به صرف وحشت

دریای کارائیب بستر اصلی فیلم است و تمام اتفاقات در آنجا رخ می دهد. جک اسپارو و شخصیت اصلی دریای کارائیب در نسخه دوم با کمک هم با کاپیتان دیوی درگیر می شوند و
سه‌شنبه، 4 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
به صرف وحشت
به صرف وحشت

نویسنده: میترا شکری



 

مروری کوتاه بر چند فیلم های ترسناک و جنایی

دزدان دریایی کارائیب4

کارگردان: راب مارشال
دریای کارائیب بستر اصلی فیلم است و تمام اتفاقات در آنجا رخ می دهد. جک اسپارو و شخصیت اصلی دریای کارائیب در نسخه دوم با کمک هم با کاپیتان دیوی درگیر می شوند و جنگ به اسارت او درمی آید. در نسخه جدید که قرار است به زودی اکران شود، او به کمک دوستانش از محل زندانی شدنش نجات پیدا می کند و تصمیم می گیرد جلوی دشمنان بایستد. نسخه چهارم دزدان دریایی کارائیب به شکل سه بعدی در جشنواره کن به معرض نمایش گذاشته می شود و بعد از آن هم به اکران عمومی درمی آید. این فیلم یک بار دیگر بازیگرانی همچون جانی دپ و پنه لوپه کروز را راهی فرش قرمز می کند. نسخه های قبلی این فیلم در دریای کارائیب ساخته شد اما عوامل آن برای نسخه جدید لوکیشن به هاوایی تغییر دادند تا فضای دیگری را نشان دهند. سری فیلم های این مجموعه نزدیک به سه میلیارد فروش داشته و به احتمال زیاد نسخه جدید آن هم با استقبال خوبی روبه رو خواهد شد.
بازیگران: جانی دپ، پنه لوپه کروز، ایان مک شین، جفری راش، کوین مک نالی، ریچارد گریفت، استفان گراهام و...
به صرف وحشت
به صرف وحشت

مالیخولیا

کارگردان: لارس فون تریه
یکی از برگ های برنده اثر جدید لارس فون تریه، حضور کیفر ساترلند به عنوان بازیگر در جدیدترین اثرش است. این بازیگر آمریکایی که در سریال پرمخاطب 24 شهرت چشمگیری کسب کرد. با حضور در فیلم «مالیخولیا» توانست یک بار دیگر هنرش را به رخ کشید. البته به جز کیفر، کریستین دانست بازیگر سری فیلم های اسپایدرمن هم در این فیلم حضور چشمگیری دارد. اگر جز طرفداران فیلم های فضایی و آخرالزمانی هستید، «مالیخولیا» را از دست ندهید. این فیلم که در رسانه ها از آن به عنوان «یک پایان زیبا برای دنیا» یاد می شود درباره خانواده ای است که در مراسم عروسی شان متوجه می شوند سیاره کوچکی به اسم ملانکولیا (به معنای مالیخولیا) به سوی زمین در حال حرکت است و درست در وسط خانه آنها فرود می آید و همه چیز را نابود می کند. «مالیخولیا» که یک فاجعه روان شناسانه را به تصویر می کشد، باعث بروز اختلالات روانی در شخصیت های قصه می شود. ابتدا قرار بود شخصیت عروس قصه که با مشکلات روحی روبه رو می شود را پنه لوپه کروز بازی کند که به دلایلی این اتفاق رخ نداد و آنها با هم به توافق نرسیدند.
بازیگران: کریستین دانست، شارلوت گینزبورگ، کیفر ساترلند، شارلوت رامپلینگ، جان هارت، استلان اسکارسگارد و آلکساندر.
به صرف وحشت

پوستی که در آن زندگی می کنیم

کارگردان: پدرو آلمودووا
کارگردان اسپانیایی این فیلم، در مصاحبه های اخیرش اعلام کرده با اینکه از کارش خیلی راضی است و فکر می کند فیلم کم عیب و نقصی ساخته اما با این حال اصلاً به فکر دریافت جایزه نخل طلایی نیست و فقط می خواهد با دوستان فیلمسازش که از سراسر دنیا به این جشن بزرگ و رسمی می آیند، گپ و گفت و دیداری داشته باشد.
آلمودووا 62 ساله که فیلمش در بخش مسابقه شرکت کرده است، درباره داستان اثر جدیدش می گوید:«این قصه را با الهام از نوولی به اسم رطیل نوشتم که اثر تیه ری ژانکه - سال 1999 منتشر شد- است. زمانی که این کتاب را خواندم، احساس کردم آن قدر سوژه ناب است که یک لحظه هم نمی توانم از یادش غافل شوم. این قصه پر از صحنه های ترسناکی بود که نمی شد آن را در قالب کتاب آن طور که شایسته است، فریاد زد و به نظر من تا به تصویر کشیده نمی شد آن طور که شایسته اش بود، حرفی برای گفتن نداشت.»
«پوستی که در آن زندگی می کنیم» قصه ترسناکی دارد. این فیلم زندگی یک دکتر جراح را به تصویر می کشد. او که سوگند پزشکی خورده تا به کسی آسیبی نرساند، با اتفاقی روبه رو می شود که زندگی اش را دگرگون می کند و زیر تمام قول و قرارهایش می زند. لدگارد شخصیت اصلی قصه است که جراحی پلاستیک انجام می دهد. یک روز دخترش توسط عده ای مورد آزار و سوء استفاده قرار می گیرد. این پزشک تصمیم می گیرد با کمک علم پزشکی انتقامش را از این افراد بگیرد... .
بازیگران: آنتونیو باندراس، النا آنایا، مارسیا پاردس، باربارا لنین، جان کارنت و... .
به صرف وحشت
منبع: نشریه همشهری سرنخ، شماره 91

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.