فراماسونری جهانی (1)

هارون یحیی محقق بزرگ و نویسنده ی نام آور ترک، ریشه های فراماسونری را به فرقه ی شهسواران معبد متصل کرده است. چنین اظهار می کند: «شهسواران معبد هنگامی که در اورشلیم بودند دچار تغییرات زیادی شدند. ریشه ی این تغییرات
چهارشنبه، 26 تير 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فراماسونری جهانی (1)
فراماسونری جهانی (1)

نویسنده: هارون یحیی
مترجم: دکتر سید داود میرترابی



 
افشاء و نقد فلسفه فراماسونری

هارون یحیی محقق بزرگ و نویسنده ی نام آور ترک، ریشه های فراماسونری را به فرقه ی شهسواران معبد متصل کرده است. چنین اظهار می کند: «شهسواران معبد هنگامی که در اورشلیم بودند دچار تغییرات زیادی شدند. ریشه ی این تغییرات رازی بود که در معبد سلیمان در بیت المقدس جایی که در خرابه های آن دست به کاووش زده بودند می باشد. در آنجا به دستنوشته هایی حاوی رسم های اسرارآمیز یهودیت و مصر باستان و دیگر دست نوشتهای دست یافته که دیدگاه آنها را نسبت به جهان تغییر داد و فرقه به تدریج به عقاید مسیحیت مرتد شدند و به مراسم جادوگری و جادوی سیاه روی آوردند که همان دیدگاه کابالا است.» او اضافه می کند: «ریشه های کابالا به مصر باستان باز می گردد، کابالا سنتی بود که برخی از رهبران بنی اسرائیل آن را در مصر باستان آموختند و به صورت شفاهی نسل به نسل منتقل گردید. طبق نظریه ی تئودور ریناخ مورخ یهودی: «کابالا، یک سم بی سر و صدا بود که وارد عروق یهودیت گردید و تمام آن را آلوده کرده است». (یکی از بدترین انحرافات ذهن بشر)
همچنین، هارون یحیی بر فلسفه ی الحادی ماتریالیسم، نظریه ی تکامل، ناتورالیسم، تکیه دارد».
ولی ما علاوه بر تأییدات نظرات ایشان معتقدیم که ــ فراماسونها حتی از آنچه که ایشان اثبات می کنند هم منحرف تر هستند. ــ دین ایشان دین کفر است ــ حیرام که در جامه ی پدر فراماسون ها ظاهر می شود، و ریخته گر فلزات مس و آهن است، ماهیت انسانی نداشته ــ معمار بزرگ کائنات که معبود اصلی فراماسونری است بطور حتم خالق جهان نیست شیطانی است که معابد خود را در کنار معبد سلیمان قرار داده، انجمن های سری را که متأثر از مکتب کابالیست ها می باشند و در خفا کار می کنند را به وجود آورده تا همه را به سوی حکومت واحد جهانی تحت نیروهای خود سوق دهد تا قوانین خدا از زندگی بشر رخت بسته و قوانین او حاکم تفکرات انسان شود.
اثبات ما بر پایه کتابهای مرجعی است که قطعات اقتباس شده آن را همچون قطعات پازل کنار هم گذاشته، تا خواننده خود نتیجه مطلوب را از آن برداشت نماید، انشاءالله!

