردن آن به خميرهاي نان و يا با اضافه كردن آن به غذا و حتي به صورت شير سويا استفاده كنيد..

كجال پانديا متخصص تغذيه مي گويد:
 

1-مقدار زيادي سالاد و ميوه مصرف كنيد. ميوه جات و سبزيجات آنتي اكسيدان و مينرال دارند و بدن شما را تقويت مي كنند؛ به علاوه چربي و كالري كمي دارند و ميل به خوردن شيريني جات را كاهش مي دهند.
2-نوشيدن مقدار زياد مايعات، مواد سمي را از بدن مي زدايد و از شدت استهلاك مفاصل مي كاهد؛ همچنين مطالعات نشان مي دهد كه كم نوشيدن آب، سبب مي شود كه چربي ها به جاي اين كه به انرژي تبديل شوند، ذخيره شوند.
3-دانشمندان دريافته اند كه داشتن استرس زياد مي تواند موجب اضافه شدن وزن شود. آرام بودن، كليد رفع بسياري از مشكلاتي است كه در مورد سلامتي پيش مي آيد؛ بنابراين سعي كنيد هر روز مدتي را به مديتيشن بپردازيد و بدن خود را شل يا در اصطلاح "Relax" كنيد.
منبع: نشريه بانو شماره 32



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.