مزایای استفاده از دستگاه ورزشی ارتعاشی

تقویت و متناسب ساختن ماهیچه‌ها یکی از مزایای فراوان استفاده از دستگاه ورزشی ارتعاشی می‌باشد. این دستگاه از مزایای دیگری نیز برخوردار است که فرد را قادر می‌سازند سلامتی‌اش را ارتقا داده و سالم و تن درست بماند. این مقاله
سه‌شنبه، 20 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مزایای استفاده از دستگاه ورزشی ارتعاشی
مزایای استفاده از دستگاه ورزشی ارتعاشی

 

ترجمه: حمید وثیق زاده انصاری
منبع: راسخون




 
تقویت و متناسب ساختن ماهیچه‌ها یکی از مزایای فراوان استفاده از دستگاه ورزشی ارتعاشی می‌باشد. این دستگاه از مزایای دیگری نیز برخوردار است که فرد را قادر می‌سازند سلامتی‌اش را ارتقا داده و سالم و تن درست بماند. این مقاله را مطالعه نمایید تا اطلاعات بیشتری درباره‌ی این دستگاه کسب نمایید.
مزایای استفاده از دستگاه ورزشی ارتعاشی

آیا می‌دانستید؟

تولید کنندگان دستگاه ورزشی ارتعاشی ادعا نموده‌اند که 10 دقیقه ورزش بر روی صفحه‌ی ارتعاشی این دستگاه برابر با یک ساعت ورزش در سالن بدن سازی است.
دستگاه ورزشی ارتعاشی جدیدترین ابزار ورزشی است که دنیای تناسب اندام را در نوردیده است. تولید کنندگان این دستگاه‌ها می‌گویند تولیدا‌تشان از مزایای بسیار زیادی برخوردارند و فرد را قادر می‌سازند سلامت خود را ارتقا بخشیده و اندام خود را متناسب سازند. این دستگاه دارای یک صفحه‌ی ارتعاشی است که به فرد کمک می‌کند تنها در عرض پنج دقیقه بیش از 170 کالری بسوزاند. فرد باید بر روی این صفحه ایستاده و مجموعه‌ای از حالات را به صورت ایستاده به بدن خود بدهد. ارتعاش باعث افزایش انقباض ماهیچه‌ها شده و تعادل و توان ماهیچه‌ها را بالا می‌برد. این فرآیند هم چنین گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه از دیگر عوارض هم چون مشکلات قلبی و غیره پیشگیری می‌نماید.

مزایای دستگاه ورزشی ارتعاشی

این دستگاه ارتعاش دهنده‌ی کل بدن در سرتاسر دنیا مورد پذیرش قرار گرفته و توسط اداره‌ی غذا و داروی آمریکا نیز مورد تائید قرار گرفته است. تولید کنندگان این دستگاه مدعی‌اند که محصول‌شان دارای مزایای زیر است. این مزایا به شما کمک می‌کنند کارآیی و تأثیر این دستگاه را بهتر درک نمایند.

تقویت استخوان‌ها و ماهیچه‌ها

صفحه‌ی ارتعاشی در مقایسه با اشکال معمول ورزش 30 تا 50 برابر بیشتر انقباض ماهیچه‌ای ایجاد می‌کند. این صفحه‌ی ارتعاشی بر 90 درصد از بافت ماهیچه‌ای تأثیر گذاشته و به قوی‌تر شدن ماهیچه‌ها و استخوان‌ها می‌انجامد. تراکم استخوان‌ها و ماهیچه‌ها نیز با افزایش مواجه می‌گردد.

تحریک هورمون رشد انسانی

دستگاه ورزشی ارتعاشی تولید هورمون رشد انسان را تحریک می‌سازد و این امر به بازسازی و ترمیم بافت‌ها و استخوان‌های آسیب دیده کمک می‌کند. این دستگاه هم چنین تولید سروتونین را افزایش می‌دهد. ترشح سروتونین باعث ایجاد حس شادی و خوش حالی می‌شود.

ارتقای سیستم ایمنی

انقباض ماهیچه‌ها در جریان انجام ورزش‌های ارتعاشی به تحریک غدد لنفاوی منجر شده و جریان لنف در بدن را افزایش می‌دهد. این امر توانایی بدن جهت مبارزه با بیما‌ری‌ها و عفونت‌ها را افزایش می‌دهد.

بهبود گردش خون

هم چنان که ماهیچه‌ها به طور مداوم انبساط و انقباض می‌یابند، سرعت گردش خون نیز بیشتر می‌شود و در نتیجه گردش خون در بدن بهبود می‌یابد. این امر باعث افزایش سطح اکسیژن در بدن می‌شود و در اثر آن انعطاف پوست بهبود یافته و بدن سالم و تندرست می‌ماند.

افزایش متابولیسم

دستگاه ورزشی ارتعاشی هم چون ورزش‌های معمولی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. این امر باعث می‌شود بدن چربی بیشتری بسوزاند تا بتواند انرژی تولید کند و این فرآیند به کاهش وزن منجر می‌شود.

استحکام و تناسب بدن

هنگامی که بر روی صفحه‌ی دستگاه ارتعاشی ورزش می‌کنید وزن‌تان به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. اما کاهش وزن به افزایش تناسب و تقویت ماهیچه‌ها منجر می‌گردد. این امر باعث می‌شود بدن محکم و متناسب گردد.

کاهش چربی‌های تجمع یافته

سه جلسه ورزش کامل با دستگاه ورزشی ارتعاشی می‌تواند به کاهش میزان چربی‌های تجمع یافته در ناحیه‌ی ران‌ها و باسن کمک کند. اگر ورزش با دستگاه ارتعاشی با تمرینات قلبی و عروقی همراه گردد در آن صورت میزان کاهش چربی‌های تجمع یافته حتی بیشتر هم می‌شود.
برخی مردم حتی بر این باورند که این ورز‌ش‌ها اگر به طور صحیح و تحت نظارت پزشک انجام گیرند حتی می‌توانند دردهای کمر را تسکین داده و فرآیند پوکی استخوان را کندتر سازند. دستگاه ورزشی ارتعاش دهنده‌ی کل بدن دستگاهی ایمن است و توسط اداره‌ی غذا و داروی آمریکا نیز تائید گردیده است. با این حال، برای کاهش خطرات و عوارض احتمالی ناشی از استفاده از این دستگاه باید با کارشناس بهداشت خویش مشورت نمایید.
توجه: این مقاله صرفاً در راستای آگاه سازی خوانندگان نگاشته شده است. برای کاهش خطرات و عوارض احتمالی، همواره قبل از آغاز هرگونه برنامه‌ی فیزیکی تناسب اندام با پزشک مشورت کنید.



 

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.