استفاده از فناوریهای جدید

امروز اطلاعات یک کتابخانه عظیم، در حجم بسیار کوچکی جا می گیرد. گفته اند ابوالفرج اصفهانی، کتابهایش را چهل شتر بار می کرد و
جمعه، 20 مرداد 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
استفاده از فناوریهای جدید
استفاده از فناوریهای جدید





 

رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی

امروز اطلاعات یک کتابخانه عظیم، در حجم بسیار کوچکی جا می گیرد. گفته اند ابوالفرج اصفهانی، کتابهایش را چهل شتر بار می کرد و با خودش از این جا به آن جا می برد. کجایی؟ از خواب بیدار شو ابوالفرج! ببین چهل هزار کتاب- بلکه بیشتر؛ چهارصدهزار کتاب- را می شود روی یک صفحه، با یک دستگاه کوچک به همراه داشت و هر مطلبی را که خواست از آن بیرون آورد! امروز دنیا این گونه است و باید از دستاوردهای جدید استفاده کرد و بهره برد. ما متأسفانه هنوز یاد نگرفته ایم؛ هنوز عادت نکرده ایم و دستمان روان نیست. بیشتر دلمان می خواهد همین طور این کتابها را ورق ورق بگردیم.
مرحوم والد ما، آن اوایل، کتابهایی را که چاپ حروفی داشت و کوچک بود، رغبت نمی کرد بردارد نگاه کند؛ خوشش نمی آمد. از همان کتابهای بزرگ خط کلیشه ای چاپ سنگی خوشش می آمد. مثلاً «مکاسب» چاپ شده بود و در خانه داشتیم؛ اما خوشش نمی آمد استفاده کند. ایشان همان «مکاسب» قدیمی چاپ سنگی را دلش می خواست ورق بزند! ببینید این انس، چه چیز عجیبی است و آدم را چطور می کشاند!
اما امروز تقریباً همان حالت را داریم! ما خیلی حاضر نیستیم از این وسایل جدید استفاده کنیم. باید یاد بدهید و یاد بگیرند. باید عادت کنند دستشان روان شود. وقتی که دست روان شد، آن وقت از آن وسیله، بهره های فراوانی خواهد شد.(1)

پی نوشت ها :

1. بیانات در دیدار مسؤولین مرکز تحقیقات رایانه ای علوم اسلامی حوزۀ علمیه قم، 14 دی 1371

منبع :خامنه ای علی رهبر جمهوری اسلامی /رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب اسلامی /ناشر موسسه فرهنگی قدر1385

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.