هدفمندسازی کمربندها

شلوارتان گشاد است، دامن تان خیلی خوب روی تنتان نمی‌ایستد. اولین و بهترین راه‌حلی که به ذهن همه ما می‌رسد استفاده از کمربند است که البته دنیای متنوعی دارد و به غیر از رفع مشکلاتی
پنجشنبه، 18 آبان 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هدفمندسازی کمربندها
هدفمندسازی کمربندها

 

ترجمه: مریم امیدی



 

هر کمربندی را هر جایی نپوشید

شلوارتان گشاد است، دامن تان خیلی خوب روی تنتان نمی‌ایستد. اولین و بهترین راه‌حلی که به ذهن همه ما می‌رسد استفاده از کمربند است که البته دنیای متنوعی دارد و به غیر از رفع مشکلاتی مانند گشادی شلوار یا دامن به زیبایی و شکیل بودن لباس‌های شما هم کمک زیادی می‌کند. در این مطلب سعی شده انواع مختلفی از کمربندهای زنانه و مردانه به شما پیشنهاد شود. به هر حال این وسیله پرکاربرد جایگاه خاصی را در دنیای مد به خود اختصاص داده است پس خواندن این مطلب را از دست ندهید.

1. کمربند طرح دار / مردانه

کمربندهایی که روی قسمت چرم آنها طرح دارند بیشتر مناسب پسربچه‌ها و نهایتا تا سنین جوانی است. به دلیل طرح‌های روی آن اغلب با تیپ‌های اسپرت قشنگ‌تر می‌شوند. از این مدل کمربند، رنگ‌بندی‌های متفاوتی با طرح‌ها و برندهای مختلف (مانند CK و GUESS) که روی آن نقش بسته به وفور در بازار یافت می‌شود.

2. کمربند کیمونویی / زنانه

در دنیای کمربندها برای کسانی که همیشه در جست‌وجوی پیدا کردن مدل‌های سنتی‌تر و البته خاص‌تر هستند مدل‌های زیادی وجود دارد. این کمربند مدل کیمونویی هم که از ترکیب پارچه‌‌های رنگی زیبایی تشکیل شده پیشنهاد خاص و ویژه ما به شماست. بند طلایی که دور کمر را گرفته زیبایی خاصی به آن بخشیده. سعی کنید همراه این کمربند به دلیل اینکه پر از رنگ است از بلوزهای تک‌رنگ ساده استفاده کنید تا زیاد شلوغ به نظر نیایید.

3. کمربندهای باریک/ زنانه

یکی از ویژگی‌های کمربندها ضخیم یا باریک بودن آن است که اگر باریک باشد صددرصد به این معناست که شما با کمربندی زنانه روبرو هستید. کمربندهای باریک بسیار پرکاربردند. روی بلوز زنانه و دامن، همراه شلوار جین به‌خصوص اگر همین رنگی که می‌بینید باشد. کمربند آبی ترکیب بسیار شیکی با شلوار جین ایجاد می‌کند. این کمربند هیچ سگک فلزی ندارد. در واقع کل کمربند از چرم است. سادگی و ظرافت آن ممکن است هر آدم سخت سلیقه‌ای را به خود جذب کند.

4. کمربند تلفیقی/ زنانه

کمربندهای اسپرت و البته تلفیقی، این نوع کمربندها اغلب مناسب شلوار هستند و ترکیبی از چرم یا کتان است اما سگک و بقیه اجزایش فلزی هستند. البته به نظر می‌رسد از این نوع کمربندها رده سنی نوجوانان و جوانان استقبال می‌کنند و خب تنوع زیادی هم در زمینه رنگ و مدل دارند. برای کسانی که مدل‌های شلوغ را به ساده ترجیح می‌دهند هم این مدل پیشنهاد می‌شود. اگر از کمربندهای پهن خوشتان نمی‌آید مسلما انتخاب شما این مدل کمربند نیست.

5. کمربندچرمی،سنگی/ زنانه

کمربندهای کارشده که خود کمربند اغلب از جنس چرم است و روی آن با انواع سنگ رنگی و براق کار شده است. این مدل کمربندها حالت رسمی بیشتری دارند و البته به دلیل سنگ‌های کارشده روی آن سنگین‌تر از کمربندهای معمولی هم هستند. به هر حال برای این که لباس‌تان جلوه بیشتری پیدا کند انتخاب بدی نیست ضمن این که این مدل کمربندها هیچ وقت از مد نمی‌افتند.