1 : تشکیلات فراماسونری

ماسون یعنی بنا. فراماسون که بمعنی بنای آزاد است یکی از قدیمی ترین انجمنهای سری و پرعضوترین و ثروتمندترین آنهاست. می گویند آغازش از زمان حضرت سلیمان و نوح بوده بعضی هم عقب تر رفته مدعی هستند که همزمان با پیدایش بشر بوده است.
تاریخ ماسونی (1): در نشریه شرق بزرگ سال 1923 شماره 6: «برای دستیابی به تاریخ ماسونی، به ارقام تاریخ معمولی عدد 4000 اضافه می گردد، بدین وسیله بطوریکه در تورات نیز آمده است، تاریخ و تقویم ماسونی تا آغاز خلقت بشر به عقب کشیده شده است برابر تقویم ماسونی ماه مارث اولین ماه سال، و فوریه آخرین ماه است... .
در سالهای اخیر قطعه موزائیکی از شهر بمبئی بدست آمده که دارای نقوش آثار فراماسونری است این شهر که در نزدیک جنوب ناپل است در سال 79 پیش از میلاد مسیح در زیر خاکستر و مواد مذاب آتشفشان وزوو پوشیده شده بود. این یک مدرکی است که قدیمی بودن این جمعیت را اثبات می کند.
فراماسونری نظری (2): تاریخ رسمی فراماسونری که با وضع کنونیش پیوند دارد، از سال 1717 میلادی آغاز می شود. چهار لژ عمده ی فراماسونری در لندن گرد هم آمدند و تصمیم گرفتند در یک لژ به نام «لژ اعظم متحد شوند. بدین ترتیب، فراماسونری فلسفی یا نظری تشکیل و جانشین ماسونری عملی می شود. از این سال به بعد است که سایر مردم با مذاهب مختلف در آن راه می یابند. در ظرف نیم قرن بعد از تأسیس لژ اعظم، فراماسونری نه تنها در قاره اروپا بلکه در آمریکا و آسیا نیز منتشر می گردد.
یکی از خصوصیات پرمعنای فراماسونری در دوره بعد از سال 1721 این بود که عالی ترین سالاران آن از طبقه اشراف بودند و این موضوع بلاتردید موجب گردید که این جمعیت از احترام و توجه بیشتری در جامعه برخوردار شود خیلی بیشتر از آنچه که ماسونهای صرفاً عملی بدان نائل شده بودند. یکی از چهار لژ قدیمی که لژ بزرگ را بنا نهادند بریاست دوک آف ریچموند تشکیل می شد و دوک نامبرده سمت استادی آن لژ را داشت اکثر اعضای آن مردان صاحب عنوان و افسران ارتش بودند. نخستین استاد اعظم یعنی (آنتونی سایر) امین خیرات و مبرات بود.
دومین استاد اعظم که سپس چهارمین استاد اعظم نیز بود یعنی جرج پاین مردی بود باحتمال قوی ثروتمندتر از آنتونی سایر و در اواخر عمر وزیر دارایی بود. سومین استاد اعظم دکتر ج ــ تی. دزاگولیرز کشیش بود و او مردی متشخص و عضو انجمن سلطنتی و کشیش مذهبی دوف آف چندوس و شاهزاده ولز بود جانشین او در سال 1721 دوک آف منتاگو بود. از آن به بعد همواره بزرگان ایرلند و اسکاتلند و بزرگان انگلیس به کرسی ریاست لژ اعظم جلوس می کردند. از 1782 تا 1813 والاحضرت دوک آف کمبرلند و والاحضرت شاهزاده ولز و والاحضرت دوک آف ساکس بر کرسی ماسونی تکیه زده اند. از 1753 تا 1813 یک لژ اعظم رقیب نیز موجود بود ولی این دو لژ اعظم تحت هدایت استاد اعظم پیشین دوک آف کنت با هم ادغام شدند و دوک آف ساکس استاد اعظم آن دستگاه واحد جدید التأسیس گردید. پس از فوت شاهزاده نامبرده که در سال 1843 اتفاق افتاد بجای او ارل آف زتلند برقرار شد و بعد از او مارکوئس آف ریپن جانشین وی گردید ولی او استعفا داد و شاهزاده ولز بجای او استاد اعظم شد. چندی نگذشت که این شاهزاده بنام ادوارد هفتم پادشاه انگلستان گردید و از ریاست جمعیت ماسونی انگلیس کناره گیری کرد و بجای او دوک آف کنات معین شد. از سال 1737 تا 1907 تقریباً 16 شاهزاده از خاندان سلطنتی انگلستان به جمعیت برادری ملحق شده اند... صورت بزرگ استادان پیشین که تا نیمه قرن بیستم تکمیل شده شامل اسامی هشت شاهزاده است که بعداً به سلطنت رسیده اند بدینقرار:
جرج چهارم ــ ادوارد هفتم ــ ادوارد هشتم و جرج ششم پادشاه انگلستان (پدر ملکه ی کنونی) همچنین ادینبورد، همسر ملکه ی کنونی نیز وابسته به فراماسونری است.
اسکار دوم و گوستاو پنجم پادشاهان سوئد
فردریک هشتم و کریستیان دهم پادشاهان دانمارک
در ایالات متحده آمریکا فراماسونری برای نخستین بار با ورود استعمارگران انگلیسی و ایرلندی و اسکاتلندی در آغاز سده هیجدهم پدیدار شد. در سال 1734 بنیامین فرانکلین که در آن موقع 28 سال داشت به سمت استاد اعظم پنسیلوانیا انتخاب شد. شمار زیادی از رؤسای جمهور آمریکا ــ از جرج واشینگتن نخستین رئیس جمهور تاکنون فراماسون بوده اند.
نفوذ باورهای مصریان، قوم بنی اسرائیل و فراماسونها در بنیان گذاران کشور آمریکا (3):
دولت ایالات متحده آمریکا در چهارم جولای 1872 میلادی، با همبستگی تنها 13 ایالت اعلام استقلال نمود. بنیان استقلال کشور آمریکا را فراماسونهایی با پیروی از مکاتب فلاسفه یهود و مسیحیت و با بهره گیری از آموزشهای مکاتب فیثاغورث، افلاطون، دارالعلم اسکندریه و سرانجام با الهام از باورها و آیین های فرقه های اسن، روزی کروسین، کابالیست پایه گذاری نموده اند.
نفوذ باورهای فراماسونها که خود از مکاتب یاد شده بیش از همه متأثر از اعتقادات و آموزشهای فرقه کابالیست می باشند، در تدوین قانون اساسی آمریکا و همچنین در تهیه طرح، نقوش و تصاویر مهر رسمی اسناد و مدارک دولتی آمریکا و نیز اسکناس تک دلاری که اقتصاد آن کشور بدان وابسته است، به روشنی مشاهده می شود.
پیش نویس اعلامیه استقلال کشور آمریکا توسط بنیامین فرانکلین دانشمند، سیاستمدار، نویسنده و همچنین رئیس پیشین لژ فراماسونری ایالت پنسیلوانیا نوشته شده است.
جورج واشنگتن نخستین رئیس جمهور برگزیده آمریکا، همچنین 12 تن از ژنرالهای بلندپایه وی، از اعضاء لژهای فراماسونری بوده اند... پس از اعلام استقلال کشور آمریکا و تشکیل کنگره نوبنیاد این کشور در سال 1776 میلادی، سه کمیته فرعی از سوی کنگره مأمور بررسی و گزینش طرحهایی برای آرم و مهر اسناد مدارک رسمی دولت آمریکا شدند.
نخستین نشست کمیته های یاد شده در سال 1776 میلادی، با شرکت و حضور فعال و پیگیر مسئولین و اعضاء لژهای فراماسونری تشکیل شد و پس از 6 سال تبادل نظر و بحث های طولانی، سرانجام به سال 1783 نقوش و تصاویری را بشرح زیر برای تصویب نهایی به کنگره پیشنهاد نمودند.
ــ گنجانیدن نقش بخشی از هرم گیزا در برگیرنده 13 رده سنگ چین آن در سمت چپ اسکناس یک دلاری، به گونه ای که رأس هرم دارای فاصله چشمگیر از بدنه بوده و پیرامون خود را پرتوافکنی نماید.
ــ گنجانیدن چشمی درشت و کاوشگر در میان رأس هرم.
به گفته ی فراماسونهای طراح این نقش، این چشم به منزله دیدگان ایزد توانا The Eye of Providence می باشد که جهانیان را با نگاهی اندیشمندانه و هوشیارانه می نگرد. لازم به یادآوری است، این چشم یکی از نشانه های شناخته شده لژهای فراماسونری بوده و از دیدگاه ظرفا نگاهی نگران و آزمند است که در پهنه گسترده گیتی در جستجوی منابعی دست نخورده و احتمالاً ناشناخته در کشورهای دورافتاده جهان می باشد.
ــ گنجانیدن حروف و اعداد 1776 MDCCL XXXVI به نشانه ی سال استقلال آمریکا پیش از آغاز نخستین رده سنگ چین در تصور هرم.
ــ گنجانیدن عقاب ویژه آمریکا در سمت راست اسکناس یک دلاری، به گونه ای که تعداد 13 ستاره در دایره ای که در بخش فوقانی عقاب قرار دارد جای داده شوند. 13 برگ زیتون نیز در هر یک از پنجه ها و 13 پر در انتهای دم عقاب مشاهده شوند.
ــ گنجانیدن جمله «به خدا ایمان داریم» . In God We Trust یا مرامنامه مشهور فراماسونها در میان اسکناس یک دلاری.
افزون بر نقوش و تصاویر یاد شده، کنگره گنجانیدن کلمات قصار در دایره هایی که هرم و عقاب را در دو سوی اسکناس یک دلاری در برگرفته اند، را نیز تصویب نمود.
کلمات قصار، سخنان برگزیده ای از سوی بزرگ مردانی می باشند که تاریخ آمریکا را تدوین و خود به احتمال بسیار زیاد متأثر از باورهای مکاتب و فرقه های گوناگون بوده اند. این سخنان دربرگیرنده رهنمودهای مذهبی، ملی و سیاسی برای نسلهای اینده کشور آمریکا بشرح زیر می باشند.
ــ نقش جمله «موافقت همگان» (ANNUIT COEPTUS or Comments for Things) در بخش فوقانی دایره ای که رأس و بدنه هرم را در برگرفته است.
ــ نقش جمله «جامعه ای با نظام نوین» (NOVUS ORDO SECLORUM or New Society Order) در بخش پایین دایره.
نقش جمله «نظام جوشیده از درون چندین نظام» (E. PLURIBUS UNUM or Made Out of Many) در منقار پرنده به گونه ای که در روی بالهای گسترده عقاب قرار گیرد.
یادآوری می شود، به گفته ی نمایندگان کنگره آمریکا هنگام تصویب ویژگیهای مهر اسناد رسمی دولت آمریکا تنها شماره 7 تن از اعضاء لژهای فراماسونری حضور داشته اند. ولی گزارشهای به دست آمده از دیگر منابع بی طرف گویای حضور تعداد بیشتری از فراماسونها هنگام تصویب این طرح می باشد.

