هفت خصلت افراد موفّق

تمام افراد موفّق هفت خصلت را در خود ایجاد کرده اند و این هفت خصلت است که به آنها نیرو داده تا هر عملی را برای رسیدن به موفقیّت انجام دهند.
پنجشنبه، 10 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
هفت خصلت افراد موفّق
هفت خصلت افراد موفّق

نویسنده: افسانه بوستانی کاشانی




 
تمام افراد موفّق هفت خصلت را در خود ایجاد کرده اند و این هفت خصلت است که به آنها نیرو داده تا هر عملی را برای رسیدن به موفقیّت انجام دهند.

خصلت اوّل: عشق

این عشق است که سبب می شود افراد برای رسیدن به هدف و مقصود تا دیروقت از شب بیدار بمانند و صبح خیلی زود از خواب بلند شوند. عشق، به زندگی نیرو، رنگ و معنی می بخشد. افرادی که به معنای واقعی عاشق رسیدن به هدفشان هستند، افرادی خستگی ناپذیرند.

خصلت دوم: ایمان

میان کسانی که موفّق می شوند و افرادی که شکست می خورند، تفاوت زیادی از لحاظ اعتقادات وجود دارد. عقیده ما در مورد آنچه هستیم و آنچه می توانیم باشیم، دقیقاً مشخّص کننده ی آینده ی ماست. اگر به معجزه معتقد باشیم، در زندگی ما اتّفاق می افتد و اگر به محدودیّت ها معتقد باشیم، ناگهان تمام محدودیّت ها صورت واقعی پیدا می کنند. آنچه به اعتقاد ما حقیقت دارد و امکان پذیر است، حقیقت پیدا می کند و امکان پذیر می شود.
عشق و ایمان به منزله ی سوخت یا نیروی محرّکه ای است که ماشین وجود را به سوی ترقّی و تعالی حرکت می دهد، ولی حرکت اوّلیه کافی نیست؛ پس باید موشک را از سوخت پر کنیم و بدون هدف به مقصد نامعلومی بفرستیم، لذا برای رسیدن به مقصود باید برنامه ای هدفمند داشته باشیم.
خوشبختی بر سه چیز استوار است: فراموش کردن گذشته، غنیمت شمردن حال و امیدوار بودن به آینده.

خصلت سوم: برنامه ریزی

برنامه ریزی راهی برای سامان دادن منابع و نیروهاست. همه ی افراد موفّق می دانند که در اختیار داشتن منابع، برای رسیدن به موفقیّت کافی نیست؛ باید از آن منابع به مؤثرترین وجه استفاده کرد.

خصلت چهارم: مشخّص بودن ارزش ها

ارزش ها نظام اقتصادی خاصّ ما هستند؛ به ما می گویند که چه چیزی در زندگی درست و چه چیزی غلط است. افراد موفّق به روشنی می دانند چه چیزی واقعاً مهم و باارزش است.

خصلت پنجم: انرژی

حرکت به سوی زندگی بهتر با حالت سستی و افسردگی تقریباً غیرممکن است. افراد پیشرو همیشه در پی فرصت هستند. افراد بسیاری در دنیا هستند که عشق و ایمان دارند، برنامه ی صحیح برای رسیدن به هدف را هم می دانند و ارزش هایشان نیز با آن دم ساز است؛ اما شور و حال کافی ندارند تا به دانسته های خود عمل کنند.
من برنده هستم؛ زیرا می دانم که در جسم کوچک من جهان بزرگی نهاده شده است.

خصلت ششم: جلب دوستی

تقریباً تمام افراد موفّق، در جلب دوستی دیگران قدرت فوق العادّه ای دارند و با همه ی افراد با هر اعتقاد و خصوصیّتی صمیمیّت ایجاد می کنند. کسانی مثل لوترکینگ، گاندی و... همه دارای این قدرت بودند که دیگران را با خود همراه کنند و نیروی خود را با نیروی میلیون ها نفر پیوند بزنند.
بزرگ ترین پیروزی ها در عرصه ی جهان نیست، بلکه در عمیق ترین زوایای قلب شماست.

خصلت هفتم: تسلط به فنّ ارتباط

نحوه ی ارتباط ما با دیگران و خودمان، نهایتاً مشخّص کننده ی کیفیّت زندگی ماست. افراد موفّق می دانند چگونه با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم کنند و افراد ناموفّق بدبختی های زندگی را به عنوان واقعیّت و سرنوشت محتوم می پذیرند؛ آنچه در همه ی افراد موفّق مشترک است، این است که می توانند بینش ها، خواست ها، شادی ها و پیام های خود را به دیگران منتقل سازند.
یک بار از«بانکرهانت» - میلیاردر صاحب نفت تگزاس - خواستند تا راز موفقیّتش را برای مردم بازگو کند، گفت: موفقیّت امر ساده ای است؛ اوّل تصمیم بگیرید که دقیقاً چه می خواهید، آن گاه تصمیم بگیرید که در صورت رسیدن به آرزوها بهای آن را بپردازید و بعد هم بهای آن را پرداخت نمایید.
در زندگی نکته ی بامزه ای هست: اگر چیزهای متوسّط را نپذیرید، اغلب اوقات بهترین ها نصیبتان خواهد شد.
از لحظات زندگی لذّت ببریم، بدون آن که در انتظار لحظه ی بهتر باشیم.
منبع: بوستانی کاشانی، افسانه، (1389)، تکنولوژی فکر: تأثیر افکار مثبت و منفی بر زندگی، کاشان، نشر مرسل).

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.