6. کمربند کتانی/ مردانه

آخرین مدل پیشنهادی کمربند، باز هم طرحی اسپرت است، البته از جنس کتان با سگک‌های کاملا متفاوت. اگر حال و حوصله نوع خاصی از بستن کمربند را ندارید، بهتر است از این مدل خریداری نکنید. کمربند کتان با تیپ‌های بلوز و شلوار کتان، گشاد و تقریبا بهاره ترکیب جالبی می‌شود.

7. کمربند چرمی با پاپیون/ زنانه

یک مدل کاملا زنانه و البته بیشتر فانتزی. منظورمان این است که اگر تصمیم دارید کمی از حالت رسمی بیرون بیایید این کمربند چرمی با پاپیون جلویش انتخاب بسیار مناسبی است. طراحان مد این مدل کمربند را بیشتر با دامن پیشنهاد می‌دهند. هر چند مختارید و می‌توانید با شلوار پارچه‌ای کمی گشاد و آزاد هم این مدل را امتحان کنید.

8. کمربندی کاملا مردانه / مردانه

نوبت به کمربندهای مردانه رسید. خب باید بپذیریم که کمربند وسیله پرکاربردتری برای آقایان محسوب می‌شود. بهترین کمربند پیشنهادی برای آقایان کمربندی کاملا مردانه و چرمی است با سگک فلزی که جزو روتین‌ترین کمربندهای موجود در بازار است. این نوع کمربند بیشتر با تیپ‌های رسمی مانند کت و شلوار یا شلوار پارچه‌ای پوشیده می‌شود. رنگ مشکی برای این نوع کمربندها مناسب‌تر است.

توصیه های پزشکی

استفاده از هر لباس در کنار زیبایی‌هایی که دارد، ممکن است عوارضی نیز برای برخی از مصرف‌کنندگان داشته باشد. به عبارتی همه نمی‌توانند تمام لباس‌هایی که مد می‌شوند، انتخاب کنند. کمربند نیز یکی از چیزهایی است که بعضی افراد نباید از آن استفاده کنند. در زیر به اختصار به تاثیری که کمربندها می‌توانند بر بدن داشته باشند، اشاره می‌کنیم.

کمربند و فشار به معده

دکتر محمد گلشنی، متخصص پوست و مو و دبیر انجمن پوست و مو
کمربند با فشار به معده مشکل ریفلاکس یا برگشت غذا از معده به مری را تشدید می‌کند. به این ترتیب که باعث ترش کردن و برگشت اسید به‌خصوص بعد از غذا خوردن می‌شود. بنابراین به بیماران مبتلا به ریفلاکس، به‌خصوص کسانی که اختلالات ساختمانی در دستگاه گوارش دارند، توصیه می‌شود لباس‌های تنگ نپوشند و کمربندشان را سفت نبندند.

کمربند و حساسیت

دکتر آریا جنابی، متخصص نفرولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
شایع‌ترین علت مشکلات پوستی در ناحیه شکم، استفاده از کمربندهایی است که سگک آنها فلزی است. معمولا در این سگک‌ها از فلز نیکل استفاده می‌شود که برخی افراد نسبت به آن حساسیت دارند. این مشکل بین زنان بیشتر از مردان دیده می‌شود. بهترین کار این است که انتهای پیراهن یا تی‌شرتتان را زیر کمر لباستان ببرید یا از کمربندهای فاقد فلز استفاده کنید.

کمربند و تخلیه درد

دکتر شیرین نیرومنش، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران
سفت بستن کمربند مشکلی برای کلیه‌های فرد ایجاد نمی‌کند اما اگر فردی کلیه پیوندی داشته باشد، از آنجا که کلیه‌ها در ناحیه لگن پیوند می‌شوند، ممکن است کمربند به آن فشار بیاورد. از طرفی بستن کمربند در قسمت زیر شکم باعث فشار به مثانه می‌شود و حجم آن را کاهش می‌دهد، در نتیجه ممکن است فرد را دچار تکرر ادرار کند.

کمربند و فشار به رحم

استفاده از کمربند در دوران بارداری باعث ایجاد فشار به رحم و جنین می‌شود و ممکن است مشکلاتی را برای جنین ایجاد کند بنابراین توصیه می‌شود مادران باردار به‌هیچ وجه از لباس‌های کمردار یا کمربندهای زینتی استفاده نکنند.
منبع:هفته نامه سلامت



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.