نظم نوین جهانی (4)

«این متن گزیده ای است از En Route to Global Occupation نوشته ی گری اچ کاه، که در سال 1992 در هانتینگتون هاوس به چاپ رسید:
«نظم نوین جهانی، آرمان بزرگی است؛ ملت های مختلف در سایه ی آرمانی مشترک گرد هم می آیند تا به اهداف جهانی بشریت: صلح، امنیت، آزادی و حکومت قانون دست یابند... تنها ایالات متحده ی آمریکا، موقعیت اخلاقی و امکان حمایت از آن را دارد» به نقل از جورج بوش (پدر) در روزنامه ی لوس آنجلس تایمز 18 فوریه 1991.
«واژه ی نظم نوین جهانی، از آغاز پیدایش سی. اف. ار (شورای روابط خارجی) به طور خصوصی توسط این سازمان برای توصیف حکومت آینده ی جهانی مورد استفاده قرار گرفته است. اما اعضای سی. اف. ار، از سال 1990 شروع به استعمال این واژه برای اولین بار کردند تا مردم را برای آن چه پیش رو است مهیا سازند...
در بیان نظم نوین جهانی باید گفت که این عبارت از زمان ویزهاپت توسط فراماسونری اشراقی IIIuminized Freemasonry برای تأکید بر حکومت آینده ی جهانی استعمال می شده است، حکومتی که به مجرد برقراری آن، ضد مسیح بر آن حکمرانی خواهد کرد. یکی از نمادهای محرمانه ی فراماسونری اشراقی (IIIuminati- Enlightened Ones («Enlightened» by Satan) که نشانگر این پیام است، در زمان تصدی فرانکلین دی. روزولت، در پشت اسکناس های یک دلاری قرار داده شد.
روزولت خود، فراماسون درجه سی و سه بود و مشارکت نزدیکی با سی. اف. آر. داست. این نماد ماسونی متشکل از یک هرم و چشم تمام نمای اسیرس یا بعل در بالای آن است.
در زیر هرم، این جمله به زبان لاتین نوشته شده است: NOVUS ORDO Seclorum؛ یعنی نظم نوین دوران (یا نظم نوین جهان).
«در زمانی که این مهر طراحی شد، نظم نوین جهانی هنوز در مراحل نخست شکل گرفتن بود و هنوز تکمیل نشده بود. این مفهوم به صورت نمادین بیان شده است، به این شکل که سنگ فوقانی از مابقی هرم جدا قرار گرفته است. اما به مجرد آن که نظم نوین جهانی شکل گرفت و حکومت واحد جهانی در جای خود قرار گرفت، سنگ فوقانی نیز به مابقی هرم ملحق شده نمادی از تکمیل کار خواهد بود. در این هنگام، سلسله مراتب فراماسونری و انجمن های سری، که به ساختار یک هرم می ماند، تکمیل می شود و ضد مسیح بر کرسی قدرت در رأس هرم جلوس خواهد کرد. در ادامه ی تحقیقاتم، دریافتم که موارد اشتراک سی. اف. آر با اشراقیون بیش از استعمال صرف یک واژه ی یکسان است...
«اگر کسی از پیش، از تأثیر شگرف انجمن های سری در سیاست های جهانی آگاهی نداشته باشد، شاید باور بیش تر این اطلاعات برایش مشکل باشد. اما، بیش از ده هزار ساعت تحقیق مرا به این نتیجه رساند که به سرعت هر چه تمام به سوی حکومت واحد جهانی تحت نیروهای شیطانی که ریشه در انجمن های سری و کهن دارند، سوق داده می شویم.
«این نیروها، با مقاصد فوق العاده اهریمنی، کلاً انتظار دارند که مأموریت خود را در دهه ی 1990 تکمیل نمایند ...».

