حقایق علمی عجیب

کتابخانه – آرامش بخش ترین مکان روی کره ی زمین به عقیده ی بسیاری. و آن روز یکی دیگر از روزهایی بود که در حال مطالعه در کتابخانه بودیم که ناگهان به یک سری حقایق عجیب برخوردیم که تاکنون در رابطه با آنها چیزی نشنیده بودیم.
دوشنبه، 20 آبان 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حقایق علمی عجیب
حقایق علمی عجیب

 

تألیف و ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع:راسخون



 
کتابخانه – آرامش بخش ترین مکان روی کره ی زمین به عقیده ی بسیاری. و آن روز یکی دیگر از روزهایی بود که در حال مطالعه در کتابخانه بودیم که ناگهان به یک سری حقایق عجیب برخوردیم که تاکنون در رابطه با آنها چیزی نشنیده بودیم.
و در این مقاله قصد داریم برخی از این حقایق را برای شما بازگو نماییم.
حقایق علمی عجیب
عالم طبیعت همواره انسانها را با مخلوقات گوناگون خود سرگرم نموده است. سوسمار باسیلیسک که با عنوان سوسمار مسیح هم شناخته می شود، حرکات معجزه آسای بسیار سریعی در سطح تالاب ها و دریاچه ها انجام می دهد. یک حقیقت عجیب علمی دیگر که اخیراً کشف نموده ایم، درباره ی ببرها بود. خطوط راه راه روی بدن آنها مانند اثر انگشت در انسانها می باشد. حتی اگر تمام موهای ببر هم بریزد این خطوط همچنان باقی می مانند، مثل اینکه هر یک از ما دارای اثرانگشت منحصر به خود هستیم. حقایق بیشتری در زیر آورده شده است.
حقایق علمی عجیب

ریه های ما با عنوان سبک ترین اندام های بدن شناخته می شوند.

تیولا گونه ای از عروس دریایی است که با عنوان عروس دریایی جاودان هم شناخته می شود. دلیل این نام گذاری این است که زمانی که از نظر جنسی بالغ شدند و جفت گیری نمودند می توانند دوباره به دوران نوجوانی خود برگردند.

چگالی سیاره ی زحل از چگالی آب کمتر می باشد. بنابراین، اگر می توانستید این سیاره را در آب بیندازید روی آب شناور می‌ماند.

هرساله، هر شخص 430 وعده صبحانه، نهار و شام دارد.

هیچ جایی ساکت تر از فضا نیست. حتی اگر یک ستاره منفجر شود، شما هیچ چیزی نخواهید شنید. هیچ مولکول هوایی وجود ندارد، بنابراین هیچ گونه لرزش یا صدایی هم وجود ندارد.

مادرتان قبل از فرستاندن شما به مدرسه چه می کند؟ لوریس تنبل، قبل از این که کودکانش را به جستجوی غذا بفرستد آنها را به سم آغشته می کند. این کار جهت دور نگه داشتن درندگان از آن‌ها انجام می شود.

زبان برخی از آفتاب پرست ها از خودشان درازتر است.

در بین دلقک ماهی ها، اگر جنس مؤنث بمیرد، جنس مذکر غالب تبدیل به جنس مونث می شود تا فرآیند بازسازی را ادامه دهد.

همگی می دانیم 8 دقیقه طول می کشد که نور خورشید به زمین برسد. اما همین نور 30000 سال طول می کشد که از مرکز خورشید به سطح آن برسد!

هرساله، افتادن نارگیل روی سر افراد نسبت به کوسه ها جان افراد بیشتری را می گیرد.

یک قایق که از چوب آهن مشکی ساخته شده باشد (چوب آهن نوعی از چوب است که به دلیل سختی با عنوان چوب آهن شناخته می شود) هرگز روی آب شناور نمی ماند. این نوع چوب، چگال ترین چوبی است که شناخته شده و بنابراین در دریا غرق می شود.

عدد یک (One) تنها عددی است که در زبان انگلیسی حروف تشکیل دهنده ی آن برعکس ترتیب حروف الفبا می باشند. حروف عدد چهل (Forty) به ترتیب حروف الفبای انگلیسی هستند.

