معرفی یک هدیه برای همسران

دوستی می‌گفت فردا تولد خانممه، ولی نمی‌دونم براش باید چی بخرم؟ داشتم به سؤال دوستم فکر می‌کردم و به این مسئله که چرا ما فکر می‌کنیم حتماً باید چیزی برای همسرمان «بخریم». شاید این هم یکی از معضلات زندگی ما باشه که
چهارشنبه، 25 بهمن 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی یک هدیه برای همسران
معرفی یک هدیه برای همسران

نویسنده : سمیه رشیدی



 
دوستی می‌گفت فردا تولد خانممه، ولی نمی‌دونم براش باید چی بخرم؟ داشتم به سؤال دوستم فکر می‌کردم و به این مسئله که چرا ما فکر می‌کنیم حتماً باید چیزی برای همسرمان «بخریم». شاید این هم یکی از معضلات زندگی ما باشه که خیال می‌کنیم همه چیز رو می‌شه حاضر و آماده و با پول خرید. یاد این شعر حافظ شیرازی، شاعر بزرگ افتادم:

سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد وانچه خود داشت، ز بیگانه تمنا می‌کرد
با کمی دقت به این شعر می‌فهمیم که ما خیلی چیزها رو در ذات و نهاد خودمون داریم، ولی فکر می‌کنیم فقط عوامل خارجی موجب خوشبختی و شادی ما هستند؛ درحالی‌که این‌طور نیست. مهربانی و صمیمیت و عاطفه و عشق در وجود ماست، نه در هیچ مغازه و بازاری. چه اشکالی داره برای هدیه روز تولد همسرمون، به یاد این مسئله هم بیفتیم که من می‌تونم امسال در روز تولد همسرم، فقط از مهر و محبتی حرف بزنم که بعد از سال‌ها زندگی با هم، در دلم نسبت به او ایجاد شده. گفتار و حرف، از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل ارتباط آدم‌ها هستند. پس چه بهتر که از این امکانات ارزشمند خدادادی برای ایجاد محبت و همدلی و شادی استفاده کنیم. حالا یک بار دیگه، شعر حافظ رو مرور کنیم و ببینیم چه گوهرهایی در وجودمون داریم که اون‌ها رو از بیگانه تمنا می‌کنیم:
سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد وانچه خود داشت، ز بیگانه تمنا می‌کرد
منبع ماهنامه طوبی شماره 35


 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.