نگذارید به خانة اول بازگردیم

در رژیم‌ گذشته‌، با این‌ که‌ جمع‌ کثیری‌ از زن‌ها، هم‌ بی‌سواد بودند، چیزی‌ از مسائل‌ اجتماعی‌ سرشان‌ نمی‌شد ـ‌یعنی‌ نمی‌گذاشتند چیزی‌ سرشان‌ بشود‌ـ‌، به‌ سرنوشت‌ کشور بی‌علاقه‌ بودند
سه‌شنبه، 4 مهر 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگذارید به خانة اول بازگردیم
نگذارید به خانة اول بازگردیم





 

پرونده

شما بخوانید و خود قاضی باشید. بهترین حکم چه‌گونه بودن را خود بگویید.
می‌دانید خانة اول کجاست و ما خانة چندم هستیم؟
می‌دانید چه کسانی برای رسیدن به مقاصد گوناگون، ابزار و وسیله شده‌اند؟
می‌دانید تمام دعواهای امروز بلندگوها و بوق‌های تبلیغاتی غرب، بر سر چیست؟
چه چیزهایی اگر از هجوم تبلیغات غرب متأثر شود، خراب خواهد شد؟
می‌دانید برای چه کسانی و با چه چیز، شخصیت کاذب درست کردند؟
دریافتیم: در ایران باستان زن‌های اعیان و اشراف و رؤسا همه باحجاب بودند و زن‌های افراد پایین و طبقات پست، بی‌حجاب. 1
دیدیم: در رژیم‌ گذشته‌، با این‌ که‌ جمع‌ کثیری‌ از زن‌ها، هم‌ بی‌سواد بودند، چیزی‌ از مسائل‌ اجتماعی‌ سرشان‌ نمی‌شد ـ‌یعنی‌ نمی‌گذاشتند چیزی‌ سرشان‌ بشود‌ـ‌، به‌ سرنوشت‌ کشور بی‌علاقه‌ بودند و اصلاً نمی‌دانستند که‌ زن‌ می‌تواند در سرنوشت‌ کشور دخالت‌ داشته‌ باشد، از لحاظ ظاهر، شبیه زن‌های اروپایی بودند و حتی گاهی روی دست آن‌ها می‌زدند. وقتی کسی چنین زنی را نگاه می‌کرد، خیال می‌کرد که این زن الآن از یک کشور اروپایی و یک محیط غربی وارد ایران شده است؛ اما اگر کمی با او صحبت می‌کرد، متوجه می‌شد که زنی کم‌سواد یا بی‌سواد است. 2
شنیدیم که: زن غربى حق نداشته آزادانه از ثروتى که متعلق به خودش بوده، استفاده کند و در مقابل شوهر، مالک دارایى خودش نبوده است! یعنى زنى که ازدواج مى‌کرد، ثروت و دارایى و ملکش متعلق به شوهرش بود؛ خودش حق نداشت در آن‌ها تصرفى کند. تا این‌که به‌تدریج حق مالکیت و حق کار، تا اوایل قرن بیستم به زنان داده شد. یعنى مسأله‌‌ای که جزو ابتدایی‌ترین حقوق بشرى است، از زن دریغ شده بود؛ اما آن‌ها فشار و تکیة بیش‌تر را روى مسأله‌‌ای گذاشتند که درست نقطة مقابل مسائل ارزشى واقعى است که در اسلام به آن اهتمام شده است. این‌که اکنون، در باب حجاب این همه تأکید داریم، علتش این است. 3
اسلام به خانواده اهمیت می‏دهد. تمام دعوای امروزِ بلندگوها و بوق‌های تبلیغاتی غرب با مسلمین هم بر سرِ همین است. 4
گفتند: مگر می‌شد یک‌ زن‌ مسلمان‌، در خیابان‌های‌ تهران‌ و بعضی‌ از شهرهای‌ دیگر، بامتانت‌ و وقار اسلامی‌ یا حتی‌ با حجاب‌ نیمه‌‌کاره‌، راحت‌ راه‌ برود و از گزند زبان‌ و حرکت‌ هرزگان‌ و دل‌باختگان‌ به‌ فساد و فحشای‌ سوغات‌ غرب‌، مصون‌ بماند؟ 5
خودتان به ترازوی قضاوت ببرید.
شأن عریانی کجا و شأن زن کجا؟
شأن اختلاط با مرد کجا و شأن زن کجا؟
زنی‌ که‌ در اختلاط و معاشرت‌ با مرد، قاطی‌ نمی‌شود و خود را وسیله‌ای برای‌ جلب‌ چشم‌ مرد نمی‌داند، خود را بالاتر از این‌ می‌داند، زنی‌ که‌ شأنش‌ را عزیزتر از این‌ می‌شمارد که‌ خود را عریان‌ کند و با صورت‌، مو و بدن‌ خود، چشم‌ روندگان‌ را به‌ سمت‌ خویش‌ جلب‌ کند و هوس‌ آن‌ها را اشباع‌ نماید. زنی‌ که‌ خود را در دامنة قله‌ای‌ می‌داند که‌ در اوج‌ آن‌، حضرت فاطمه‌ی‌زهرا(س‌) ـ‌بزرگترین‌ زن‌ تاریخ‌ بشر‌ـ قرار دارد. آن‌ زن‌، زن‌ مسلمان‌ ایرانی‌ است‌. این زن باید دیگر از این‌ بازیچه‌های‌ فراهم‌ آمدة تمدن‌ غربی‌ و روش‌های‌ توطئه‌آمیز آن، رو بگرداند و به‌ آن‌ بی‌اعتنایی‌ کند.
زن‌ را وادار می‌کردند که‌ به‌‌وسیله‌ی‌ جلوه‌گری‌ و جلب‌ چشم‌ها به‌ سمت‌ خود، برای‌ خویش‌ یک‌ شخصیت‌ کاذب‌ درست‌ کند. این‌، برای‌ زن‌ انحطاط بود و پیشرفت‌ نبود.
آیا جنایتی‌ بزرگ‌تر از این‌ نسبت‌ به‌ زن‌ وجود دارد که‌ بیایند سر او را با آرایش‌، مد، جلوه‌گری‌، لباس‌ و طلا و زیورآلات‌ بند کنند و از او به‌‌عنوان‌ یک‌ ابزار و وسیله‌، در راه‌ مقاصد گوناگون‌ استفاده‌ کنند و نگذارند در میدان‌ سیاست‌، اخلاق‌ و تربیت‌ وارد شود؟ این‌، همان کاری‌ است‌ که‌ در رژیم‌ گذشته‌، دقیقاً و با برنامه‌ انجام‌ می‌گرفت‌.