2 ــ 2: خدای فراماسونری

: بافومه: یکی از اتهاماتی که بر شهسواران معبد وارد آمده و شرح مفصل آن هنگام بازجویی از شوالیه ها زیر شکنجه بیان شده است و شش قرن هم برای خنثی کردن آن کافی نبوده، این است که به شهسواران معبد نسبت می دهند که در مراسم آیین های سری خود بتی می پرستیدند، «به شکل سر انسان با ریش بلند» و آن بت فرض شده که دارای نام عجیب بافومه Baphomet است. همچنین آنها را متهم کرده اند که به این بت «همچون خدای حقیقی، تنها خدایی که قابل پرستش است» نگاه می کردند، این که، بر روی این بت نسل های دانشمند (انسان ــ خدا) بنا خواهد شد.
در فرقه ماسونری انجمنهای دو جنسیتی به نام پالادیوم وجود داشت. در این انجمنها، فقط به آیین پرستش مجدد بت بزرگ قدیمی بافومه اقرار نشده است همانگونه که برخی از اعضاء از جمله کلاول و نهان بینانی مثل کشیش سابق کنستانت (الیفاس لوی) شرح آن را در کتابهایشان داده اند و کتابهایشان بسیار مشهور است.(5)
پالادیسم: در فرهنگ لاروس قرن بیستم چاپ پاریس، جلد 5 ص 329، واژه پالادیسم را چنین ارائه داده است: «پالادیوم: علوم خفیه، آیین شیطان ــ لوسیفر. شیطان همچون فرشته ی نور، خدای بشریت و نیکوکاری است. در ادامه اضافه می کند: پالادیوم نمایش نماد شیطان ــ لوسیفر: پالادیوم در شهر چارلستون آمریکا، بر محراب مثلثی (ژول بوا) برپا شده است.
اوژن وبر در کتاب شیطان فراماسون بازیگر لئوتاکسیل، صص 36 و 37 اطلاعات فراوانی در مورد پالادیسم ارائه داده است:
در واقع در بین خوانندگان ما ممکنست افرادی باشند که ندانند موضوع به چه کسی و به چه چیزی دقیقاً مربوط می شود، هم چنین احتمال دارد از دیانا وگان، و از پالادیسم و مثلث ها بی خبر باشند ــ و نیز کمترین شناختی هم از لمی یا از اکلیدها نداشته باشند. ما برای روشن شدن مطلب به کتاب مرجعی اشاره می کنیم که باز فرصت بازگشت به آن را خواهیم داشت: شیطان در قرن نوزدهم اثر دکتر باتای. اینک آنچه وی راجع به پالادیسم برایمان بیان می دارد:
... در 20 سپتامبر 1870 تأسیس گردید، انجمن سالاران ماسونری قطعاً از این قرار تشکیل یافته، یک رهبر تدوین آیینی، یک بزرگ استاد مدیریت و کاهن بزرگ لوسیفری. همان روز که غاصب اهل پیه مون رم را به تصرف درآورد خواهان لغو قدرت موقت پاپ ها شد... برخورد این دو رخداد ساده نبود، بیشتر یک طرح از پیش برنامه ریزی شده بود. نوعی دخالت مستقیم شیطان به نحوی بسیار بارز و مطمئن بود.
پالادیسم تأسیس شده و اعمال شده بود تا حکومت ضد مسیح را آماده کند. این حقیقتی است اکنون باید تمام دنیا بدانند، اینک وقت آن رسیده که با صدای کاملا‌ً بلند اعلام شود.
با این وجود نباید پالادیسم را که احضار ارواح لوسیفری ماسونی است با تمام دستگاه های گرداننده و عمال سالاران ماسونی را به هم آمیخت. پالادیسم آیین شیطان است در پس ــ لژها، مناسک خاصی در تمام مناسک ها قرار داده شده است. این نوع آیین، یک دین است. سالاران ماسونی دارای نوعی سازمان اداری برتر است، که شامل تشکیلات پیشرفته، حتی بر ورای پالادیسم می باشد...
سپهبد پیک با تأسیس مناسک پالادیک رفرم جدید، علوم خفیه ماسونی را ابداع نکرده است. مناسکی که پیش از 20 سپتامبر 1870 موجود بوده است... اما پس ــ لژها منفرداً و بدون تشکیلات اشتراکی عمل می کردند... ماسون های آشنا به اسرار کیمیاگری، بدون پیروی از قوانین کلی و در مکاتب مختلف پراکنده بودند. آنان گروهی از دید جهانی سازمان یافته نبودند. آلبرت پایک پایه گذار این گروه بندی است. و این اثر اوست، حداقل آنگونه که اجازه باورش را داده است. عمل خود شیطان است حکم کرده که موقع مناسب رسیده که شخصاً وارد عمل شود.»
همان کتاب صفحه 38 و 39: به این ترتیب، در آیین اسکاتلندی موردی را پیش بینی می کنند که، در درجه سی و دومین (درجه شاهزاده، راز نهان)، شاگرد هنوز هدف را در نیافته بود. ... شاهزاده حقیقی، فرمانروای رازنهان، آن کسی است که حدس زده است که معمار بزرگ عالم کسی جز خود لوسیفر رانده شده نیست، این فرد فوراً بسمت پالادیسم بسمت ماسونری کیمیاگری و اسرار خفیه برده خواهد شد.
پالادیسم، تعلیم را در تمام مناسک از هر نوع که باشد کامل می کند، در واقع مناسکی حقیقتاً جهانی است که در آن منحصراً برای کسانی که سری ترین رازها را درک می کنند ذخیره شده است.
لذا، هر فرد که یک بار در مثلث پذیرفته شود، بسرعت راه خود را طی می کند. در تمامی مناسک، به گروه ها نام کلی کارگاه را می دهند، کارگاه در نخستین درجات آمادگی لژ نامیده می شود؛ کارگاه درجاتی که به درجه رز ــ کروا یا معادل آن برده می شود، در این مرحله برگرفتن حجاب از راز آغاز می شود، و لژ را شاپیتر می نامند؛ کارگاه درجات فلسفی و کابالیست ها (تعلیم امور خفیه) که مهمترین درجه کادوش (قدس) است، که در این مرحله عنوان مشاور یا داوران را دارند. و تعلیم فوق العاده روشن است، جز برای افراد کند ذهن. در پالادیسم، این عناوین لژ، شاپیتر و مشاور یا داوران نام مثلث جایگزین شده است. مجمع کادوش پالادیم، اولین درجه لوسیفرین، بدون هیچ توصیف دیگر، مثلث است؛ مجمع رهبران روحانی، دومین درجه ی یک مثلث بزرگ است؛ سپس مجمع کاهن های برگزیده، سومین درجه، یک مثلث کمال می باشد.
