راه کارهای موفقیت تحصیلی

اتاق تان را مرتب کنید!

حتم دارم بسیاری از شما با دیدن این سؤال چهره درهم کشیدید و گفتید: « آه باز شروع شد. باز هم، همان حرف های همیشگی بزرگترها!» اما قرار شد از روش « علامت سؤال» استفاده کنید، یعنی هر باور، احساس یا رفتاری را که به
چهارشنبه، 7 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اتاق تان را مرتب کنید!
اتاق تان را مرتب کنید!

 

نویسنده: دکتر شکوفه موسوی




 

 راه کارهای موفقیت تحصیلی
حتم دارم بسیاری از شما با دیدن این سؤال چهره درهم کشیدید و گفتید: « آه باز شروع شد. باز هم، همان حرف های همیشگی بزرگترها!» اما قرار شد از روش « علامت سؤال» استفاده کنید، یعنی هر باور، احساس یا رفتاری را که به نفع درس خواندن شما است، ادامه دهید وگرنه قطعش کنید.
بعضی از شما اتاق شخصی دارید و بعضی ندارید. بعضی از شما وسایل شخصی بسیار زیاد دارید و بعضی ندارید. اما در هر دو حالت، مرتب بودن باعث می شود، احساس بهتر و تسلط بیشتری بر محیط داشته باشید و توجه و تمرکزتان بهتر باشد. ضمن اینکه در وقت خود صرفه جویی می کنید و به جای این که ساعت ها دنبال یک جزوه، کتاب یا یک لباس بگردید، همه چیز را به راحتی پیدا می کنید و از زندگی در یک اتاق منظم بیشتر لذت می برید.
تا جایی که ممکن است وسایل اضافه و مزاحم را به حداقل برسانید. یک روش قدیمی که: « باید وسایل زندگی را به حداقل رساند و تنها آن چیزهایی را حفظ کرد که ضروری هستند». این کار سردرگمی و حواس پرتی را به حداقل می رساند و باعث می شود دقت، توجه و تمرکز شما بهتر شود.
محیط اتاقتان را دلخواه و دلپذیر کنید، عبارت های تأکیدی مثبت را به دیوار بچسبانید، بهترین عکس های خود را در معرض دید قرار دهید، اگر امکان دارد، یک گیاه زیبا یا یک شاخه ی گل در گلدان اتاقتان بگذارید.
موقع درس خواندن از لباس های راحت و تمیز، و موقع خوابیدن از ملافه های نرم و پاکیزه استفاده کنید. سعی کنید از هرچه دارید به بهترین نحو استفاده کنید. مرتب کردن اتاق، دلپذیر کردن فضای اطراف، تمیز بودن لباس و وسایل شخصی، اولین قدم برای استفاده ی بهینه از شرایط است.
منبع مقاله: موسوی، شکوفه؛ (1386) موفقیت تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان، تهران: نشر قطره



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.