دانستنی های کدبانوگری

-برای جدا کردن پوست بادام درختی، آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب جوش قرار داده و سپس در آب سرد به مدت 5 دقیقه بگذارید و به راحتی پوست آن را جدا کنید. بادام ها را روی سینی چیده تا خشک شوند و برای موارد مورد نظر مانند
جمعه، 21 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دانستنی های کدبانوگری
دانستنی های کدبانوگری

نویسنذه:لیلا هژیر



 

دانستنی های کدبانوگری

-برای جدا کردن پوست بادام درختی، آن را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب جوش قرار داده و سپس در آب سرد به مدت 5 دقیقه بگذارید و به راحتی پوست آن را جدا کنید. بادام ها را روی سینی چیده تا خشک شوند و برای موارد مورد نظر مانند خلال کردن، تزیین کیک و شیرینی یا تهیه ی مارسیپان استفاده کنید.
-برای اینکه پوست گوجه فرنگی را راحت از آن جدا کنید روی گوجه فرنگی یک علامت + با چاقو ایجاد کنید و آن را به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار داده سپس در آب سرد گذاشته و از قسمت باز شده + براحتی پوست گوجه فرنگی را جدا بکنید.
-اگر تابه یا ظرفی که ماهی را در آن سرخ کرده یا سرو کرده اید بوی ماهی گرفته و از بین نمی رود تابه را با نصف فنجان سرکه به مدت 2 دقیقه بجوشانید بوی آن برطرف می شود. چنان که ظرف شما قابل حرارت دادن نبود مقداری سرکه یا آبلیموی تازه را به وسیله ابر به سطح ظرف بمالید و بعد آن را با مایع ظرفشویی بشویید.
-اگر لنز چشم شما روی فرش افتاده و پیدا نمی شود، چراغ اتاق را خاموش کرده یا با کشیدن پرده ها اتاق را تاریک کرده سپس با یک چراغ قوه روی محل مورد نظر بگردید. لنز نور چراغ قوه را منعکس کرده و برق می زند.
-برای پاک کردن لکه های تیره روی ناخن و انگشتانتان که از دانه کردن انار، پاک کردن سبزی یا پوست گرفتن بادمجان به وجود آمده از سفیدکننده های شیمیایی استفاده نکنید. در یک کاسه گود مقداری آبلیمو که بهتر است تازه باشد ریخته و انگشتانتان را به مدت 5 دقیقه در آن قرار دهید و از قدرت لکه بری لیمو ترش شگفت زده شوید.
-برای جدا کردن پوست دوم باقلا، آن را در آب و نمک خیس کنید. پوست آن براحتی جدا می شود.
-اگر در منطقه مرطوب زندگی می کنید و از خیس شدن مداوم نمک در نمکدان شاکی هستید، مقداری برنج در نمکدان بریزید. برنج مانع چسبیدن دانه های نمک به یکدیگر شده و نمک براحتی از نمکدان خارج می شود.
-سوراخ های جای فلفل بعد از مدتی می گیرد. برای رفع این مشکل می توانید چند عدد دانه فلفل درسته در جای فلفل بریزید. در ضمن این کار باعث عطر بیشتر فلفل نیز خواهد شد.
-غذای سوخته ته قابلمه را با خراشیدن توسط قاشق یا سیم ظرفشویی از بین نبرید. مقداری جوش شیرین + آب گرم را به صورت خمیری غلیظ در آورده و روی قسمت های سوخته شده به مدت چند ساعت بگذارید. سپس آن را بشویید.
-یکی دیگر از موارد مصرف جوش شیرین برای شست و شوی ظرف شویی است، مقداری از آن را روی ظرف شویی کدر شده ی آشپزخانه ریخته و به وسیله ابر نمناک به همه جای ظرف شویی بمالید. بعد از 5 دقیقه ظرفشویی را با آب گرم بشویید و از دیدن براقی و تمیزی ظرفشویی لذت ببرید.
-سرکه و چربی ضد هم هستند. برای از بین بردن لکه های چربی روی وسایل آشپزخانه می توانید از دستمال آغشته به سرکه کمک بگیرید. هم چنین ریختن هر چند وقت یک بار محلول سرکه و آب داغ در محل ظرفشویی برای از بین بردن چربی های داخل لوله ها مؤثر است.
-برای تمیز کردن لکه های روی تخته ی سبزی یا گوشت آشپزخانه نیز می توانید از آبلیموی تازه یا سرکه استفاده کنید.
-اگر بوی پیاز، سیر سرخ کرده و یا... از آشپزخانه براحتی نمی رود می توانید از سوزاندن یک چوب دارچین برای معطر نمودن محیط منزل استفاده کنید.
-برای معطر نمودن چای با دارچین، از چوب دارچین استفاده کنید. ریختن پودر دارچین باعث تیره و کدر شدن رنگ چای می شود. ضمن اینکه چوب دارچین عطر بیشتری در چای دارد.
-دیر شده؟ مهمان ها رسیده اند؟ ظاهر خورش هنوز شبیه غذای جا افتاده نیست؟ یک تکه یخ داخل خورش بیندازید روغن آن سریع جدا شده و روی خورش می ماند. البته تنبلی نکنید. این فقط برای مواقع اضطراری است.
-برای اینکه عسل مورد نیاز در شیرینی پزی را براحتی بعد از پیمانه زدن بتوانید راحت از داخل ظرف پیمانه خارج کنید می توانید قبل از ریختن عسل داخل پیمانه آن را با کمی روغن مایع چرب کنید.
منبع: بانو،شماره- 27

 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.