کمی حقایق دیگر
زبان نهنگ آبی هم وزن با یک فیل بالغ بوده و حتی از یک تاکسی هم بزرگتر است.
به طور متوسط، انسان قادر است بزاق کافی جهت پر کردن یک استخر فراهم آورد. چلپ چلوپ این استخر را تصور کنید!
یک مارماهی الکتریکی را از جنوب آمریکا خریداری نموده و قبض های برق خود را کاهش دهید. این موجود می تواند 600 ولت برق تولید نماید. این ولتاژ برای فلج کردن یک اسب کافی است.
نگرانی انسان از کاهش ذخیره های نفت و گاز روی زمین قابل حل بود، اگر انسان می توانست به تیتان (یکی از قمرهای زحل) برود. در این قمر 100 برابر بیشتر از زمین این منابع وجود دارد.
یک انسان به طور متوسط در طول عمر خود چقدر می خوابد؟ یک ارمادیلو 80% از زندگی خود را در خوب به سر می برد.
برخی از دانشمندان می گویند خروجی مدفوع روزانه ی یک انسان جهت روشن نگه داشتن یک لامپ 60 وات به مدت 9 ساعت کافی است. هیچ چیز نباید به هدر رود!
آیا قادرید روی یک بستنی با پاهای برهنه بایستید و بگویید چقدر شیرین است؟ پروانه می تواند این کار را انجام دهد. اندام‌های حسی این حشره در پاهای عقبی وی می باشد و به همین صورت می تواند با ایستادن روی هر چیز بفهمد آیا ان چیز خوراکی است یا خیر.
همه می دانیم که بدن انسان دارای 206 استخوان است. اما زمانی که نوزاد متولد می شود دارای 300 استخوان می باشد. با افزایش سن، برخی از استخوان ها از بین می روند.
صدای تولید شده توسط نهنگ آبی چیزی حدود 188 دسی بل می باشد. تعجبی نیست که می توان آن را از 853 کیلومتری شنید.
67000 مایل در ساعت سرعتی است که زمین به دور خورشید می چرخد. حدس بزنید چه نتیجه ای می گیریم؟ ما هم با همین سرعت در حال حرکت هستیم.
اگر می خواهید قدتان تا 2 اینچ بلندتر شود، به فضا سفر کنید. به دلیل عدم وجود جاذبه، ستون فقرات در فضا آزاد است تا 2 اینچ کشیده شود. همین اتفاق در زمان خواب هم می افتد. تفاوت در این است که در حالت خوابیده ستون فقرات 1 تا 2 سانتی متر کشیده می شود.
اگر دو فلز مشابه را به هم وصل کنید (با سطح صاف و تمیز)، به شکل طبیعی ذوب می شوند تنها به شرطی که این فرآیند در خلا انجام گیرد. این فرآیند با نام ذوب سرد شناخته می شود.
زمانی که همسرتان از شما انتظار دارد، با او خوب رفتار کنید. در غیراین صورت در زندگی بعدی ممکن است تبدیل به اسب دریایی ماده ‌شوید. چرا این حرف را می زنیم؟ به این دلیل که این اسب دریایی مذکر است که حامله می شود.
در زمان های قدیم، زالوها جهت پیش بینی وضعیت آب و هوایی مورد استفاده قرار می گرفتند. زمانی که در شیشه های آب نگهداری می شدند، در زمان هوای سرد بیشتر در انتهای بطری باقی می ماندند. زمانی که طوفانی در حال نزدیک شدن بود این موجودات سریعاً به بالای شیشه می آمدند و با گذر آن دوباره به انتهای شیشه برمی گشتند.
بیش از سلول های خود ما در بدنمان، سلول های میکروب وجود دارند.
کبد تنها اندامی است که توانایی بازسازی خود را دارد.
سیاره ی مشتری روزی دارد که 2 برابر یک سالش طول می کشد.
هرم بزرگ Giza از دو و نیم میلیون بلوک ساخته شده است.
خروج مداوم گاز از شکم به مدت 6 سال و 9 ماه مقدار انرژی مورد نیاز جهت ساخت یک بمب اتمی را تولید می کند.
اگر معده لایه ی مخاطی خود را نداشت، خودش را هضم می نمود.
سنگ پا تنها سنگی است که روی آب شناور می ماند.
ضربان قلب خارپشت، 300 تپش در دقیقه می باشد. نمی دانیم وقتی خارپشت نامزدش را می بیند ضربان قلبش چقدر می-شود.
اینها برخی واقعیت های علمی عجیبی هستند که وجود دارند. برای برخی از مردم، این واقعیت ها آن قدر عجیبند که حتی مطمئن نیستند اینها واقعیت داشته باشند، و برای برخی هم اینگونه نیست. این موضوع فقط به ادراک افراد بستگی دارد. اگر زمانی با یک واقعیت علمی عجیب برخورد داشتید، حتماً آن را یادداشت کنید. مرور آن در آینده، عجیب بودن آن را بیشتر به شما نشان خواهد داد.




 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.