در امان ماندن از تابش آفتاب!

حتماً شما در روزهای بلند آفتابی تابستان ساعت های زیادی از وقت خود را خارج از منزل، همراه فرزندان تان در پارک ها، کنار سواحل دریا، و
سه‌شنبه، 7 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
در امان ماندن از تابش آفتاب!
در امان ماندن از تابش آفتاب!
 





 
حتماً شما در روزهای بلند آفتابی تابستان ساعت های زیادی از وقت خود را خارج از منزل، همراه فرزندان تان در پارک ها، کنار سواحل دریا، و در سفرهای خارج از شهر و یا پیاده روی ها می گذرانید.
برای این که در فصل تابستان و در زیر آفتاب همراه خانواده خود ساعات لذتبخشی را داشته باشید، این دستورالعمل ها را رعایت کنید و از قرار گرفتن در معرض تابش خورشید نگرانی به خود راه ندهید.

خطر تابش مستقیم

1- بهتر است تا حد ممکن خود را در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار ندهید. بخصوص ساعت 11 صبح تا 4 بعدازظهر، یعنی ساعاتی که پرتوهای مضر خورشید UV در بالاترین و شدیدترین وضعیت خود می تابد، کودکان زیر یک سال باید کاملاً از تابش مستقیم آفتاب محافظت شوند.

کرم ضد آفتاب

2- از کرم های ضد آفتاب با SPF* حداقل 15 استفاده کنید. 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب کرم را به پوست خود بمالید و هر دو ساعت یک بار این کار را تجدید کنید. (اگر در حال شنا کردن و یا با لباس راحتی هستید می توانید در فواصل کمتر اقدام کنید.)
بهتر است کرم های ضد آفتاب گسترده طیف انتخاب کنید که از پوست دست شما در برابر هر دو نوع پرتو UVA و UVB محافظت کند. روی جعبه یا قوطی کرم ها را بررسی کنید و از استاندارد بودن کرم ها مطمئن شوید. این کرم ها را نباید برای کودکان کمتر از 6 ماه استفاده کنید.

پوشش مناسب

3- علاوه بر استفاده از ضد آفتاب ها، فرزندان خود را با روپوش های مناسب و محافظت کننده بپوشانید(این روپوش ها دارای کلاه لبه درا پهن و آستین بلند و شلوار هستند، مخصوصاً لباس های سبک و شنا که دارای استانداردهای قادر به دفع پرتو مضر UV گزینه های مناسبی برای هوای گرم هستند.
همچنین از عینک های آفتابی تحت استاندارد مؤسسه استاندرادهای ملی آمریکا استفاده کنید تا چشم ها را در برابر آسیب ها محافظت کند.

هوای ابری!

4- به یاد داشته باشید فقط آفتابی بودن هوا منجر به سوختگی نمی شود. 08 درصد پرتوهای مضر خورشید می توانند از درون ابرها بگذرد و به پوست ما صدمه وارد کنند.

پی نوشت ها :

* عامل محافظت کننده در برابر خورشید
(sun protection factor)

منبع:دانشمند-ش551

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.