انقلاب‌ آمد و رفتار خانم‌ها و جهت‌ حرکت‌ زن‌های‌ کشورمان را به‌کلی عوض‌ کرد؛ یعنی‌ پشت‌ به‌ آن‌ سمت‌ و به‌ سمت‌ نور و رشد و فهم‌ علمی‌، اخلاقی‌ و سیاسی‌ و حضور در میدان‌ها و رشد شخصیت‌های‌ بشری‌ و فایده‌ بخشیدن‌ برای‌ جامعه‌ به‌ معنای‌ واقعی.
مواظب‌ باشید از این‌ راه‌ برنگردید. زن‌ها مواظب‌ باشند این‌ راه‌ مبارک‌ انقلاب‌ را گم‌ نکنند.
امروز، سرگرم‌ شدن‌ به‌ زر و زیور، برای‌ زن‌ مسلمان‌ ایرانی‌ انقلابی‌ عیب‌ است‌. امروز، پر کردن‌ سر، سینه‌ و دست‌ از زیورآلات‌ و بت‌ قرار دادن‌ زیور، آرایش‌ و مد و لباس‌، برای‌ زن‌ انقلابی‌ مسلمان‌ ایرانی‌ ننگ‌ است. کسی‌ که‌ پی‌ این‌‌گونه‌ چیزهاست‌، ارزشش‌ پایین‌ است‌.
طلا، برای‌ زن‌ ارزش‌ آفرین‌ نیست‌؛ بی‌اعتنایی‌ به‌ طلا، ارزش‌ آفرین‌ است‌. مد، برای‌ زن‌ ارزش‌آفرین‌ نیست‌؛ بی‌اعتنایی‌ نسبت‌ به‌ مدهای‌ دام‌گونة ساخته‌ و پرداختة دشمنان‌، برای‌ زن‌ ارزش‌ است. 6
باید مسائل ارزشى اسلام در جامعه‌ى ما احیا شود
باید توجه کنید که هیچ بحثى در این زمینه‌هاى مربوط به پوشش زن، از هجوم تبلیغاتى غرب متأثر نباشد. اگر متأثر از آن شد، خراب خواهد شد.
بعضی‌ها از چادر فرار مى‌کنند، به‌خاطر این‌که هجوم تبلیغاتى غرب دامن‌گیرشان نشود. منتها از چادر که فرار مى‌کنند، به آن حجاب واقعى بدون چادر هم رو نمى‌آورند؛ چون آن را هم غرب مورد تهاجم قرار مى‌دهد. 7
برداشتن حجاب، مقدمه‏اى براى برداشتن عفت بود، براى برداشتن حیا در جامعه‏ى اسلامى بود، براى سرگرم کردن مردم به عامل بسیار قوى و نیرومند جنسى بود، براى این‌که از همه‏ى کارهاى دیگر بمانند. 8
چرا در مسأله زن، از دنیا طلبکاریم؟
ما هستیم که به دنیا خطاب می‌کنیم و می‌گوییم: شما به بشریت عموماً و به زن خصوصاً خیانت کرده‏اید؛ با کشاندن زن و مرد به وادى ابتلائات جنسى و برافروختن و دامن زدن به آتش زیاده‏روى‏هاى جنسىِ بى‏قانون و بى‏نظم در جامعه، با آوردن زن به شکل متبرج به وسط میدان.
البته هنوز هم بعضى‏ها با غفلتِ تمام می‌گویند: «مگر می‌شود با حجاب و رعایت حدود شرعى و اسلامى، جامعه‏ى زنان رشد کند؟ تکلیف مسأله‏ى زن در نظام اسلامى چه می‌شود؟ این جواب عملى‏اش، جواب عینى‏اش، همین وجود مجموعه‏ى عظیم نخبگان زن در جامعه‏ى ماست که هیچ وقت ما در کشور چنین وضعى نداشتیم. 9
چرا در کشورهای صنعتی، زن‌ها از دست مردها کتک می‌خورند؟
یک‌سوم زن‌هاى دنیا از دست مردها کتک می‌خورند. این گریه‏آور است و بیش‌تر در کشورهاى صنعتى است، در کشورهاى فرنگى است و ناشى از همان خشونت‌هاى جنسى و مطالبات خشن جنسى است که مرد از زن دارد. این هوچیگرى‏هاى آن‌ها در مورد زن است. آن وقت راجع‌به زن بحث می‌کنند: «شما حجاب را اجبارى کردید.» خود آن‌ها بى‏حجابى را اجبارى می‌کنند، دختر دانشجو را به دانشگاه راه نمی‌دهند، به‌خاطر این‌که روسرى دارد. آن وقت به ما می‌گویند چرا شما حجاب را اجبارى کردید.» این در جهت کرامت زن است، آن در جهت پرده‏درى و بى‏احترامى به زن و از این قبیل مواردى هست که این‌ها هوچیگرى‏هاى غرب است.» 10
زن به سبک اروپایی چه زنی است ؟
آن‌ها مى‌خواهند زن به سبک اروپایى را در جامعه رواج بدهند که عبارت است از: سبک مد و مصرف و آرایش در انظار عموم، و ملعبه قرار دادن مسائل جنسى بین دو جنس. 11
با توجه به این‌که تمدن ایرانی کهن‌تر از تمدن غرب است، پس چرا غرب در حال دادن میراث به ایران است؟
تقابل بین زن و مرد، میراث شومی است که از فرهنگ غرب به جا مانده است.12
زن‌ مسلمان‌، شخصیت‌ خودش‌ را پیدا کرده‌ است، مواظب‌ باشید این‌ شخصیت‌ را گم‌ نکند. ازدواج‌ها در دوران‌ انقلاب‌ و به‌ برکت‌ آن‌ آسان‌ شد؛ چون‌ تشریفات‌ و سختگیری‌ها کم‌ شد. نگذارید دوباره‌ به‌ خانه‌ی‌ اول‌ برگردیم‌. 13

