مرگبارترين سلاح ها

در هر بازي کامپيوتري، هميشه سلاحي وجود دارد که از بقيه قوي تر و مرگبارتر باشد. انتخاب کردن چند تا از سلاح هايي که در طول تاريخ بازي هاي کامپيوتري نقش هاي کليدي بازي کرده اند کار بسيار دشواري است و فهرست را دست کم به 40-50 عنوان مي رساند. اما در اينجا براي اينکه بتوانيم با بخشي از اين تاريخ سازان بازي ها آشنا شويم، بد نيست نگاهي بيندازيم به چند تا از مرگبارترين سلاح هاي به کار رفته در بازي هاي کامپيوتري.
دوشنبه، 22 خرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مرگبارترين سلاح ها

 مرگبارترين سلاح ها
مرگبارترين سلاح ها


 

نويسنده: معصومه احمدي




 

براي مقابله با دشمنان در بازي هاي رايانه اي به سلاح هاي مختلفي نياز داريد
 

در هر بازي کامپيوتري، هميشه سلاحي وجود دارد که از بقيه قوي تر و مرگبارتر باشد. انتخاب کردن چند تا از سلاح هايي که در طول تاريخ بازي هاي کامپيوتري نقش هاي کليدي بازي کرده اند کار بسيار دشواري است و فهرست را دست کم به 40-50 عنوان مي رساند. اما در اينجا براي اينکه بتوانيم با بخشي از اين تاريخ سازان بازي ها آشنا شويم، بد نيست نگاهي بيندازيم به چند تا از مرگبارترين سلاح هاي به کار رفته در بازي هاي کامپيوتري.

گراناد M1 در بازي نداي وظيفه 2
 

واقعيت اين است که سلاح گراناد M1 اسلحه اي واقعي است که از آن در جنگ جهاني دوم استفاده مي شد. سازندگان بازي نداي وظيفه 2، اين اسلحه را با اندکي دستکاري در نحوه فشنگ گذاري مجدد، وارد بازي خود کردند. اين اسلحه در بازي، قدرتي خارق العاده دارد و شليک کردن و هدف گيري با آن بسيار آسان است. همين عوامل باعث شده است تا بسياري از بازيکنان نداي وظيفه 2، از هواداران پروپاقرص گراناد M1 باشند و هرطور شده آن را براي نبردهاي خود به چنگ بياورند.

AWP در بازي ضربه متقابل
 

دوست داشتني ترين و در عين حال، نفرت انگيز ترين سلاح در بازي ضربه متقابل، AWP است. در اين بازي بسيار پرطرفدار چند نفره، سلاح AWP را مي توان قوي ترين اسلحه تک تيرانداز دانست که مي تواند دشمن را با زدن هر نوع ضربه اي به هر نقطه از بدن، از پا درآورد. به علت همين قدرت فراوان و بي دفاع شدن دشمن در برابر آن، بسياري از سرويس دهنده هاي بازي هاي چند نفره که رقابت هاي دوره اي برگزار مي کنند (از جمله در گيم نت ها)، استفاده از اين سلاح را ممنوع اعلام کرده اند و بازيکني که از آن استفاده کند از دور بازي ها اخراج خواهد شد. بسياري از بازيکناني که براي انجام دادن بازي ضربه متقابل دور هم جمع مي شوند نيز قوانيني براي استفاده از اين سلاح در بازي وضع کرده اند.

خشم رعد در بازي دنياي وارکرفت
 

در بازي آن لاين دنياي وارکرفت فقط چند اسلحه وجود دارد که مشخصاً از بازي هاي نوع Epic (که نامشان با رنگ ارغواني نشان داده مي شود) بهتر و قوي ترند. بهترين سلاح از اين نوع، که البته عده بسيار اندکي از بازيکنان سعادت پيدا مي کنند که آن را در دست بگيرند، سلاحي اسطوره اي به نام خشم رعد است. اين سلاح به طرزي باورنکردني قوي است و حتي بعضي از منتقدان اعتقاد داشتند که شرکت پليزاد نبايد چنين سلاح پرقدرتي را در بازي قرار مي داد.

BFG 9000 در بازي Doom
 

اين اسلحه در نخستين روزهاي پيدايش بازي هاي چند نفره کامپيوتري، در يکي از محبوب ترين بازي هاي آن دوران، غوغا به پا کرد.
آن زمان هنوز کسي نمي دانست که اينترنت چيست و اوج فناوري آن زمان براي اجراي بازي هاي چند نفره استفاده از شبکه محلي (LAN) يا اتصال مستقيم مودم به مودم بود.
سلاح BFG 9000 واقعاً قدرتمند است. در نوع يک نفره بازي Doom، اين اسلحه يک توده سبز رنگ بزرگ شليک مي کند که هرچه بر سر راهش باشد از بين مي برد و هر دشمني را که در ميدان ديده باشد نابود مي کند.
 
قدرت اين سلاح برخلاف تمام اسلحه هاي ديگري که تا پيش از آن در بازي هاي ديگر به کار مي گرفت، ثابت و خطي نبود، بلکه با محاسبات پيچيده اي مشخص مي شد و بنابراين، نتيجه حمله با اين سلاح در شرايط گوناگون متفاوت بود.
با در نظر گرفتن همه اين ويژگي ها، بايد BFG 9000 را يکي از شاخص ترين سلاح ها در تاريخ بازي هاي کامپيوتري بدانيم و اگر قرار بر احداث موزه اي از همه سلاح هاي بازي هاي کامپيوتري باشد، بايد جايگاه ويژه اي به اين اسلحه قديمي اختصاص دهيم.

Goldbrand در بازي Oblivion
 

در اين بازي چندين سلاح بسيار خوب وجود دارد که اغلب آنها را بازيکنان بايد خودشان با امکاناتي که در اختيار دارند، از روي سلاح هاي عادي تر بسازند. اما کمتر اسلحه اي را مي توان در اين بازي يافت که به اندازه Goldbrand قوي باشد و به طور يکجا در اختيار بازيکن قرار بگيرد. البته بازيکن براي اينکه بتواند از در اختيار گرفتن اين اسلحه لذت ببرد، بايد خودش را در بازي به مرحله 20 برساند و در آنجا مأموريت خاصي را به پايان ببرد که اصلاً آسان نيست.

نارنجک Flashbang در بازي ضربه متقابل
 

بازي ضربه متقابل (CounterStrike) از متداول ترين بازي هاي شبکه اي چند نفره است که در ايران هم طرفداران فراواني در گيم نت ها دارد. در اين بازي، کمتر اسلحه اي را مي توانيد پيدا کنيد که به اندازه نارنجک Flashbang قدرت داشته باشد. بازيکنان بايد اين سلاح را با دقت بسياري به کار ببرند زيرا ممکن است با استفاده نادرست از آن ضربه هاي بزرگي به اعضاي تيم خودشان (و حتي خودشان!) وارد کنند. اما اگر هر بازيکن بداند که چگونه بايد از اين اسلحه استفاده کند، مي تواند اساسي ترين نقشه ها را براي از بين بردن گروه بزرگي از دشمنان بکشد و اجرا کند.
منبع: نشريه همشهري سرنخ شماره 113



 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.