معمار بزرگ عالم (6): استفن نایت می نویسد: در حقیقت پروردگار ماسون ها که در جامه ی معمار بزرگ ظاهر می شود نامی خاص و ماهیتی ویژه دارد. دو سوم فراماسونها هرگز به نادرست بودن مطالبی که در مورد معمار بزرگ به آنها گفته می شود پی نمی برند. نام واقعی خدای ماسون ها، و نه ماهیت حقیقی این خدا، به ماسون های درجه سومی گفته می شود که رسیدن به طاق خسروی را برمی گزینند. طاق خسروی نه درجه ی چهارم ماسونری (که استاد محرم نام دارد) بلکه جزیی اضافی بر درجه ی سوم است و فقط حدود یک پنجم استادان بنا به طاق خسروی می رسند. ولی حتی کسانی که «نام بازگو نشدنی» خدای ماسونها به آنها گفته می شود، به ماهیت واقعی آن پی نمی برند. ... در آیین تجلیل نام معمار بزرگ جهان بصورت: «یه بعل آن» JAH- BUL- On برده می شود. (یَهَبَعلُون). این یک عبارت کلی نیست که هر فراماسونی در صورت تمایل بتواند معنی آنرا پیدا کند. بل نامی دقیق و ویژه است. این نام ترکیبی از نامهای سه شخصیت جداگانه است که در یک اسم با یکدیگر درآمیخته اند. هر قسمت این «نام بازگو نشدنی» نماینده ی یک شخصیت از این سه شخصیت است:
یَه JAH: از یَهوَه یعنی خدای یهودیان.
بال BUL: از بعل BAAL خدای زاد و ولد کنعانیان که با «آیین های شهوت آلود و جادوی تقلیدی» تداعی می شود (بعل).
آن ON: از اوسیرس خدای جهان دیگر خدای مرگ در مصر باستان، گرفته شده است، بال، البته «خدای دروغین» است که بنابر مندرجات کتاب عهد عتیق، یهوه برای وحدت قوم بنی اسرائیل با وی مبارزه کرد. ولی مدتی پس از آن، و در حول و حوش صدها سال پس از خلق خدای فراماسونری، شجره شناس قرن شانزدهم، جان ویر، بال را همان شیطان خواند.
نامی رمزی برای شیطان پرستی
نایت پس از شرح مشکلاتی که برای نویسندگان و ناشران کتابهایی درباره ی فراماسونری در انگلستان پیش آمده و پس از اشاره به اینکه اکثر مقام های بالای مذهبی کلیسای انگلیس ماسون بوده اند و راه را برای هر نوع گفت و گو و روشنگری در مورد ماهیت فراماسونری بسته اند از کلاهی که بر سر اعضای ساده ی فراماسونری گذاشته می شود سخن می گوید و می افزاید:
در سه درجه ی اول فراماسونری، فرد را بلافاصله با معمار بزرگ جهان بعنوان خدای فراماسونری آشنا می کنند. بدون تردید او به دلیل شیوه ی تعلیماتش تصور خواهد کرد که این صرفاً یک راه ظریف اشاره به یهوه، الله، یا خدای تثلیثی مسیحیت است. اگر او از خودش بپرسد که چرا این عنوان جزو اسرار ماسونری محسوب می شود، و بنابراین چرا متون ماسونری خصوصاً به «گااوتو» GAOTU اشاره می کنند و صرفآً کلمه ی ساده خدا God را بکار نمی برند احتمالاً چیزی جز یک تغییر شکل بی ضرر را نخواهد دید و شاید (بغلط) حدس خواهد زد که این اسمی است که از روزهای ماسونری عملی باقی مانده، در طول زمان تغییر کرده است.
فقط زمانی که یک استاد بنا به مقام طاق خسروی برسد و عضویت در شاپیتر طاق خسروی را بپذیرد نام واقعی «گااوتو» ( که همانند یهبلعان باشد) به وی گفته می شود. حتی در آن مرحله اکثر افراد از دریافتن این نکته عاجزند که بعمد به سوی این گمراهی سوق داده می شوند که «گااوتو» یگانه خدای ادیان یکتاپرست است... ولی از گزارشهای رهبران ارشد ماسونری و از مطالب نادر پنهانی ویژه ی ماسونهای بلند مرتبه، چنین بر می آید که برادران حتی در میان خودشان نیز آشکارا از آنچه دال بر شیطان پرستی باشد، حرفی به میان نمی آورند. (نایت فصل 25، صص 334 ــ 288).
خدای 33 درجه ای: ماسون ها در هر درجه از درجات طریقت خود تعلیمات مخصوص آن درجه را دریافت می کنند. از جمله در مورد: خدا. همانطور که قبلاً اشاره شد در درجات اولیه به ماسونها گفته می شود همه ی ادیان محترم و هر کس در اختیار هر دینی آزاد است. در مرحله بعد، از درجه ی استاد ماسون به بعد که سیر ماسون در طریقت، وارد مراحل فراماسونی فلسفی یا فراماسونی رمزی می شود تعلیمات سطح بالای ماسونی به ماسون ها داده می شود که همانطور که گفته شد پرستش «یه بعل آن» و یا «گااوتو» که شیطانی در جامه ی خدایان است تعلیم و ترویج می شود. این تعالیم بقدری مخفی و سری است که شجاعترین ماسونها در مصاحبه با استفن نایت از اظهار مطلب مهمی در این مورد به وی خودداری کرده اند.
در درجات بالاتر، پرده ها بالا می رود و ماهیت بخش نیمه الهی معبود ماسونی افشا می شود. این طور:
ــ «طبیعت معماری دارد، که می توان نامهای مختلفی به آن داد از جمله: نیروی مطلقه، الله، خدا، نیروی مقدس، قدرت کلی، کائنات... (ماسونی مدرسه اخلاق ص 12).
ــ «خداوندی که همه چیز را به وجود آورده و کائنات را احاطه نموده، محققاً همان انرژی است: «آ. گ. ا. ص 54).
ــ «ماسونی که مفهوم خداوند را از طریق دانش و خرد درک کرده، دیدگاههای منطقی و اصلی را در مورد اوصاف و احکام ادیان مختلف عرضه داشته است. در حقیقت، ضمن احترام به کلیه ادیان موجود، اساسی ترین و اصلی ترین عقیده ی آنها یعنی ایمان به جاودانگی روح را رد کرده است. علت آن نیز دو امر است، اولاً هر چیزی از ماده به وجود می آید و به ماده برمی گردد. ثانیاً تنها چیزی که از وجود باقی می ماند، ماهیت حقیقی و کمال انسان است» (آ. گ. ا. ص 54) (گروه تحقیقات: فصل 4).
این سخنان تکرار ادعاهای معتقدان به اصالت ماده (ماتریالیست ها) است و انرژی خدا نیست بلکه آفریده ی خداست. ماسون ها به ماتریالیسم، فرضیه ی اولسیون، نظریه ی تحول تدریجی دین معتقدند و وحی و نبوت و ارسال رسل از سوی خدا را باور ندارند و پیامبران را خردمندانی می دانند که تعلیمات خود را از محیط خویش گرفته اند. روح فرشتگان و دیگر مفاهیم دینی را دور از تفکر علمی دانسته در نهایت معمار بزرگ کائنات را که معبود اصلی فراماسونری است انرژی می دانند و با این ترتیبات ماسون ها را در عین بی خدایی به شیطانی در قالب رب النوع شهوت و باروری دلالت می کنند.