پی نوشت ها :

1. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان دانشگاه‏هاى استان یزد، ۱۳۸۶/۱۰/۱۳.
2. سخنرانی‌ رهبر در دیدار جمع‌ کثیری‌ از بانوان‌ کشور، ۱۳۶۸/۱۰/۲۶.
3. بیانات‌ مقام معظم رهبری در دیدار اعضای‌ شورای‌ فرهنگی‌ و اجتماعی‌ زنان‌ و مسئولان‌ اولین‌ کنگره‌ی‌ حجاب‌ اسلامی،‌ ۱۳۷۰/۱۰/۰۴.
4. بیانات مقام معظم رهبرى‏ در دیدار گروهى از خواهران پرستار، به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) ۱۳۷۳/۰۷/۲۰.
5. سخنرانی‌ رهبر در دیدار جمع‌ کثیری‌ از بانوان‌ کشور، ۱۳۶۸/۱۰/۲۶.
6. همان.
7. بیانات‌ مقام معظم رهبری در دیدار اعضای‌ شورای‌ فرهنگی‌ و اجتماعی‌ زنان‌ و مسئولان‌ اولین‌ کنگره‌ی‌ حجاب‌ اسلامی‌ ، ۱۳۷۰/۱۰/۰۴.
8. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعى از اقشار مختلف مردم قم، ۱۳۸۶/۱۰/۱۹.
9. بیانات رهبر در دیدار هزاران نفر از زنان نخبه و فعال در عرصه‌های مختلف، ۱۳۸۶/۰۴/۱۳.
10. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان دانشگاه‏هاى استان یزد، ۱۳۸۶/۱۰/۱۳.
11. سخنرانی‌ در دیدار با جمع‌ کثیری‌ از پرستاران‌، به‌ مناسبت‌ میلاد حضرت‌ زینب‌ کبری‌(س‌) و روز پرستار، 22/08/1370.
12. بیانات معظم له بمناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، ۱۳۷۷/۰۷/۱۸.
13. سخنرانی‌ در دیدار جمع‌ کثیری‌ از بانوان‌ کشور، 10/26/1368.

منبع: ماهنامه امتداد شماره 60

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط