ساخت موشک کاغذی بلندبرد

می خواهیم یک هواپیما یا موشک کاغذی بلندبرد بسازیم، هواپیمایی که می تواند تا 30 متر مداومت پروازی داشته باشد. بیشتر هواپیماهای کاغذی به دلایل خاصی از جمله ساختار نامناسب، برد کوتاهی دارند. یک هواپیمای کاغذی بلندبرد
دوشنبه، 25 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ساخت موشک کاغذی بلندبرد
 ساخت موشک کاغذی بلندبرد

نویسنده: عباس خاراباف




 
می خواهیم یک هواپیما یا موشک کاغذی بلندبرد بسازیم، هواپیمایی که می تواند تا 30 متر مداومت پروازی داشته باشد. بیشتر هواپیماهای کاغذی به دلایل خاصی از جمله ساختار نامناسب، برد کوتاهی دارند. یک هواپیمای کاغذی بلندبرد باید به اصطلاح خوش ساخت بوده و سازه محکمی داشته باشد. بال های این گونه هواپیمای کاغذی باید کوچک باشد تا بتواند در سرعت بالا حرکت کند. البته هواپیمای کاغذی بلندبرد مورد نظر باید با قدرت و در زاویه مناسبی پرتاب شود و بتواند برد زیادی را طی کند.
1- یک کاغذ A4 برداشته و گوشه چپ آن را همانند شکل به سوی لبه مقابل طوری تا بزنید که ضلع فوقانی کاغذ درست روی ضلع سمت راست بیفتد. کاغذ را برگردانده و برای گوشه سمت راست نیز همین کار را تکرار کنید. شما باید یک مربع به همراه خط تای قطرهایش (به شکل X) روی قسمت بالایی کاغذ خود ببینید.
2- گوشه سمت راست کاغذ را گرفته و همانند شکل تا بزنید. برای گوشه چپ هم همین کار را تکرار کنید. حال کل کاغذ را از خط عمود وسط تا بزنید و باز کنید. طوری که یک خط تا درست در وسط کاغذ به صورت عمودی افتاده باشد.
3- حال کاغذ را همانند شکل از خط وسط افقی تا بزنید و با دست روی خط تا بکشید.
ساخت موشک کاغذی بلندبرد
4- در همین حالت گوشه سمت راست کاغذ را تا خط وسط عمودی رسانده و مانند شکل تا بزنید. همین کار را برای گوشه سمت چپ کاغذ تکرار کنید. پس از این کار، این تاها را باز کنید.
5- به خط تاها توجه کنید. حال قسمت نوک کاغذ را همانند شکل از روی گوشه های خط تای ضربدری، بالا تا کنید.
6- گوشه کناره راست کاغذ را همانند شکل از وسط به سمت داخل تا کنید. برای گوشه چپ همین کار را تکرار کنید.
7- نوک بالایی بیرون آمده را همانند شکل طوری تا بزنید که خط صاف بالا تشکیل شود.
ساخت موشک کاغذی بلندبرد
8- کل کاغذ را برگردانده و از وسط همانند شکل به داخل تا کنید.
9- بال ها را همانند شکل طوری به پایین تا کنید تا لبه آنها با خط وسط تلاقی کند.
10- حال بال ها را در حال تقریباً عمود بر بدنه همانند شکل قرار دهید.

پرواز هواپیمای کاغذی بلندبرد

هواپیمای کاغذی ساخته شده را در زاویه 45 درجه به بالا، تا جایی که می توانید محکم پرتاب کنید. اگر تمامی مراحل ساخت را برای پرتاب انتخاب کرده باشید، هواپیمای شما برد بسیار خوبی خواهد داشت و در حدود 30 متر پرواز خواهد کرد.
منبع: دانستنیها شماره 29

 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.