2 ــ 2: ماهیت حیرام

در دو کتاب مشهور و معتبر یعنی دائرة المعارف بریتانیا و لاروس بزرگ فرانسه آورده است: «بنا به افسانه های باستانی حیرام معمار معبد حضرت سلیمان پایه گزار فراماسونری بوده و ..». آنها جهت عضویت یک کاندیدای، از افسانه حیران تقلید می نمایند. آن داستان معبد حضرت سلیمان است که به دست معماری به نام حیرام صنعتگری از شهرهای فینیقیه بنام تیر ساخته شد و سه نفر یار بداندیش او را به قتل رساندند، زیرا که از افشاء اسرار استادی به آنها امتناع کرده بود. و جست و جوی قاتل و یا قاتلان وی به قید انتقامجویی از آنان، اساس بسیاری از کارها و فعالیت لژها شده است. استاد حیرام سازنده معبد مقدس یهودیان بعنوان پدر ماسون ها معرفی شده است.
ولی این استاد حیرام کیست؟ که تاریخ درباره اش ساکت است و نیز حیرامی که در تورات ذکرش رفته بیشتر ریخته گر فلزات است تا معمار.
در تورات در کتاب اول پادشاهان7 :40چنین می خوانیم... «و ــ حیرام حوض ها و خاک اندازها و کاسه ها را ساخت پس حیرام تمام کاری که برای سلیمان پادشاه به جهت خانه ی خداوند می کرد به انجام رسانید* دو ستون (ستون بوعز و ژاکین) و دو پیاله ی تاجهایی که بر سر دو ستون بود و دو شبکه به جهت پوشانیدن دو پیاله ی تاجهایی که بر سر ستونها بود* و چهار صد انار برای دو شبکه که دو صف انار برای هر شبکه بود. به جهت پوشاندن دو پیاله ی تاجهایی که بالای ستون ها بود. و ده پایه و ده حوضی که بر پایه ها بود* و یک دریاچه و دوازده گاو زیر دریاچه؛* و دیک ها و خاک اندازها و کاسه ها یعنی همه ی این ظروفی که حیران برای سلیمان پادشاه در خانه خداوند ساخت از برنج صیقلی بود.
خالق بزرگ هم مواد اصلی را به مقتضات سوره سبا آیه 10 «... و آهن را برای او (حضرت داود) نرم گردانیدیم» و سوره سبا آیه 11 «... و چشمه مس را بر او (حضرت سلیمان) جاری گردانیدیم ...» در اختیار آنان قرار داد.
یکی از هزاران هزار اعجاز قرآن مُهری است که بر تمام خبرها زده است. و با این مهر بسیاری از مسائل مبهم تاریخ را پس از تفحص و تحقیق در آیات روشن می کند.
با کاوش در قرآن مجید، در آیات مربوط به حضرت سلیمان، شاید پرده از بسیاری از ابهامات ماسونی برداشته شود. و با شناخت معمار معبد سلیمان، به ماهیت حیرام و معمار بزرگ عالم پی ببریم.
تفسیر المیزان، جلد 33 ــ 4، سوره ی ص آیات 35 الی 40، صفحات 326 الی 328
«گفت پروردگارا مرا بیامرز و به من سلطنت بده که سزاوار احدی بعد از من نباشد البته تو بخشنده ای.
و ملکی را که سزاوار احدی بعد از او نباشد بیان می کند، و آن ملکی است که دامنه اش حتی باد و جن را هم گرفته، و آن دو نیز مسخر وی شدند. و الشیاطین کل بناء و غواص.
یعنی ما شیطان های جنی را برای سلیمان مسخر کردیم، تا هر یک از آنها که کار بنایی را می دانسته برایش بنایی کند، هر یک از آنها که غواصی را می دانسته برایش در دریاها غواصی کند، و لوء لوء و سایر منابع دریایی را برایش استخراج کند».
و سایر طبقات جن را برای او مسخر کردیم، تا همه را غل و زنجیر کند و از شرشان راحت باشد ...».
بنابراین، اولاً، به وضوح از واژه ی بناء که ترجمه ای از ماسون است بیان شده و ثانیاً، شیاطین غواصی که در خدمت حضرت سلیمان بوده، بیان شده است.
در کتاب اول پادشاهان 9: (27 و 28) چنین بیان می دارد: حیرام بندگان خود را که ملاح بودند و در دریا مهارت داشتند در کشتیها همراه بندگان سلیمان فرستاد* پس به اُوفیر رفتند و چهارصد و بیست وزنه ی طلا از آنجا گرفتند برای سلیمان آوردند.*
و نیز در کتاب دوم تواریخ 8: 18 چنین بیان شده است: : آنگاه سلیمان به عصیون جابر و به ایلوت که بر کنار دریا در زمین آدوم است رفت* و حورام حیرام) کشتیها و نوکرانی را که در دریا مهارت داشتند بدست خادمان خود برای وی فرستاد و ایشان با بندگان سلیمان به اوفیر رفتند و چهارصد و پنجاه وزنه ی طلا از آنجا گرفته برای سلیمان پادشاه آوردند.*
تفسیر المیزان جلد 32، سوره ی سبا آیات 14 ــ 11، (صفحات 260 ــ می فرماید:
«(و من الجن من یعمل بین یدیه باذن ربه) یعنی و جمعی از طایفه جن چون بعداً فعل جمع به آنها نسبت داده، می فرماید یعملون له، پس معلوم می شود جمعی از جن بوده اند ــ که نزد او و باذن پروردگار او کار می کردند، چون خدا آنها را مسخر وی کرده بود، (و من یزغ عن امرنا) یعنی و هر یک که از امر ما منحرف می شدند و اطاعت سلیمان نمی کردند (نذقه من عذاب السعیر)، از عذاب آتش بوی می چشاندیم» ...، از ظاهر الفاظ آیه برمی آید: همه طوائف جن مسخر وی نبوده اند، بلکه بعضی از جن مسخرش بوده اند. که مراد به عذاب سعیر عذاب آتش دنیا بوده، نه آخرت.
(یعلمون له ما یشاء من محاریب، و تماثیل و جفان، کالجواب و قدور راسیات، الخ)
