نگرش خود را تغییر دهید!!!

به خاطر داشته باشید هرگز نمی توانید وضعیّت زندگی خود را تغییر دهید، مگر آن که نگرش خود را تغییر دهید. این که کبوتر با کبوتر، باز با باز پرواز می کند، یک قانون عمومی است؛ بنابراین افکار خوب، رویدادهای خوب را جذب می کنند و افکار بد
پنجشنبه، 10 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نگرش خود را تغییر دهید!!!
نگرش خود را تغییر دهید!!!

نویسنده: افسانه بوستانی کاشانی




 
به خاطر داشته باشید هرگز نمی توانید وضعیّت زندگی خود را تغییر دهید، مگر آن که نگرش خود را تغییر دهید.
این که کبوتر با کبوتر، باز با باز پرواز می کند، یک قانون عمومی است؛ بنابراین افکار خوب، رویدادهای خوب را جذب می کنند و افکار بد، رویدادهای بد را.
افکاری را که تاکنون داشته اید، بررسی کنید تا ببینید چرا بعضی اتّفاق ها برایتان رخ داده است و برخی دیگر نه. حال که چنین است، در ذهن خود چه نوع تصویری دارید؟!
هر آنچه اکنون برایتان رخ می دهد ریشه در گذشته ی شما دارد؛ حتّی اگر این گذشته، دوران کودکی شما باشد. به همین دلیل اگر می خواهید از شادمانی بیشتری برخوردار شده و بر موانع و مشکلات فعلی فائق آیید، باید تجارب گذشته ی خود را مرور کنید و تمام افکار و واکنش های هیجانی غلط را از ذهنتان بیرون بریزید. وقتی چنین کنید، به وضوح خواهید دید که تصویرهای ذهنی غلط چه تأثیر بدی در زندگی شما دارند.

اسرار انسان های بزرگ

به راستی آن چه که انسان های بزرگ را بزرگ می کند، چیست؟ آیا همان چیزی نیست که آنها خود را در حال داشتن و به دست آوردنش تصوّر و تجسّم می کنند؟ آنها به خود این جرأت را می دهند که دستاوردهای عظیمی را برای خود قائل شوند و در همین حال نیروی درونی آنها روی این تصویرها و تخیّلات کار می کند و در نهایت آنها را بدانچه که می خواهند، می رساند.

برای بزرگ بودن باید بزرگ اندیشید.

کاملاً مشخص است آنهایی می توانند از این قدرت خویش استفاده کنند که در زندگی برای خود سمت و سویی دارند، اطمینان دارند، شجاعت نشان می دهند، خود را تحقیر نمی کنند و در بیان گیرایی دارند، می دانند مقصدشان کجاست و چگونه می توان به آن رسید، آینده ی خویش را تصوّر می کنند و با قاطعیّت و ایمان در مسیر آن گام می نهند.
منبع: بوستانی کاشانی، افسانه، (1389)، تکنولوژی فکر: تأثیر افکار مثبت و منفی بر زندگی، کاشان، نشر مرسل.

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.