زندگی فردی سوغات سبک زندگی غربی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است که سخنران مراسم عزاداری دهه اول محرم مسجد اهل البیت قم بود. وی در شب پنجم آن مراسم در بیان ویژگی های سبک زندگی دینی،
شنبه، 12 مرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
زندگی فردی سوغات سبک زندگی غربی
زندگی فردی سوغات سبک زندگی غربی






 

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مرتضی آقاتهرانی، استاد اخلاق و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است که سخنران مراسم عزاداری دهه اول محرم مسجد اهل البیت قم بود. وی در شب پنجم آن مراسم در بیان ویژگی های سبک زندگی دینی، حرکت به سمت زندگی غربی و فردی زیستن را دشمن نظام خانواده و مخالف با عقاید اسلامی برشمرد. ایشان بی خبری از یکدیگر را از فتنه های زندگی مدل غربی دانست و تبعیت از غرب و حرکت به سمت زندگی فردی را تأسف بار توصیف کرد.
ایشان با اشاره به سفارش اسلام مبنی بر اهمیت صله رحم گفت: در غرب، پیدا کردن خویشان نزدیک مثل پدر و مادر افراد از جذاب ترین برنامه ها است. در آن جا همسایه از همسایه خبر ندارد و این به اندازه ای است که در شهر «کوئینز» یک نفر سی سال پیش در خانه اش مرده بود و کسی از او خبر نداشت.
این استاد اخلاق حوزه علمیه قم داشتن پشتوانه را از مزایای در هم تنیدگی خانواده ها برشمرد و ادامه داد: وقتی خویشاوندان به هم وصل شوند، نتیجه اش حمایت اقتصادی از یکدیگر می شود به اندازه ای که می بینم بعضی افراد مدت ها بی کارند اما زندگی شان سرپا است چون مورد حمایت خانواده هستند، اما در غرب پنجاه روز بی کاری یک نفر مساوی با بی خانمان شدن اوست. آنجا که هر کس باید برای خودش تلاش کند و هیچ کس کاری به کار دیگری ندارد.
وی با قرائت آیه شریفه «و من آیاته أن خلق لکم أزواجا لتسکنوا إلیها » زن را سبب آرامش مرد و خانه را ایستگاه تجدید قوا دانست و افزود: یکی از علت های اضطراب موجود در هر جامعه ای مجرد بودن مردانش است. اگر قرار باشد انسان ایستگاهی برای تجدید قوا نداشته باشد به روغن سوزی می افتد.
دکتر آقاتهرانی به بیان بعضی ویژگی های خاص بانوان پرداخت و گفت: یکی از ویژگی های بانوان ایجاد آرامش و سکونت برای مرد در خانه است و ابراز محبت طرفین به هم که نفس را آرام می کند، از دیگر الطاف الهی به خانواده ها است.
وی، ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از زوجین را دلیل کامل شدن آنها با یکدیگر دانست و گفت: مسئولیت های زندگی باید بر اساس استعداد و ویژگی هر جنس به او واگذار شود که بهترین شیوه تقسیم کار، همان شیوه ای است که حضرت رسول اکرم (ص) درباره حضرت زهرا(ع) و امام علی(ع) به کار بردند.
ایشان با اشاره به حدیث «الکاد لعیاله کالمجاهد فی سبیل الله» نان آوری برای اهل و عیال را جهاد در راه خدا برشمرده و گفت: به یاد گیری یک شغل اکتفا نکنید که اگر به خطر افتاد لنگ شوید، چندین شغل و حرفه را بیاموزید؛ زمانی که من در آمریکا بودم مدتی بورسیه ام قطع شد که همسرم گفت حالا چه کنیم؟ من گفتم اگر نیامد می روم سنگ چسبانی را که کار پدرم بوده انجام می دهم و پول در می آورم.
این نماینده مجلس و استاد اخلاق، تلاش خستگی ناپذیر را سیره بسیاری از بزرگان عنوان کرد و افزود: شهید قدوسی داماد علامه طباطبایی نقل می کند که در اواخر عمر علامه بدنشان بسیار می لرزید و پزشک نوشتن را برایشان منع کردند، ایشان برای آن که لرزش دست بر روی نوشته تأثیر نگذارد و خط خوانا باشد سنگی نیم منی روی دستش می گذاشت و می نوشت.
حجت الاسلام آقاتهرانی در پایان سخنانش زیاده روی ظاهری غرب در توجه به موضوع آزادی زنان را نتیجه بها ندادن به بانوان در آن دیار دانست و گفت: اسلام هیچ زمانی نگاه بد به زن نداشته است و هیچ زمانی زن را به عنوان ابزار لذت جویی قرار نداده و اجازه استثمار زن را به مرد نمی دهد.
منبع :نشریه طرح ولایت شماره 6

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.