کلمه (محاریب) جمع محراب است، که به معنای نمازگاه و محل عبادت است، کلمه (تماثیل) جمع تمثال است، که به معنای مجسمه از هر چیز است، و کلمه (جفان) جمع جفته است، که به معنای کاسه طعام است، و کلمه (جواب ــ جوابی)، جمع جابیه است، که به معنای حوضی است که آب در آن جمع شود، و کلمه (قدور) جمع قدر است، که به معنای دیگ طعام است، و (راسیات) به معنای ثابت و پابرجا است، و از بس بزرگ بوده اند، هر یک در جای خود ثابت بوده است.
با تقارن سوره سبا، آیه 13 «(جن ها) برای او هر چه می خواست ار محرابها، و تمثالها، و کاسه هایی چون حوض، و دیگهای ثابت در زمین، درست می کردند، ...».
و کتاب اول پادشاهان کتاب فصل 7 شماره 40: «وحیرام حوض ها و خاک اندازها و کاسه ها را ساخت. پس حیرام تمام کاری که برای سلیمان به جهت خانه خداوند می کرد به انجام رسانید ...» نتیجه می گیریم که عمل حیرام با عمل برخی از جن ها که به اذن پروردگار برای حضرت سلیمان کار می کردند یکی است.
«بعد از آنکه قضاء مرگ بر او راندیم، کسی جنیان را از مرگ وی خبر نداد، مگر موریانه زمین که عصایش را خورد، و او به زمین افتاد، همین که افتاد جنیان فهمیدند: که اگر از مرگ او خبر می داشتند (در این مدت طولانی) در عذابی خوارکننده بسر نمی بردند ...» (سبا ــ آیه ی 14)
بنابراین، می توان گفت که پس از خبر مرگ سلیمان، جن ها در عذابی خوارکننده بسر نمی بردند، به عبارتی دیگر می توان گفت که: جن های بنا و غواص آزاد شده اند! آیا ریشه و منبع تغذیه فراماسونری (بنّای آزاد) را در این "جن بنای آزاد" نمی توان یافت!
جان میلتون در کتاب بهشت گمشده ترجمه ی شجاع الدین شفا صفحات 25 ــ 24 از ابلیسیانی که کار بنایی می کردند، معماران ابلیسی و شیاطینی که به ذوب فلزات می پرداختند تا قالب هایی متنوع را در زمین شکل بخشند سخن دارد:
و کاش در اینجا آن کسان که لاف از چیزی ناپایدار می زنند و با اعجاب بسیار سخن از بابل و از بناهای شاهان ممفیس می گویند توجه بدان کنند که بزرگ ترین این بناها چه از حیث نام آوری و چه از لحاظ قدرت و هنر بسی ناچیزتر از آن بنایند که ارواح مطرود توانند ساخت، زیرا که اینان در ساعتی آن کنند که پادشاهان با تلاش روزان و شبان کارگرانی فزون از شمار در قرنی به دشواری توانند کرد. نزدیک آنجا، در دل دشت، گروهی از ابلیسان با هنری معجزه آسا مواد خام معدنی را در گودال هایی بسیار که با دست خود کنده بودند، و از هر کدامشان رگه ای از آتش مایع دریاچه ی آتشین می گذشت ذوب کردند و هر فلزی را از دیگر فلزات جدا نهادند و کف گداخته را از رویش بگرفتند. دسته ای سومین، با همان چالاکی، در زمین قالب های گوناگون بساختند و با نقل و انتقالی چیره دستانه هر گودال را از مواد مذاب کوره ها انباشتند؛ و این درست به همانسان شد که در ارگی، با دمیدن دمی واحد، هوا در لوله ای مختلف پخش شود و جمله ی اجزاء ارگ را به حرکت آرد. ناگهان، همراه با بانگ طرب زای آهنگ ها و نواهایی دلپذیر، چونان که بخاری از زمین برخیزد بنایی عظیم سربرافراشت: بنایی معبدوار بود که گرداگردش را ستون ها چهارگوشه یا مدور سبک «دوری» آراسته به گج بری های زرین سر ستون ها فرا گرفته بود. حتی از نقش و نگارهای مزین به حجاری های برجسته در این بنا که سقفی از زر جلال خویش برای تجلیلی از خدایان خود «بلوس» یا «سراپیس» بناهایی را چنین با فرو شکوه نساختند، و مصر و آشور در آن روزگاران که در تجمل و غنا با یکدیگر پهلو به پهلو می زدند برای سکنای پادشاهان خویش کاخ هایی چنین منیع فراهم نیاوردند. سرانجام، بنا که پیوسته رو به بالا داشت در بلندای با عظمت خود در حدی معین بایستاد، و بی درنگ دروازه های آن دو نیمه ی مفرغین خویش را بگشودند و تالارهای وسیع کاخ را که کفشان از سنگفرشی مسطح و صیقلی بود به حاضران عرضه داشتند. از سقف تالار با سحری چیره دستانه ردیفی چند از چراغ های ستاره گون و فانوس های فروزان که به نیروی نفت و قیر همچو اختران آسمان نورافشان بودند فرو آویخته شد، و جمعی کثیر شتابان و آفرین گویان پای به درون آن نهادند. برخی در ستایش اصل بنا داد سخن بدادند و برخی دگر در مدح معمار بنا، و پیش از آن چیره دستی این معمار در آسمان با بنای برج های منیعی که در آنها مهین فرشتگان آسمان شهزاده وار می زیستند، بر همگان آشکار شده بود. سلطان کائنات این مه فرشتگان را مقامی چنین بلند داده و مأمورآنشان کرده بود که هر یک در طبقه ی خاص خویش سرور دسته ای از ملایک باشند. این معمار را در یونان کهن بشناختند و به پرستش او پرداختند، و در سرزمین «اوزنی» «مولسیر» ش (7) نام دادند، در افسانه ها حکایت کردند که چسان «رب الارباب» خشمگین وی را از بالای کنگره های بلورین آسمان به زیر افکند، چندان که او از بامداد تا نیمروز و از نیمروز تا شامگاه مه آلوده ی روزی تابستانی در فضا در غلطید و به هنگام غروب همچون شهابی ثاقب از سپهر نیلگون به جزیره ای در دریای اژه که لمنوس نام داشت فرو افتاد. اینک وی را دگر سودی از آن نبود که در آسمان برج هایی منبع ساخته باشد، زیرا که با همه ی هنرمندیش این بار از بند کیفر نجست و واژگونه همراه با دگر صنعتگران خویش از آسمان فرو افتاد تا در دوزخ به کار بنا پردازد.

پی نوشت ها :

1ــ مبانی فراماسونری، گروه تحقیقات علمی، ص 128 .
2ــ فراماسونری چیست؟ اثر، ابراهیم الفت (حسابی) صفحات 81 ــ 80 .
3ــ اسرار ساختمانی هرم بزرگ گیزا، دکتر حسین کشی افشار، انتشارات دانشگاه تهران، در صفحات 314 ــ 313 .
4ــ نشانه های پایان، اثر، علی فاطمیان از سازمان چپا و انتشارات، صفحات، 218 ــ 216 .
5ــ شهسواران معبد در میان ما می باشند LES TEMPLIERS sont parmi nous، ژرارد دو سد، صفحات 152 و 186 .
6ــ تشکیلات فراماسونری در ایران، حسین میر، صفحات 263 ــ 259 .
7ــ Mulciber یکی دیگر از نام های وولکن که نام یونانی او هفائستس است و خدای آتش و آهنگری است. او برادر ژوپیتر بود و همه ی پیکان های ژوپیتر، در کوره ی آهنگری سحرآمیز او درست می شد. او شوهر زهره (ونوس رومی ها و آفرودیته یونانیان) الهه عشق بود. در سنت های کهن مولسیبر بر تبر بر سر زئوس زد و آتنا را که مظهر عقل و اندیشه و جنگجویی بیرون آورد. مظهر آتنا بتی است به نام پالادیوم مردم آن بت را می پرستیدند.

منبع: فراماسونری جهانی

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.